Pagina 41 van 106

Geplaatst: 17 jul 2007 22:47
door masterb
how... beetje dom. ik had het in met hoofd en wist niet waar ik het moest plaatsen.

LW zijn vooral verticaal stijf denk ik, maar dit was als je goed kijkt een horizotaal geval

Geplaatst: 18 jul 2007 00:03
door casran
Uit een val (toch zeker niet 1 enkele) kan je nooit conclusies trekken mbt stevigheid van materiaal. Vallen met een fiets kan zo'n eigenaardige gevolgen hebben: de ene keer val je licht en breek je een paar stukken, de andere keer val je zwaar en blijkt alles nog intact. Of een val er hard/zwaar uit ziet, zegt niets over de ongewone krachten die erbij op het materiaal komen.

Een vriend van me reed knalhard op een bloembak in koers, brak hierbij een Giant carbon frame doormidden terwijl zijn LW's intact bleven. Bij Burghardt gaf de combinatie Giant-LW een andere breuk... sja.
Hangt van zoveel af. Brughardt laat vlak voor en tijdens de aanrijding alle kracht en gewicht op de voorvork en het voorwiel komen, z'n wiel slaat scheef en blijkbaar grijpt z'n tube ook nog heel hard op de weg... gevolg is wellicht veel krachten zijdelings op het wiel.


Behoed je om overhaast conclusies uit crashes te trekken!

Geplaatst: 18 jul 2007 00:05
door koersklak
TlMM schreef:Lightweight vs Dog=0-1


De hond zag er wel niet lightweight uit, misschien gelukkig maar. Een chihuahua zou gewoon plat zijn gereden.

Hier wat beelden van de crash:
http://www.guardian.co.uk/sport/gallery ... =330211215

Geplaatst: 18 jul 2007 00:26
door casran
De dood met de kogel, zo'n beest! :D



edit: bovenstaande opmerking is ironisch. Hopelijk mag z'n baasje een nieuw Obermayer front wheel bekostigen!

Geplaatst: 18 jul 2007 11:45
door speric
volgens mij ( is er ergens video) reed hij wel degelijk op de hond in, ietsje schuin. Toen hij de hond raakte, sloeg het wiel (stuur naar rechts , staat haaks) dubbel. En brak.
Dus wel degelijk omdat het ineens geblokkeerd werd. Net als dat aksium wiel bij mijn zusje.

En inmiddels weet ik dat geen 1 wiel, of vork( frame) dit houdt.

Maar wie zei er ookal weer op TV dat carbon, papier zou zijn, was dat Durcot niet ?

Geplaatst: 18 jul 2007 11:58
door lancev7
hier wat foto's,
het wiel komt inderdaad eerst dwars te staan waardoor oa de velg breekt maar eerst ook de band loskomt van de velg:
[img=http://img177.imageshack.us/img177/2596/labradorrs0.jpg]
[img=http://img177.imageshack.us/img177/8245 ... ldiai8.jpg]
[img=http://img177.imageshack.us/img177/9959 ... linwu7.jpg]

en hier de link met de video:
http://www3.vrtnieuws.net/sport_master/ ... ideo02.wmv

Geplaatst: 18 jul 2007 12:13
door havana
Herhaald bericht: Ducrot weet helemaal niks van materiaal dus naar hem moeten we vooral NIET luisteren.

Ik vind het opvalledn hoeveel er over dit voorval wordt gepraat. Ik bedoel: het is maar een wiel? Omdat het toevallig een Lightweight is van 1250 euro worden er ineens hele pagina's over volgeschreven? Er sneuvelen wel 50 wielen in de TdF maar deze is dan ineens heel bijzonder?

Geplaatst: 18 jul 2007 12:17
door lancev7
wellicht omdat het hier zo uitzonderlijk goed in beeld was en omdat je niet vaak ziet dat een wiel op een dergelijke manier dubbelklapt (hetgeen natuurlijk wel logisch is aangezien er krachten in een 'andere' richting op het wiel komen)

Geplaatst: 18 jul 2007 12:40
door scepticus
Als je je tenen recht wilt houden moet je trouwens ook vooral NIET het interviewtje met een Rabo-mechancien in de nieuwste Varagids lezen...

Geplaatst: 18 jul 2007 12:58
door speric
doe eens wat verklappen, ben niet lid vd vara namelijk ...

Geplaatst: 18 jul 2007 13:27
door scepticus
Oke: *link*
password: fietsforum

Zoals ik al zei: lezen op eigen risico, haal maar vast spierverslappers in huis om je tenen weer recht te krijgen.

Geplaatst: 18 jul 2007 14:04
door havana
Zie ook het "TOUR 2007" topic waar TimoWr de belangrijkste citaten heeft opgeschreven.