Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 aug 2014 13:03

De 1.85 mm spacer wordt met wielen en naven meegeleverd. Beide ringen moeten 1e op de body geschoven worden, voordat de cassette erop gaat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 22 aug 2014 13:14

amclassic-fan schreef:De 1.85 mm spacer wordt met wielen en naven meegeleverd. Beide ringen moeten 1e op de body geschoven worden, voordat de cassette erop gaat.
Ook als de wielen 2dehands zijn? :o

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 22 aug 2014 17:16

Heeft de FM ook die 1,85 mm spacer of is dat gebonden aan de maker van het wiel/body?

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 22 aug 2014 18:31

FM heeft er vaak bakken vol van liggen. Meestal krijg je zo'n spacertje zo mee.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Elikitty
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jul 2014 14:50

Elikitty 23 aug 2014 13:51

Op de site van Sheldon Brown is een heel verhaal te vinden over cassettes, spacers en de dikte van de kransjes; die is namelijk ook niet overal hetzelfde.
http://sheldonbrown.com/k7.html

Dit is min of meer een must voor de mensen die geen standaardspul willen.
Ik rij met een 9speed CampaRecordshifter, Suntour deraileur en Shimano wielen, met dank aan Sheldon Brown.

Memento_Mori
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29

Memento_Mori 21 okt 2014 15:38

rob86 schreef:Iemand een idee of de nieuwe mechanische campa chorus achterderrailleur compatibel zal zijn met de 2013 shifters?
Nee, dit is niet compatibel.

De index is anders namelijk. Hetzelfde geldt voor de voorderailleur, intern is de ergopower anders dan de 2013/2014 ergopower.

toerfietserftw
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 03 okt 2010 17:05

toerfietserftw 21 okt 2014 18:59

Weet iemand of de nieuwe crankstellen van Campagnolo compatibel zijn met de 'oude' shifters? Ik heb nu een Chorusgroep op mijn fiets icm een FSA-crankstel. Een eventuele upgrade zou een Chorus-crankstel zijn, maar dan moet het wel passen natuurlijk.
Kijk mama, zonder handen :-)................. Kijk mama, zonder tanden :-(

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 21 okt 2014 19:22

Ik denk dat een nieuwe chorus crank onbetaalbaar is. Zeker als ie net op de markt is. Oude crank (type Chorus) dan geen optie?
Previous name Jansen01

toerfietserftw
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 03 okt 2010 17:05

toerfietserftw 21 okt 2014 19:40

jansen2.0 schreef:Ik denk dat een nieuwe chorus crank onbetaalbaar is. Zeker als ie net op de markt is. Oude crank (type Chorus) dan geen optie?
Dat is natuurlijk ook een optie, maar dit is niet de eerste geplande update. Crankstel is nog absoluut niet aan vervanging toe, maar als dat wel zo is wil ik tegen die tijd nog wel voldoende keuze hebben. Nu zijn er nog wel 2014 modellen verkrijgbaar, maar dat zal over 1 à 2 jaar wellicht anders zijn.
Kijk mama, zonder handen :-)................. Kijk mama, zonder tanden :-(

rob86
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 01 nov 2014 11:05

Vraagje ivm Di2 cabling. Moet je die snelspanachtige kabeltjes(sorry voor het erbarmelijke woord maar kan het moeilijk anders omschrijven) mee in het frame steken of niet? Lijkt me nog lastiger om die kabels door je frame te krijgen met de kans dat die dingen loskomen van de kabels en in het frame zwerven.

gunnarius.maximus
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 18 sep 2014 19:38

gunnarius.maximus 01 nov 2014 11:12

toerfietserftw schreef:Weet iemand of de nieuwe crankstellen van Campagnolo compatibel zijn met de 'oude' shifters? Ik heb nu een Chorusgroep op mijn fiets icm een FSA-crankstel. Een eventuele upgrade zou een Chorus-crankstel zijn, maar dan moet het wel passen natuurlijk.
Ik weet natuurlijk niet of je dit al gedaan hebt maar check wel ff je type trapas.... vaak wordt fsa gemonteerd vanwege een bb30 systeem omdat campa en shimano hier geen cranks voor hebben. Als je bb30 hebt en je wilt upgraden kun je wellicht beter bij fsa blijven maar dan voor de duurdere cranks gaan. Campa of shimano gaat ook maar dan heb je adapters nodig... zonde...

toerfietserftw
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 03 okt 2010 17:05

toerfietserftw 01 nov 2014 20:10

gunnarius.maximus schreef:
toerfietserftw schreef:Weet iemand of de nieuwe crankstellen van Campagnolo compatibel zijn met de 'oude' shifters? Ik heb nu een Chorusgroep op mijn fiets icm een FSA-crankstel. Een eventuele upgrade zou een Chorus-crankstel zijn, maar dan moet het wel passen natuurlijk.
Ik weet natuurlijk niet of je dit al gedaan hebt maar check wel ff je type trapas.... vaak wordt fsa gemonteerd vanwege een bb30 systeem omdat campa en shimano hier geen cranks voor hebben. Als je bb30 hebt en je wilt upgraden kun je wellicht beter bij fsa blijven maar dan voor de duurdere cranks gaan. Campa of shimano gaat ook maar dan heb je adapters nodig... zonde...
Het is nog 'ouderwets' met schroefdraad. Dus dat is geen probleem. Zoals gezegd heb ik geen haast met het vervangen van het crankstel (fiets is net 3 maanden oud), maar vind ik de campagnolocrankstellen erg fraai (al moet ik wel wennen aan de 2015 uitvoering). Vandaar dat ik de vraag stelde.
Kijk mama, zonder handen :-)................. Kijk mama, zonder tanden :-(

Plaats reactie