Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

geer
Forum-lid

geer 02 sep 2009 17:03

Nog steeds geen nieuws. Is onze Thomas naar de maan verhuisd? Het is september.

pierre92
Forum-lid

pierre92 02 sep 2009 20:45

Er gaan geruchten dat de "contra-expertise" negatief is.

Dekker zit hoe dan ook lichtelijk in de problemen. Zou hij nu trainen?
fietsen, da\'s mijn verzetje!

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 02 sep 2009 20:55

Negatief is toch positief.
Of is het andersom.
Ik weet het niet meer.
Ik denk dat het wel zo snel mogelijk bekend moet worden.
Als betrokkene moet je wel gek worden van al dat wachten.

pierre92
Forum-lid

pierre92 02 sep 2009 20:58

Ik bedoel te zeggen dat er geruchten gaan de de uitslag van de contra-expertise negatief is. positief nieuws, als dat waar is.
fietsen, da\'s mijn verzetje!

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 02 sep 2009 20:59

Als Dekker-fan zou het positief nieuws zijn.
Ik ben benieuwd.

eelcoz

eelcoz 02 sep 2009 23:20

Ik zou er niet op rekenen dat een eventuele negatieve contra-expertise groot gebracht gaat worden. Erg slecht voor de anti-dopingindustrie.

Het zou wel geweldig nieuws zijn, wat mij betreft.

geer
Forum-lid

geer 03 sep 2009 11:13

Geen nieuws is slecht nieuws, wel nieuws is goed of slecht; hoe dan ook het duurt verrekte lang. Dat geeft inderdaad te denken. Overigens denk ik niet dat Dekker vol aan het trainen is, tis geen Vino. Volgens mij zit ie lekker in de zon in Luca, samen met Checcini nieuwe plannen te ramen...:-)

Ik hoop wel dat het negatief is, dus positief.....???

Edit: ook ik ben een fan, dus ik hoop, maar vrees.

_cas_
Forum-lid

_cas_ 04 sep 2009 14:15

Sportwereld.nl schreef:ROTTERDAM - De contra-expertise van de positieve plas van Thomas Dekker heeft anderhalve maand vertraging opgelopen door de WK atletiek.

Het dopinglab in Keulen, waar de test plaats moet vinden, wordt geheel in beslag genomen door het onderzoek naar verboden middelen in bloed en urinemonsters van de atleten die vorige maand meededen aan de WK in Berlijn, bevestigt Dekkers advocaat Hans van Oijen. De contra-expertise wordt nu op 23 september uitgevoerd.

Enkele dagen voor de start van de Tour de France werd in een hertest van de urinestaal, die dateert uit eind 2007, de Epo-variant Dynepo aangetroffen. Zijn ploeg Silence-Lotto zette hem op non-actief, als de contra-expertise ook positief blijkt dreigt ontslag en een tweejarige schorsing.

Van Oijen staat Dekker en Michael Boogerd ook bij in de zogeheten Weense zaak, het onderzoek van de Oostenrijkse justitie naar verboden praktijken van de Weense bloedbank Humanplasma.

Een aantal (voormalige) Rabobank-renners is in Oostenrijk gehoord als getuige, Boogerd en Dekker komen nog aan de beurt. Van Oijen: ,,Omdat Boogerd stelt dat hij niets met deze zaak te maken heeft, weigert hij naar Wenen af te reizen. Hij wil best meewerken, maar dan moet justitie wel naar hem toekomen. Ik heb dat aan de onderzoekers van het Bundeskriminalamt doorgegeven, binnenkort komen ze inderdaad deze kant op. Dan nemen ze direct de getuigenis van Dekker mee.’’

geer
Forum-lid

geer 04 sep 2009 15:18

Nu moet Dekker dus wachten op een contra van een onderzoek van juni van een staal van december 2007, omdat het lab te druk is. Dat geloofd toch niemand. There is more than meets the eye.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 sep 2009 15:20

Dream on, Dekker heeft geen woord van z'n dopinggebruik ontkend. Iemand die onschuldig is had dat echt wel meteen geroepen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

geer
Forum-lid

geer 04 sep 2009 15:22

Je bedoelt net als Kohl, Schumacher en Di Luca hebben geroepen dat zij onschuldig waren.

eelcoz

eelcoz 04 sep 2009 15:40

Het wel of niet roepen dat men onschuldig is, heeft geen enkele voorspellende waarde voor de waarheid omtrent het eventuele dopinggebruik. Dat is inmiddels wel gebleken, lijkt me. Geer noemt al enkele voorbeelden.

Weet iemand trouwens een geval te noemen waarbij de contra-expertise alsnog onschuld aantoonde?

Plaats reactie