Pagina 41 van 669

Geplaatst: 29 jan 2011 20:51
door furk
Zou het ook niet alleen om het spaakwerk gaan, maar ook om de body en de naven? Deze zouden niet goed afgedicht zijn en niet heel soepel lopen. Ik heb meerdere keren kuiperwielen van dichtbij gezien en in vergelijking met andere wielen (easton EC 90TT/mavic cosmic) zag het er idd minder strak uit. Maar ja, die zijn ook 2 x zo duur. Heb ook van meerdere fietsenmakers vernomen dat de kwaliteit behoordlijk minder is. Wil wel de kanttekening plaatsen dat dat dan weer fietsenmakers en die zullen natuurlijk extra sceptisch zijn. En misschien wil ik ook wel zien dat duurdere producten er degelijker uitzien. Daarom zou ik ook graag eens een objectieve testen zien.

Dat we hier of op een ander forum geniet of nauwelijks slechte klachten lezen, is mijn inziens logisch. Je moet natuurlijk wel een drempel over om hier te bekennen dat de wielen minder goed zijn dan je had verwacht.

Immers, hoge wielen/velgen worden doorgaansl gekocht voor de looks. Begrijpelijk; ik wil ze zelf ook en volg dit topic ook niet voor niks. Als je rationeel blijft dan koop je voor die 500-800 euro heel andere wielen. Voor dat geld zijn veel betere en lichter wielen te koop.

Bovendien is het ook heel menselijk om je bevindingen bij te stellen en als het ware goed te praten. Je focust je met name op de goede eigenschappen van het product (bijv. ze staan mooi in je fiets) en de slechte eigenschappen (slap, snel speling) stop je weg. Een vorm van cognitieve dissonantie om maar eens een duur woord te gebruiken.

Maar goed; ik moet ook bekennnen dat ik ook graag voor een dubbeltje op eerste rang wil zitten en me zit te verlekkeren aan al die mooie no-name spullen. Zou zo graag eens objectieve testen van dit spul willen zien (en dan ook duurtesten; hoe functioneren de producten nadat ze 10.000 km hebben gedraaid).

Geplaatst: 29 jan 2011 20:54
door c9
Furk schreef:Zou het ook niet alleen om het spaakwerk gaan, maar ook om de body en de naven? Deze zouden niet goed afgedicht zijn en niet heel soepel lopen. Ik heb meerdere keren kuiperwielen van dichtbij gezien en in vergelijking met andere wielen (easton EC 90TT/mavic cosmic) zag het er idd minder strak uit. Maar ja, die zijn ook 2 x zo duur. Heb ook van meerdere fietsenmakers vernomen dat de kwaliteit behoordlijk minder is. Wil wel de kanttekening plaatsen. Dat zijn dan weer fietsenmakers en die zullen natuurlijk extra sceptisch zijn.

Dat we hier of op een ander forum geniet of nauwelijks slechte klachten lezen, is mijn inziens logisch. Je moet natuurlijk wel een drempel over om hier te bekennen dat de wielen minder goed zijn dan je had verwacht.

Immers, hoge wielen/velgen worden doorgaansl gekocht voor de looks. Begrijpelijk; ik wil ze zelf ook en volg dit topic ook niet voor niks. Als je rationeel blijft dan koop je voor die 500-800 euro heel andere wielen. Voor dat geld zijn veel betere en lichter wielen te koop.

Bovendien is het ook heel menselijk om je bevindingen bij te stellen en als het ware goed te praten. Je focust je met name op de goede eigenschappen van het product (bijv. ze staan mooi in je fiets) en de slechte eigenschappen (slap, snel speling) stop je weg. Een vorm van cognitieve dissonantie om maar eens een duur woord te gebruiken.

Maar goed; ik moet ook bekennnen dat ik ook graag voor een dubbeltje op eerste rang wil zitten en me zit te verlekkeren aan al die mooie no-name spullen. Zou zo graag eens objectieve testen van dit spul willen zien (en dan ook duurtesten; hoe functioneren de producten nadat ze 10.000 km hebben gedraaid).


Het is niet dat ik t voor de looks doe... ik wou het liefst de 20mm tube versie.
Ben alleen bang dat deze te slap is. Ik denk dat je dat minder snel zou hebben met 50 mm wielen... Daarom wil ik eerst die wielen graag testen.

Geplaatst: 29 jan 2011 21:15
door peetvd
Heeft iemand ervaring met dit chinees bedrijf: Zhejiang Pujiang Libahuang Bicycle Co.

Geplaatst: 29 jan 2011 21:36
door bigm
MackersV2.0 schreef:De Kuipers gebruiken Novatec naven voor zover ik weet. Dit zijn inderdaad goedkope naven, die er minder gelikt uitzien. .


volgens mij zijn het de joytech naven

Geplaatst: 29 jan 2011 21:38
door nick-yan
klopt zijn inderdaad joytech naven maar ben er ook er verrast van ze lopen beter dan die van mijn mavic k10 en cosmic carbon SLR

Geplaatst: 29 jan 2011 21:39
door jsparie
edit

je hebt PM

BigM

Geplaatst: 29 jan 2011 22:11
door jaapieo
BigM schreef:
MackersV2.0 schreef:De Kuipers gebruiken Novatec naven voor zover ik weet. Dit zijn inderdaad goedkope naven, die er minder gelikt uitzien. .


volgens mij zijn het de joytech naven


Maakt niets uit, zit onder hetzelfde dak, zie de site van novatec (bij de intro ook het you-tech logo te zien, en novatec geeft bovenin een link naar joy tech ;)
http://www.novatec.com.tw/
http://www.joy-tech.com.tw/

Overigens maakt het bedrijf van heeel goedkoop tot iets minder goedkoop, maar je krijgt zeker meer waar voor je geld dan bij bijvoorbeeld shimano, daar geldt en zo ook bij campa. what you pay is what you get, maar wil je echt ies beters dan zul je ook dieper in de buidel moeten tasten.
Maar zo heb ik laats wel voor 190 dollar (normaal 250op ebay, "best offer") een puik setje "dati" naven gescoord, zeker heel erg mooi spul, ook volledig te demonteren met slechts een imbus sleutel om de as los te halen en met verbazing wekend soepel lopende industrie lagering, die naven komen dan ook in mijn import set 38mm velgen die 335 en 340 gram wegen, dat gaat met het gewicht van de naven (198 achter en 67 voor) denk ik op een sub 1200 gram en hopelijk, als ik 5,1 gram per spaak (platte aero DT spaak) en 0,2 gram voor een nippel (zwart alu.) op ongeveer tussen de 1140 en 1150 gram voor de wielset ga komen, als ik begin met bouwen zal ik jullie wel met wat foto's gaan vervelen ;)


Op de quote van Daniƫl hierboven wil ik niks anders dan "+1" zeggen, toch jammer dat ik lekker aan de wok was tijdens de discussie :D

Geplaatst: 30 jan 2011 10:42
door danny1407
Pffff, het gaat niet om sponsoren, marketing of Pinarello.

Dit topic hoort te gaan over Chinees carbon en onderdelen.

Omdat er een stelletje simpele zielen continue het topic lopen te verkloten, hebben de mods ingegrepen.
Geheel terecht.

Onbegrijpelijk dat er na meerdere berichten van een mod, gewoon verder geouwe pijpzeikt word over van alles en nog wat.
De frustratie om je gelijk te halen is blijkbaar erg groot.

Geplaatst: 30 jan 2011 10:47
door rbr
On topic dan maar. Heb navraag graan bij de Chinees over gebruikt type carbon. Standaard antwoord wat je krijgt is T700. Dit is anders dan wat Pina gebruikt. Pina gebruikt een HM type wat weliswaar minder hoge waardes heeft aan treksterkte maar dan wel weer stijver zou zijn. Ergens in dit topic heb ik de tabel geplaatst met de waardes erin die in Duitsland gemeten zijn. Ervan uitgaande van een goed gebruik van het materiaal zou je ervan uit mogen gaan dat een prince stijver aanvoelt dan een chinarello.

Of je dit voelt, is persoons gebonden lijkt me. Met het vermogen wat ik kan trappen heb ik met mijn danv frame nooit het gevoel gehad dat deze slap was.

Geplaatst: 30 jan 2011 10:48
door franklin
Een ding vergeten de meeste mensen ook vaak. Alle grote westerse bedrijven hebben bijna alle know-how gratis weggegeven aan China, hoefde China er niet eens voor te spioneren. De zogenaamde slimme managers en bestuurders hebben bijna de gehele produktie verplaatst naar China. Daar laten bouwen met onze kennis, tegen belachelijk lage prijzen, omdat uitbuiten van mensen daar nog toegelaten werd, en dan hier verkopen voor gigantische bedragen. Tja dan haal je snel geld binnen, maar de consequenties beginnen nu steeds duidelijker te worden. Als je als kennis economie denkt te kunnen overleven door zelf niet te produceren heb je het goed fout. Ze betalen een keer, stelen je kennis en je bent bedankt.

Geplaatst: 30 jan 2011 10:50
door webby
Een frame besteld via e-bay vanuit China. Ik zie hier weinig slechte berichten en op e-bay ook alleen maar goede referenties. Enkel de levertijd kost 2-3 weken of langer als je pech hebt.

Ik hoop dat het geen miskoop is, het is de leverancier van http://www.flyxii.com welke op e-bay goedkoper aanprijst dan op hun website, het is altijd maar weer afwachten.
Andere kant is het ook weer dat er een hoop in China wordt gemaakt en er dan een logo op komt van het merk welke het besteld, dus is het dan wel zo 'slecht' ?

Ik zal nog een paar detail foto's maken wanneer het frame aankomt.

Iemand al (veel) ervaring op het rijden van een carbon frame van flyxii?

Geplaatst: 30 jan 2011 10:56
door fc278752
rbr schreef:On topic dan maar. Heb navraag graan bij de Chinees over gebruikt type carbon. Standaard antwoord wat je krijgt is T700. Dit is anders dan wat Pina gebruikt. Pina gebruikt een HM type wat weliswaar minder hoge waardes heeft aan treksterkte maar dan wel weer stijver zou zijn. Ergens in dit topic heb ik de tabel geplaatst met de waardes erin die in Duitsland gemeten zijn. Ervan uitgaande van een goed gebruik van het materiaal zou je ervan uit mogen gaan dat een prince stijver aanvoelt dan een chinarello.

Of je dit voelt, is persoons gebonden lijkt me. Met het vermogen wat ik kan trappen heb ik met mijn danv frame nooit het gevoel gehad dat deze slap was.


Zijn er merk frames waar je dit type carbon kan met vergelijken ?