Pagina 41 van 320

Geplaatst: 26 jul 2007 21:45
door casran
Scighera schreef:... Ik heb trouwens de Tektro TT remmen besteld; eens kijken of ik ze op mijn TCR kan monteren...achter de voorvork.



De Oval remmen voor achter de vork gaan normaal gezien niet passen op die Giant van je!

Geplaatst: 27 jul 2007 01:39
door scighera
i know :) maar ik ben ook iemand die het daar niet bij laat zitten, dus ik waag de poging en kijk of ik daar wat op kan verzinnen :) . Ik hou jullie op de hoogte :)

als ze identiek zijn aan de OVAL dan is het "probleem" relatief makkelijk te verhelpen"

Afbeelding
Oval A700 (by Tektro)

Afbeelding
Tektro R725 TT

Lijkt erop dat de tektro een lagere bevestigings laat heeft waardoor de hem hoger zit en ik dus problemen kan krijgen met mijn onderbuis

Gaat er mij dus om dat de montage bout volledig te verwijderen is :) maak me niet zozeer zorgen om de montage zelf ( +bezoekje aan lokale ijzerhandel ). Eerder het feit dat ik met de bewegende delen van de rem de derailleurkabels raak die onder de buis langs lopen.


EDIT
Heb de reden van de verschillende afbeeldingen gevonden. De OVAL A700 en Tektro R725TT zijn idd 100% identiek. De afgebeelde Oval is echter de de voorrem ,en de afgebeelde Tektro de achterrem.

Geplaatst: 27 jul 2007 18:38
door casran
Het probleem met je Giant zit niet alleen in het mogelijks aanraken van je schuine framebuis, maar eerder in de manier hoe de achterzijde van die TCR voorvork vormgegeven is, nl. niet vlak; ik zie niet in hoe je daar probleemloos die Oval rem op monteert.

Ik ken iemand die het met wat knutselwerk deed met een Kuota voorvork (Kalibur), maar uiteindelijk toch maar weer veranderde wegens het teleurstellend resultaat.

Geplaatst: 27 jul 2007 18:45
door scepticus
Inderdaad, het boutje van de remhoef zit bij die Giant vork extreem ver verzonken achterin de vork, er zit geen vlak stukje waar je die Tektro rem op kan bevestigen zo te zien...

Geplaatst: 27 jul 2007 20:23
door scighera
klopt; maar ik denk dat ik daar wel een oplossing voor heb, vandaar (er zit een vlak stuk in het gat, waar het boutje tegen aankomt, dus maak een ca 20mm lange vuring in de juiste diameter waar de bou mooi inpast en dat is opgelost).
Ben alleen bang dat het overbruggen van de 10-15mm afstand buitende vork ten koste zal gaan van stijfheid.. Maar wie niet waagt die niet wint, gewoon even testen of dat kan gaan werken ;)

Geplaatst: 27 jul 2007 21:13
door cyclingboy
Jupse

Ik wil aan mun collectie fietsen toch nog een tijdritfiets toevoegen, hierbij lijkt mij prijs-kwaliteit gezien een scott plasma de beste keuze, uiteraard is een P3 een stukje hogerin te schatten maar voor die paar ritten in het jaar vind ik dat een iets te duure investering.

Wat vinden jullie van de plasma ?????

Greets

Geplaatst: 04 aug 2007 23:12
door scighera
de remmetjes zijn binnen. Achterrem al snel even gemonteerd (onder de staande achtervork). ziet er goed uit :) Minpunt: remvermogen lijkt een beetje tegen te vallen.

Voorrem zonet gemonteerd achter de voorvork (moet de kabel nog vervangen, heb een langere kabel nodig) en dan morgen even kijken hoe die combi remt. Remvermogen is natuurlijk wel belangrijk :)

Geplaatst: 04 aug 2007 23:25
door casran
Cyclingboy schreef:Jupse

Ik wil aan mun collectie fietsen toch nog een tijdritfiets toevoegen, hierbij lijkt mij prijs-kwaliteit gezien een scott plasma de beste keuze, uiteraard is een P3 een stukje hogerin te schatten maar voor die paar ritten in het jaar vind ik dat een iets te duure investering.

Wat vinden jullie van de plasma ?????

Greets



Ik denk dat je met de Plasma zeker geen slechte keuze maakt; in dezelfde prijscategorie kan je ook naar Kuota Kalibur kijken.

tt positie

Geplaatst: 05 aug 2007 13:19
door raydox
een tijdje geleden vroeg casran om mijn fiets positie eens te laten zien en nu is het er eindelijk van gekomen . voila mijn posietie op mijn tt fiets. (eventuele verbetereingen altijd welkom)

zien jullie mijn afbeelding eigenlijk ?

link : http://img530.imageshack.us/img530/3760/dsc00026kh6.jpg

Geplaatst: 05 aug 2007 13:53
door maus_1990
persoonlijk denk ik dat je beter nog iets verder naar voren kan gaan zitten ( indien dat volgens de regels kan he) zodat je bovenarmen verticaal staan en dus in een hoek van 90 graden tegenover je onderarmen. voor de rest ziet er goed uit.


p.s. bij mij lukt het niet volgens de regels om me bovenarmen verticaal te zetten, schijnt alleen dat je net iets meer kracht uit je armen ofzo kan halen!?

Geplaatst: 06 aug 2007 12:39
door scighera
wat snelle foto's van de remmen. fiets is wat vies (sportdrank uit de aerodrink)

Afbeelding
de voorrem

Afbeelding
vooraanzicht

Afbeelding
voorrem andere kant

Afbeelding
achteraanzicht

Afbeelding
achteraanzicht

Afbeelding
achterrem

waar ik vraagtekens bij zet: druk van de voorrem wordt verdeeld over de bout (boven) en de vork (daar waar de rem tegen de vork aan komt). kan dit op lange termijn schade opleveren (scheuren in het carbon)

tt positie

Geplaatst: 06 aug 2007 14:10
door raydox
maus_1990 schreef:persoonlijk denk ik dat je beter nog iets verder naar voren kan gaan zitten ( indien dat volgens de regels kan he) zodat je bovenarmen verticaal staan en dus in een hoek van 90 graden tegenover je onderarmen. voor de rest ziet er goed uit.


p.s. bij mij lukt het niet volgens de regels om me bovenarmen verticaal te zetten, schijnt alleen dat je net iets meer kracht uit je armen ofzo kan halen!?


nee ik zal wss niet meer verder naar voor komen te zitten dan is mijn kracht overbrenging niet meer optimaal , Maar zoals casran een tijd geleden aan gaf dat ik een grotere kader nodig had en dat deze te klein is.
Vind je dit nu nog altijd CASRAN ? ? .(mss dat ik mijn stuur beter nog wat kan laten zakken)

maus andere moet je je bar ends wat inkorten zodat je armen wel 90° komenstaan of een iets kortere stuurpen steken.