Het E-Bike topic
Pedalen losdraaien en terugsturen. Als je niet van dat soort gedoe houdt en als het echt irritaties opwekt kun je inderdaad beter bij de vakhandel kopen.
Aan de andere kant zijn die originele pedalen toch troep en gaan waarschijnlijk ook nog een keer kapot (kort) na de garantieperiode. Beter vervang je ze meteen voor een van setje goede kwaliteit, b.v. Shimano Saint. Die kosten had je ook gehad als je bij de vakhandel had gekocht.
Aan de andere kant zijn die originele pedalen toch troep en gaan waarschijnlijk ook nog een keer kapot (kort) na de garantieperiode. Beter vervang je ze meteen voor een van setje goede kwaliteit, b.v. Shimano Saint. Die kosten had je ook gehad als je bij de vakhandel had gekocht.
Campagnolo Ultra Dork
Als het een officiele 45km/h is (en dus geen opgevoerde 25km) dan moet hij officieel voorzien zijn van:
Blauwe plaat
Spiegel
Automatisch inklappende standaard
Ik rij alleen met de laatste (al overweeg ik de spiegel terug te plaatsen). Vanaf 1 jan 2017 is er ook een helmplicht. Om die reden heb ik mijn plaat verwijderd (al heb ik die wel altijd in mijn fietstas en mijn kentekenbewijs in mijn portemonnee). Reden: Als ik een rondje (stapvoets) fiets met mijn kinderen of rustig richting supermarkt pendel wil ik niet de plicht hebben die helm te dragen.
Ook hoor ik veel verhalen dat juist mensen die mét een blauwe plaat rijden staande gehouden worden door de politie omdat die eigenlijk helemaal niet op de hoogte zijn van de regelgeving en juist nieuwsgierig zijn. Mijn fiets is niet te onderscheiden van een "gewone" e-bike, dus maak ik liever ook geen slapende honden wakker. Had er een plaat aan voorzijde van mijn fiets gezeten had ik hem laten zitten zodat andere weggebruikers beter kunnen anticiperen op mijn snelheid als ik ze nader, als dit type fiets gemeengoed is en dus minder snel schrikken.
Bedankt voor de tip van de pedalen Ernie. Laat ze asap vervangen door een beter setje.
Blauwe plaat
Spiegel
Automatisch inklappende standaard
Ik rij alleen met de laatste (al overweeg ik de spiegel terug te plaatsen). Vanaf 1 jan 2017 is er ook een helmplicht. Om die reden heb ik mijn plaat verwijderd (al heb ik die wel altijd in mijn fietstas en mijn kentekenbewijs in mijn portemonnee). Reden: Als ik een rondje (stapvoets) fiets met mijn kinderen of rustig richting supermarkt pendel wil ik niet de plicht hebben die helm te dragen.
Ook hoor ik veel verhalen dat juist mensen die mét een blauwe plaat rijden staande gehouden worden door de politie omdat die eigenlijk helemaal niet op de hoogte zijn van de regelgeving en juist nieuwsgierig zijn. Mijn fiets is niet te onderscheiden van een "gewone" e-bike, dus maak ik liever ook geen slapende honden wakker. Had er een plaat aan voorzijde van mijn fiets gezeten had ik hem laten zitten zodat andere weggebruikers beter kunnen anticiperen op mijn snelheid als ik ze nader, als dit type fiets gemeengoed is en dus minder snel schrikken.
Bedankt voor de tip van de pedalen Ernie. Laat ze asap vervangen door een beter setje.
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18
Mijn ervaring is dat er op dit moment geen betere aandrijving is dan de GATES beltdrive !
Vooral i c m de handbediende Nu-Vinci geheel onderhoudsvrij !
Niet goedkoop ,slechts een paar merken hebben deze mogelijkheid.
Gebruik zelf de R&M Charger HS Beltdrive.
Vooral i c m de handbediende Nu-Vinci geheel onderhoudsvrij !
Niet goedkoop ,slechts een paar merken hebben deze mogelijkheid.
Gebruik zelf de R&M Charger HS Beltdrive.
Inmiddels ben ik door de leverancier voorzien van nieuwe pedalen. Het kraken is hiermee niet verholpen. Ik vrees dat het gekraak bij de trapas/middenmotor weg komt.
Beltdrive heb ik inderdaad ook van dichtbij meegemaakt en vind ik erg mooi. Maar helaas niet voor mijn budget
Nuvinci vind ik erg prettig (ik heb Nuvinci Harmony) al is het ook niet zaligmakend. Soms reageert hij op een manier die ik niet verwacht. Zeker bij het stilhouden van de pedalen en daarna weer verder trappen.
Beltdrive heb ik inderdaad ook van dichtbij meegemaakt en vind ik erg mooi. Maar helaas niet voor mijn budget
Nuvinci vind ik erg prettig (ik heb Nuvinci Harmony) al is het ook niet zaligmakend. Soms reageert hij op een manier die ik niet verwacht. Zeker bij het stilhouden van de pedalen en daarna weer verder trappen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18
De gewone kabelbediende Nu Vinci werkt vlekkeloos..!
Heb al vaak negatieven berichten gelezen over de ""HARMONY""
Onder andere electronica die ""op hol slaat""
Heb al vaak negatieven berichten gelezen over de ""HARMONY""
Onder andere electronica die ""op hol slaat""
Ik hoorde dat vanaf 2017 de regels voor dit soort fietsers gelijk worden getrokken met een bromfiets.
Gele plaat, in de bebouwde kom op de autorijbaan, snelheidslimieten en een goedgkeurde helm.
Ik ben benieuwd hoeveel er dan nog blijven rijden met zo'n fiets.
Gele plaat, in de bebouwde kom op de autorijbaan, snelheidslimieten en een goedgkeurde helm.
Ik ben benieuwd hoeveel er dan nog blijven rijden met zo'n fiets.
Er zou ook aangestuurd worden op een speciale helm dacht ik, dus geen kaliber brompot.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Zou die speciale helm dan ook toegestaan (moeten) worden op brommers?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- IkBenSpecialized
- Forum-lid
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 09 sep 2013 20:55
Gisterochtend werd ik ingehaald door zo'n fiets. Met kentekenplaat, spiegel en helm
Dus even bijgetrapt en vervolgens lekker uit de wind met een gangetje van 40 km/u naar mijn werk gereden...
Dus even bijgetrapt en vervolgens lekker uit de wind met een gangetje van 40 km/u naar mijn werk gereden...
Hahaha! Herkenbaar! Dat soort mensen probeer ik altijd zo snel mogelijk af te schuddenIkBenSpecialized schreef:Gisterochtend werd ik ingehaald door zo'n fiets. Met kentekenplaat, spiegel en helm
Dus even bijgetrapt en vervolgens lekker uit de wind met een gangetje van 40 km/u naar mijn werk gereden...