Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

david_22
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jan 2007 13:23

david_22 28 jan 2007 01:00

Heey!
Mooi om nog andere Ridley-fanaten te zien hier op dit forum :). Ikzelf heb sinds deze week een Ridley compact, campagnolo centaur en Ritchey stuur met stuurpen, alleen vraag ik me af of de Fulcrum bandjes goed zijn want ik denk dat ze er gewoon standaard erop gezet zijn ofzo?

aliensutter
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2007 00:21

aliensutter 01 feb 2007 00:23

hallo,
 
ik ben een leek ivm met fietsen nu even mijn probleem uitleggen;
Ik kan via een goede vriend zijn ridley koersfiets kader overnemen
maar deze is 'maat 58' wat houdt dit in? Ik zelf ben iets kleiner als mijn vriend en meet 1m75 (mijn vriend kleine 10cm meer).Kan deze kader passen en kan iemand het 'maat'systeem uitleggen?!
 
Dank alvast

pascalsimons
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:41

pascalsimons 07 feb 2007 13:01

Heeej

Weet iemand een website waar je je ridley racefiets kan samenstellen + een prijs te zien krijgt?

Pascal

kristofw
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jul 2006 17:33

kristofw 10 feb 2007 20:35

Hier is m'n nieuwe fiets dan eindelijk:
Na wat problemen te hebben gehad met de verkeerde maat, is de fiets nu omgewisseld en gisteren ineengestoken bij de fietsenmaker.
Specificaties: Ridley Damocles; Campagnolo Centaur; Fulcrum Racing 5 evolution (zijn trainingswielen); stuur, stuurpen en zadelpen zijn carbon 4ZA; pedalen: Time RXS World Champion edition.
Vandaag heb ik er men eerste ritje mee gemaakt, ineens een 90 km, maar hij is me goed bevallen. Het is was ook de eerste keer dat ik met Campagnolo reed, maar alles ging perfect. Het is misschien nog wel even aanpassen, maar dat zal geen probleem zijn. De ondervindingen van de fiets(kader) zelf zijn zeker positief.
 

amro
Forum-lid
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2006 16:59

amro 18 feb 2007 16:16

Mijn nieuwe Ridley :



Damocles, maat M
Ultegra 10 sp
Easton Visto wielen
Ritchey WCS stuur, pen, zadelpen
Aspide zadel
Schwalbe Ultremo bandjes

rider
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2007 21:50

rider 18 feb 2007 21:28

Hallo,
ik ben nieuw op dit forum, ik ben een startende fietser wat betreft de race. Ik heb mijn oog laten vallen op een RIDLEY BOREAS afgemonteerd met Campagnolo. Is dit een goede keuze wat betreft mijn gewicht ca 98 kg, of heeft er iemand een beter voorstel.             
Alvast bedankt,

paco
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 dec 2006 15:31

paco 23 feb 2007 11:19

Ik heb op 12 december 2006 een Ridley Orion besteld. Hij zou na maximaal 6 weken geleverd worden. Omdat ik nog helemaal niets had gehoord belde ik na 6 weken op. Het verhaal bij Ridley was dat ze geen centaur op voorraad hadden. De Ridley Orion zou 1 week later komen. En dan is het weer dit en dan weer dat, maar na onder tussen 10 weken wachten is er nog steeds geen uitzicht op de levering.
Ik wil zo langzamerhand wel weer eens op de racefiets.
Wie heeft er al eens dezelfde problemen gehad met Ridley?
Het schijnt dat ze altijd problemen hebben met uitleveren

 
Pinarello Prince
Empella Bonfire SL
Sensa Pordoi

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 23 feb 2007 19:21

Quote: Origineel geplaatst door paco op 23 Februari 2007
<TABLE cellSpacing=1 cellPadding=4 width="100"><TBODY><TR><TD class=text width=538 bgColor=#ffffff rowSpan=3>Ik heb op 12 december 2006 een Ridley Orion besteld. Hij zou na maximaal 6 weken geleverd worden. Omdat ik nog helemaal niets had gehoord belde ik na 6 weken op. Het verhaal bij Ridley was dat ze geen centaur op voorraad hadden. De Ridley Orion zou 1 week later komen. En dan is het weer dit en dan weer dat, maar na onder tussen 10 weken wachten is er nog steeds geen uitzicht op de levering. Ik wil zo langzamerhand wel weer eens op de racefiets.Wie heeft er al eens dezelfde problemen gehad met Ridley?Het schijnt dat ze altijd problemen hebben met uitleveren<!-- Message body --></TD></TR><TR><TD class=text vAlign=top align=left bgColor=#ffffff>

</TD></TR><TR><TD bgColor=#ffffff><SPAN style="FONT-SIZE: 10px"></SPAN></TD></TR></TBODY></TABLE>


niet dubbelposten graag.
RIDLEY the speed weap&#111;n

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 28 feb 2007 22:21

Quoten: Origineel geplaatst door rider op 18 Februari 2007


Hallo,
ik ben nieuw op dit forum, ik ben een startende fietser wat betreft de race. Ik heb mijn oog laten vallen op een RIDLEY BOREAS afgemonteerd met Campagnolo. Is dit een goede keuze wat betreft mijn gewicht ca 98 kg, of heeft er iemand een beter voorstel.             
Alvast bedankt,


Ik heb zelf een Boreas gekocht in 2006 afgemonteerd met Campa Chorus en ben er heel erg tevreden over. Volgens mij is dit een uitstekend kader, ook voor zwaardere rijders. Wel heb ik de voorvork laten veranderen in een full carbon Blytz van 4ZA, vond ik mooier. Verder heb ik het meegeleverde balhoofd omgeruild in een Orbit CF van FSA, dit is naar mijn bescheiden mening beter. Ik heb Ksyrium Elite wielen. Verder is mijn FM Ridley dealer, campa pro dealer, erg deskundig en geeft veel service.
Ik hoorde dat van Petegem voor de ronde van Vlaanderen de voorkeur zou hebben gegeven aan dit kader, vanwege de stijfheidswaarden. Of dat echt waar is durf ik niet te zeggen.
 De enige aantekening die ik kan maken is dat anno 2007 dit kader niet meegaat in de full carbon mode. Maar ach,....over een jaar of 4.....wie weet.

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 02 mar 2007 20:17

Vandaag ontdekte mijn FM dat bij het bracket een scheurtje zit, dat wordt dus een ander Ridley frame. Ik heb nu de compact model, maar twijfel nu tussen de Scandium en de Heracles. Iemand wat zinnigs over beide modellen te zeggen?
 
Dank
Anti-Spacers!

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 09 mar 2007 14:32

Ik lees hier best wel vaak iets over scheurtjes in het frame. Ik rijd zelf op een Aedon (= Pegasus), een alu fiets.
Komt dit probleem ook voor bij alu Ridleys? De verhalen over de Damocles etc. zijn mij wel bekend, maar nu ik dit allemaal lees, begin ik me een beetje zorgen te maken. Is dat onterecht?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 09 mar 2007 23:33

Quote: Origineel geplaatst door Pietr op 09 Maart 2007
Ik lees hier best wel vaak iets over scheurtjes in het frame. Ik rijd zelf op een Aedon (= Pegasus), een alu fiets. Komt dit probleem ook voor bij alu Ridleys? De verhalen over de Damocles etc. zijn mij wel bekend, maar nu ik dit allemaal lees, begin ik me een beetje zorgen te maken. Is dat onterecht?

geen zorgen maken, dit is eerder uitzondering dan regel. het gebeurt wel bij ieder fietsmerk. en mocht je het onverhoopt tegenkomen dan kan je van ridley een goede garantie service verwachten. en dat is niet bij ieder merk zo.
RIDLEY the speed weap&#111;n

Plaats reactie