Garmin Edge 1000
- daniel1975
- Forum-lid HC
@dijkjes: juist heeeeeeel veel mensen willen alleen die lijn zonder toeters en bellen
Less is bore
Hoeveel gig sd kaart gebruiken jullie voor de 1000 en moet er nog een map op gemaakt worden voor routes die er op gezet worden of doet de Edge dit zelf?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ik heb mijn Edge 1000 sinds deze week binnen, gaaf toestel toch wel.
Alleen vandaag wat ontgoocheld over de 'Rondreis-functie, ik vroeg een ritje van 100km en kreeg 3 voorstellen.
Daarvan koos ik een rit van 101km met weinig hoogtemeters, op het kaartje zag ik dat die richting Antwerpen ging.
Ik had mij dan ook verwacht aan wat mooie Schelde-paden, maar niets was minder waar.
Het toestel stuurde mij echt helemaal in het centrum van de stad, ik denk dat ik wel 50x voor een stoplicht heb gestaan. Daarnaast ook nog eens 10km rechtdoor op het fietspad naast een grote gewestweg, niet zo leuk om te fietsen dus.
Nu ja, misschien heb ik wat instellingen fout staan en ligt het aan mij?
Ik zal mij er binnenkort eens verder moeten in verdiepen.
Alleen vandaag wat ontgoocheld over de 'Rondreis-functie, ik vroeg een ritje van 100km en kreeg 3 voorstellen.
Daarvan koos ik een rit van 101km met weinig hoogtemeters, op het kaartje zag ik dat die richting Antwerpen ging.
Ik had mij dan ook verwacht aan wat mooie Schelde-paden, maar niets was minder waar.
Het toestel stuurde mij echt helemaal in het centrum van de stad, ik denk dat ik wel 50x voor een stoplicht heb gestaan. Daarnaast ook nog eens 10km rechtdoor op het fietspad naast een grote gewestweg, niet zo leuk om te fietsen dus.
Nu ja, misschien heb ik wat instellingen fout staan en ligt het aan mij?
Ik zal mij er binnenkort eens verder moeten in verdiepen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heb je aan de OSM kaart die standaard in de 1000 is geladen genoeg in Europa, of moet je nog een andere kaart inladen?
Mijn 800 is steeds vaker aan het klieren helaas
Less is bore
Op verschillende fietsen, op de ene de fouriers houder met gopro adapter eronder, en op de andere de k-edge versie. Zodat ik bij beide de virb en edge op een houder heb, staat een stuk cleaner op het stuurlochtejans schreef:Hebben jullie de Garmin Edge 1000 op de stuurpen gemonteerd of op de stuurstang m.b.v. de bijgeleverde steun?
-
- Forum-lid
- Contact
Goed spoelen met water en de knop lichtjes om hoog duwen om de modder er onderuit te spoelen.
Marco
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Jouw vraag is al -tig keren gesteld en ook beantwoord.dijkjes schreef:.
Wat doe ik fout? of welke handeling moet ik nog meer doen om ook deze mogelijkheden werkend te krijgen wanneer ik een bestaande gps/koers wil fietsen?
Dus nog maar eens:
Het is heel simpel: als je aanwijzingen wil dan MOET je met Basecamp of Mapsource werken. Dus GEEN online tools, geen GPsies, Garmin Connect of Strava.
Daarbij is het belangrijk dat je in Mapsource of Basecamp EXACT dezelfde kaart gebruikt als de kaart op die op de Edge staat. Dus niet alleen OFM maar ook hetzelfde versienummer.
Bovendien dien je in Basecamp of Mapsource met de routing-tool te tekenen en qua formaat is er ook maar één keuze en dat is GPX.
Er zijn vele andere manieren om aanwijzingen te krijgen maar dit is de ENIGE manier waarop het redelijk werkt.
PS:andere methodes KUNNEN ook werken, maar bovenstaande werkt ALTIJD.
Kijk ook bij deze topics:
- Afslagbegeleiding Garmin ....
- Garmin Edge.....
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 14 feb 2015 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Vorige zomer mee in Frankrijk (Cevennes) geweest en het werkte gewoon.daniel1975 schreef:Heb je aan de OSM kaart die standaard in de 1000 is geladen genoeg in Europa, of moet je nog een andere kaart inladen?
Deze winter heb ik op de mijne ook nog de City Navigator kaart gezet omdat ik de lay out van deze kaart toch net iets strakker vind.
Maar op de OSM kaart staan ook de dijkpaden op en die staan op de CN kaarten dan weer niet op.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Misschien een hele stomme vraag ......
Ik kom net thuis van mijn eerste ritje met de Garmin Edge 1000. Ik had een rondrit uitgestippeld en heb tijdens de rit niet naar de andere functionaliteiten zoals afstand etc. gekeken.
Ik heb de rit opgeslagen maar in de samenvatting is de afstand, gemiddelde afstand, het aantal calorieën etc. allemaal ''0''. De samenvatting geeft uitsluitend de gemiddelde hartslag weer.
Wat doe ik verkeerd? Heb ik gewoon stomweg niet op ''start'' gedrukt? M.i. heb ik wel ''start de rit'' ingegeven vanuit het rondrit scherm. Of had ik ook de snelheidssensor moeten installeren? Dit heb ik nog niet gedaan, hoefde bij de Edge 800 ook niet .....
Ik kom net thuis van mijn eerste ritje met de Garmin Edge 1000. Ik had een rondrit uitgestippeld en heb tijdens de rit niet naar de andere functionaliteiten zoals afstand etc. gekeken.
Ik heb de rit opgeslagen maar in de samenvatting is de afstand, gemiddelde afstand, het aantal calorieën etc. allemaal ''0''. De samenvatting geeft uitsluitend de gemiddelde hartslag weer.
Wat doe ik verkeerd? Heb ik gewoon stomweg niet op ''start'' gedrukt? M.i. heb ik wel ''start de rit'' ingegeven vanuit het rondrit scherm. Of had ik ook de snelheidssensor moeten installeren? Dit heb ik nog niet gedaan, hoefde bij de Edge 800 ook niet .....
Lcsmet schreef:Jouw vraag is al -tig keren gesteld en ook beantwoord.dijkjes schreef:.
Wat doe ik fout? of welke handeling moet ik nog meer doen om ook deze mogelijkheden werkend te krijgen wanneer ik een bestaande gps/koers wil fietsen?
Dus nog maar eens:
Het is heel simpel: als je aanwijzingen wil dan MOET je met Basecamp of Mapsource werken. Dus GEEN online tools, geen GPsies, Garmin Connect of Strava.
Daarbij is het belangrijk dat je in Mapsource of Basecamp EXACT dezelfde kaart gebruikt als de kaart op die op de Edge staat. Dus niet alleen OFM maar ook hetzelfde versienummer.
Bovendien dien je in Basecamp of Mapsource met de routing-tool te tekenen en qua formaat is er ook maar één keuze en dat is GPX.
Er zijn vele andere manieren om aanwijzingen te krijgen maar dit is de ENIGE manier waarop het redelijk werkt.
PS:andere methodes KUNNEN ook werken, maar bovenstaande werkt ALTIJD.
Kijk ook bij deze topics:
- Afslagbegeleiding Garmin ....
- Garmin Edge.....
Is het dan voldoende om een gpx file die je hebt gedownload van een website te openen in Basecamp en dan te kiezen voor de functie:
"Create route from selected track"
En dan gewoon die nieuwe file naar je toestel sturen?