Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 22 apr 2014 21:28

Karl66 schreef:...Dit klinkt mij wel plausibel in de oren, helemaal als je meeneemt dat mensen langer door kunnen fietsen met een e-bike en je daardoor mensen met een verminderd gehoor, zicht en reaktievermogen op de fiets ziet. ..
Probleem is dat mensen niet fietsen op e-bikes maar vooral veel freewheelen.
Het nadeel daarvan is dat deze mensen niet het vermogen hebben om even aan te zetten en zo hun onbalans te herstellen en ze uit koers raken.

Op een e-bike doet de elektromotor het echte werk en aangezien het ding ingesteld is op trapondersteuning en niet werkt zoals bijvoorbeeld een gashandel van een brommer is een klein trapje om te herstellen er niet bij. Gevolg, ouderen die slingerend kruisingen naderen en onzeker tegenliggers tegemoet fietsen.

Telefoons zie ik mensen ook wel in problemen brengen maar niet in de mate waarin ik de oudjes zie zwabberen.

Persoonlijk vind ik dat
1.
Er voor ouderen een e-bike certificaat verplicht gesteld moet worden.
Net als kinderen op de basisschool zou het voor de oudjes goed zijn als ze hernieuwd kennis maken met de fiets en de verkeersregels.

2.
Verder zou elke oudere verplicht een hoortest moeten ondergaan.
Wie slecht horend is moet verplicht met signalering fietsen en tevens geleerd worden waar op te letten.

Het valt mij persoonlijk op hoe gezinnen met jonge kinderen mij ruim van te voren aan horen komen (zonder dat ik bel of schakel) en oudjes zelf als je pal achter ze zit nog steeds niks door hebben.

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 22 apr 2014 21:34

Grappige feature, bedankt, gelijk even verder gedeeld op facebook :)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 22 apr 2014 21:34

Ik vraag mij eigenlijk af of de "brokken maker" GPS of telefoon gebruikers waren.
Ik ben nog steeds van mening dat Strava beter/gezonder wordt zonder de telefoon gebruikers.

elefantino
Forum-lid

elefantino 22 apr 2014 21:40

Bejaarden zijn sowieso de parasieten van de samenleving: Kosten klauwenvol geld en je hebt er voornamelijk last van. Ik zeg: afspuiten op aow-datum vanaf nu.

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 22 apr 2014 22:43

jsprbcn schreef:Ik vraag mij eigenlijk af of de "brokken maker" GPS of telefoon gebruikers waren.
Ik ben nog steeds van mening dat Strava beter/gezonder wordt zonder de telefoon gebruikers.
Dat zou zo langzamerhand kunnen nu het succesvol is. Het is imho wel zo dat deze lage drempel nodig is (geweest) om zo een grote actieve userbase op te kunnen bouwen.

Op zich kan ieder device met gps logger wel. Maar dan moet wel de ruwe data gebruikt worden. Naast lokatiegegevens bv ook ontvangstgegevens. Met een positiebepaling met minder dan x aantal satellieten is de meting niet nauwkeurig genoeg, dus niet tonen in de leaderboards (of default niet en na handmatige filteractie wel)

JoostG
Forum-lid

JoostG 25 apr 2014 10:49

Ik zie in het topic vakanties ed regelmatig de vraag terugkeren over leuke routes en klimmetjes in die bepaalde regio. Een lokale kaart kopen (lang leve het internet) helpt uiteraard, maar aangezien dit het Strava topic is: segment exploring.
Dit jaar zit ik bijvoorbeeld een weekje aan het lago di Endine. Door in Strava wat lokale plaatsnamen in het explore onderdeel in te voeren weet ik nu al waar mooie beklimmingen zitten. Op basis daarvan heb ik ook al wat rondjes samengesteld. Verder kan je nog van een segment de details inzien, zoals hoogtemeters, percentages, leaderboard ed. Door de datum van een rit in het leaderboard aan te klikken, krijg je de volledige rit van deze persoon te zien. Dit kan ook weer dienen als inspiratie voor je eigen rit.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 apr 2014 13:23

Alleen klopt er op Strava vaak geen ruk van hoogtemeters en percentages omdat het segmenten zijn die door smartphone users aangemaakt zijn. Andere websites rekenen netjes 't gemiddelde van meerdere personen uit zodat de profielen wel betrouwbaar worden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cube_m
Forum-lid

cube_m 25 apr 2014 15:45

amclassic-fan schreef:Alleen klopt er op Strava vaak geen ruk van hoogtemeters en percentages omdat het segmenten zijn die door smartphone users aangemaakt zijn. Andere websites rekenen netjes 't gemiddelde van meerdere personen uit zodat de profielen wel betrouwbaar worden.
Hoogtemeters van gps-devices worden niet overgenomen, deze komen uit een database van strava zelf. :https://strava.zendesk.com/entries/2096 ... r-Activity

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 25 apr 2014 16:10

cube_m schreef:
amclassic-fan schreef:Alleen klopt er op Strava vaak geen ruk van hoogtemeters en percentages omdat het segmenten zijn die door smartphone users aangemaakt zijn. Andere websites rekenen netjes 't gemiddelde van meerdere personen uit zodat de profielen wel betrouwbaar worden.
Hoogtemeters van gps-devices worden niet overgenomen, deze komen uit een database van strava zelf. :https://strava.zendesk.com/entries/2096 ... r-Activity
Wist ik niet. Op sommige segmenten klopt er helemaal niets van inderdaad
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 25 apr 2014 16:12

Ik heb een Garmin 200 en zie inderdaad dat enige tijd na het uploaden van mijn rit de hoogtemeters zijn aangepast. Desondanks zet ik er grote vraagtekens bij. Afgelopen weekend ben ik op Mallorca geweest en zie bij een rit dat ik 3200 hoogtemeters heb gemaakt, mijn mede fietsers met barometrische devices kwamen uit op 1700, 2400 en 2500 hoogtemeters.
Afbeelding

dirkmjk
Forum-lid

dirkmjk 25 apr 2014 20:45

apexrider schreef:Ik heb een Garmin 200 en zie inderdaad dat enige tijd na het uploaden van mijn rit de hoogtemeters zijn aangepast. Desondanks zet ik er grote vraagtekens bij. Afgelopen weekend ben ik op Mallorca geweest en zie bij een rit dat ik 3200 hoogtemeters heb gemaakt, mijn mede fietsers met barometrische devices kwamen uit op 1700, 2400 en 2500 hoogtemeters.
Ik heb een tijdje bijgehouden hoe de herberekeningen van Garmin en Strava zich verhouden tot de meting van m’n Garmin apparaat. De herberekeningen van Strava weken over het algemeen niet zoveel af van de originele meting (behalve bij tochtjes met nauwelijks klimmen)
http://www.dirkmjk.nl/2013/09/cycling-g ... -databases

DDX
Forum-lid HC

DDX 25 apr 2014 20:46

Ik heb vandeweek nog geprobeerd een segment aan te laten passen :

http://www.strava.com/segments/6895920

Als je naar segment data kijkt lijkt het net of je de brug afrijd terwijl mijn garmin data wel juiste/betere gegevens geeft :

http://www.strava.com/activities/79788086#2775614423

Antwoord dat dit helaas niet kan en ik maar een nieuw segmentje moet aanmaken. (hoezo wildgroei aan segmenten) :
Usually the function we perform to correct elevation data corrects that. Unfortunately, there isn't anything else we can do to correct that segment. What you can do is go ahead and create a new segment off of the good data you have provided.

Plaats reactie