Alles over vakanties op én met de fiets
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
24 jun 2011 23:19
rufio schreef:Live volgen zal dit jaar waarschijnlijk toch weer aangeboden worden:
http://www.sportcommunication.info/ilovemarmotte/" onclick="window.open(this.href);return false;
Na redelijk wat regen gisternacht en ochtend, is het nu toch lekker hier in de vallei, wel nog beetje veel wind vandaag maar die neemt van het weekend wel af
Weet iemand wat je dan te zien krijgt. Zie je dat je bepaalde punten gepasseerd bent of kun je de deelnemer echt volgen over de route (zoals dat bij veel ironman-races kan)?
Is wel aardig te weten voor het thuisfront,
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
remmiedepemmie
- Forum-lid
remmiedepemmie
25 jun 2011 10:14
Waarschijnlijk zie je alleen de driehoekjes oplichten wanneer je daar bent gepasseerd.
-
forcevelo
- Forum-lid
forcevelo
25 jun 2011 11:12
Nog een praktisch vraagje van mij als beginner.
Hoeveel tunnels zitten er in het traject en waar staan deze ongeveer?
En dan...
Vlak voor de tunnel de zonnebril af?
Sorry heb nog nooit in het gebergte gereden of door 'echte' tunnels.
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
25 jun 2011 11:18
forcevelo schreef:Nog een praktisch vraagje van mij als beginner.
En dan...
Tunnels tussen de Lautaret en de Alp. Als je wat wilt zien zou ik mijn zonnebril afdoen. Od een roodwitte stok of hond meenemen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
ijzerenbriek
25 jun 2011 12:03
forcevelo schreef:Nog een praktisch vraagje van mij als beginner.
En dan...
Ga een poging 'uit het hoofd' doen. Net na La Grave twee, eerste smal donker iets langer en af en toe wat putten, doe ik echt niet graag.
Dan nog twee meen ik net voor het stuwmeer aan de voet van Les deux alpes, niet zo erg.
En dan de laatste twee tussen Les deux alpes en de voet van Alpe d'Huez.
Enkel die eerste na La Grave vind ik niet fijn wegens niet verlicht en toch ook niet kort. Rest valt mee wegens niet te lang of verlicht.
Wel allemaal in dalende lijn.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
25 jun 2011 18:05
Heb toch ook maar een setje LED-lampjes aangeschaft voor de tunnels. Zou een beetje vervelend zijn als er politie staat zoals afgelopen weken vaak het geval.
In de tunnels zonnebril zeker afzetten, of in je helm prikken als je zo nodig de profs wil kopiëren.
Csteenbe en ik vertrekken overigens morgenochtend vroeg. Hopelijk morgenmiddag nog even de Ornon op.
-
csteenbe
- Forum-lid
csteenbe
25 jun 2011 18:23
Zover ik me kan herinneren is er een vervelende tunnel is niet alleen vrij lang maar het wegdek is slecht en het loopt daar niet erg bergaf dus bijtrappen is zeker noodzakelijk.....met achterop komend verkeer, de rest van de tunneltjes is wel te doen uiteraard zonnebril afdoen.
YFood !!!
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
ijzerenbriek
25 jun 2011 18:53
havana schreef:Heb toch ook maar een setje LED-lampjes aangeschaft voor de tunnels. Zou een beetje vervelend zijn als er politie staat zoals afgelopen weken vaak het geval.
In de tunnels zonnebril zeker afzetten, of in je helm prikken als je zo nodig de profs wil kopiëren.
Csteenbe en ik vertrekken overigens morgenochtend vroeg. Hopelijk morgenmiddag nog even de Ornon op.
Idem hier. Vertrek om 4u, de jeugd ophalen op een fuif onderweg en dan door. Normaal gezien ben ik er dan rond 14u en dan op het gemak nog eens col d'Ornon.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
magoo
- Forum-lid
magoo
25 jun 2011 21:08
Me too. Kwart voor zes vertrek uit Breda morgenochtend. Als het niet tegen zit onderweg gaan we ook nog een stukje fietsen als we aangekomen zijn.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
-
havana
- Forum-lid HC
havana
26 jun 2011 19:05
7 uur hebben we erover gedaan, redelijk snel dus. Vandaag Ornon en een stukje van de Alpe. Aardig warm hier, bijna 30 graden. Morgen ga ik de Madeleine en Sabot doen en Cees de Telegraphe + Galibier.
-
kxlight
- Forum-lid HC
kxlight
26 jun 2011 22:12
havana schreef:7 uur hebben we erover gedaan, redelijk snel dus.
... uit groningen...??!!
-
havana
- Forum-lid HC
havana
27 jun 2011 15:58
Nee, vanuit Maastricht
Vandaag met de wagen de Glandon over en aan de andere kant geparkeerd. Csteenbe heeft Télégraphe & Galibier gedaan en ikzelf de Madeleine. Mooie col, jammer van het slechte wegdek af en toe. Wel prachtige omgeving. Vond 'm ook behoorlijk zwaar trouwens! Daarna heb ik nog een flink stuk van de Sabot gedaan, maar het was zo vreselijk warm dat ik op een gegeven moment maar omgedraaid ben.