Giro 2016
Dumoulin is veel te veel een tijdrijder, ik zou hem eerder vergelijken met Martin en Cancellara dan met Wiggins. Als ronderenner kan hij misschien een keer een grote ronde winnen als alles meezit en de ronde op zijn lijf geschreven is. Maar de kans is groter dat hij één van de vele "anonieme" ronderenners onder de echte top is. Maar als tijdrijder kan hij de komende jaren de abolute topper zijn, met daarbij regelmatig truien in het begin van een grote ronde en als hij daarnaast zich ook nog gaat richten op de voorjaarsklassiekers, als tijdrijder heb je het gewicht en het vermogen, dan kan hij één van de grote renners van zijn generatie worden.
De Vuelta van vorig jaar vertekent gigantisch, hij had op dat moment per ongeluk een piek door zijn mislukte TdF en de rest had de Vuelta niet als het belangrijkste piekmoment. En toch zakt hij er uiteindelijk in de bergen doorheen. Ik ben bang dat de nederlandse verwachtingen van hem als ronderenner een recept voor mislukking is.
De Vuelta van vorig jaar vertekent gigantisch, hij had op dat moment per ongeluk een piek door zijn mislukte TdF en de rest had de Vuelta niet als het belangrijkste piekmoment. En toch zakt hij er uiteindelijk in de bergen doorheen. Ik ben bang dat de nederlandse verwachtingen van hem als ronderenner een recept voor mislukking is.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Kom op jongens.... even feiten in plaats van maar gewoon wat toeteren. Cancelara en Martin zijn totaal niet vergelijkbaar qua ronde potentieel. Die hebben nog nooit goed gepresteerd in grote rondes.
Dumoulin reed Froome bergop eraf en was dit jaar ook in de eerste bergrit in de Giro de sterkste. Hem bestempelen als gemankeerde veredelde tijdrijder is onzin. En anoniem? Hij valt gewoon keihard aan in de bergen... waarom gaan we niet uit van wat hij doet in plaats van halikiedee fantasie gebruiken en doen alsof hij Cancelara is die met hangen en wurgen erbij blijft tot de laatste berg?
Betreft tijdrijden: Je zou bijna denken dat Sky niet bestaat... Froome en Wiggins zijn op de eerste plaats tijdrijders die het klauterkunstje erbij hebben geleerd (gehongerd). Ook een Alberto breekt de ruggegraat van de klimmers in de tijdritten. Aru heeft een meer dan goede tijdrit. Het wegwuiven van tijdrijden is heel vreemd als je ziet dat het nog steeds een beslissende factor is.
Anders gezegd, Joaquim Rodriquez had een heel andere erelijst als hij een seconde per kilometer harder kan tijdrijden.
Dumoulin heeft wat mij betreft zowel de kop als het lichaam om de absolute top in het rondewerk te halen. Dat Kruijswijk dat nu doet is ondanks zijn eerdere jaren super-verrassend, het was nooit zo'n killer. Maar we weten dat winnen iemand veranderd (de meeste rondewinnaars winnen er meer dan 1), dus als Steven dit lapt dan gaan we hele mooie jaren krijgen.
Dumoulin reed Froome bergop eraf en was dit jaar ook in de eerste bergrit in de Giro de sterkste. Hem bestempelen als gemankeerde veredelde tijdrijder is onzin. En anoniem? Hij valt gewoon keihard aan in de bergen... waarom gaan we niet uit van wat hij doet in plaats van halikiedee fantasie gebruiken en doen alsof hij Cancelara is die met hangen en wurgen erbij blijft tot de laatste berg?
Betreft tijdrijden: Je zou bijna denken dat Sky niet bestaat... Froome en Wiggins zijn op de eerste plaats tijdrijders die het klauterkunstje erbij hebben geleerd (gehongerd). Ook een Alberto breekt de ruggegraat van de klimmers in de tijdritten. Aru heeft een meer dan goede tijdrit. Het wegwuiven van tijdrijden is heel vreemd als je ziet dat het nog steeds een beslissende factor is.
Anders gezegd, Joaquim Rodriquez had een heel andere erelijst als hij een seconde per kilometer harder kan tijdrijden.
Dumoulin heeft wat mij betreft zowel de kop als het lichaam om de absolute top in het rondewerk te halen. Dat Kruijswijk dat nu doet is ondanks zijn eerdere jaren super-verrassend, het was nooit zo'n killer. Maar we weten dat winnen iemand veranderd (de meeste rondewinnaars winnen er meer dan 1), dus als Steven dit lapt dan gaan we hele mooie jaren krijgen.
Dit kleine kluffie is inderdaad normaal gesproken meer iets voor Valverde en Chaves die wat explosiever zijn, maar van 'normaal' kunnen we deze Giro niet standaard uitgaan, dus we wachten het maar weer af
Die afdaling van vanmiddag is trouwens ook tricky, volgens mij is dat de plek waar Voeckler in de tdf van 2013 (? toen ie lang in het geel reed) nog een oprit bij een huis opgereden, was nog een gelukje dat ze hun hek open hadden staan
Ik heb hem gevonden op youtube, hij begint meteen met de bijna crash, 2011 was het, Mollema werd nog 2de in die rit achter Hagen:
https://www.youtube.com/watch?v=jLQqOGl5sp0
Die afdaling van vanmiddag is trouwens ook tricky, volgens mij is dat de plek waar Voeckler in de tdf van 2013 (? toen ie lang in het geel reed) nog een oprit bij een huis opgereden, was nog een gelukje dat ze hun hek open hadden staan
Ik heb hem gevonden op youtube, hij begint meteen met de bijna crash, 2011 was het, Mollema werd nog 2de in die rit achter Hagen:
https://www.youtube.com/watch?v=jLQqOGl5sp0
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Maar een Valverde of Chaves gaat hier geen 3 min dichtrijden.
En in de afdaling zijn er meer mannen die goed kunnen dalen die het gaatje dicht willen rijden denk ik. Overigens zijn de daalcapaciteiten van SK ook behoorlijk orde geloof ik als ik hem zie dalen.
Worden nog wel 3 waanzinnig mooie etappes!!
En in de afdaling zijn er meer mannen die goed kunnen dalen die het gaatje dicht willen rijden denk ik. Overigens zijn de daalcapaciteiten van SK ook behoorlijk orde geloof ik als ik hem zie dalen.
Worden nog wel 3 waanzinnig mooie etappes!!
Less is bore
rijden de meeste profs nog steeds met alu velgen in de bergen? Metname bij dit soort afdalen wil je enige zekerheid.sjoerdth schreef: https://www.youtube.com/watch?v=jLQqOGl5sp0
Kruijswijk leek wel straf te dalen idd. Niet echt gek doen maar indien mogelijk toch bij Valverde en Nibali blijven. Als die twee zien dat er geen eer te behalen zonder echt als een idioot naar beneden te rijden dan zullen zij ook wel eieren voor hun geld kiezen.sjoerdth schreef:Als ik Kruijswijk was zou ik ook zeker niet achter een Valverde of Nibali aan duiken als die als gekken die afdaling nemen, beter veilig naar beneden en een paar seconden kwijt dan wel op een dicht hek stuiten.
Ze kunnen met een kamikaze afdaling iets winnen maar ook erg veel verliezen. Het zou een domme keuze zijn om alles op het spel te zetten.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
De meeste rijden met carbon omdat de sponsor dat wil. Bij Team Sky, dat geen wielensponsor heeft, wordt ook wel eens met alu gereden. Bijvoorbeeld Nieve reed vorige week met alu clinchers en won daarop gewoon een etappe.
ook als het slecht weer zou kunnen gaan worden?havana schreef:De meeste rijden met carbon omdat de sponsor dat wil. Bij Team Sky, dat geen wielensponsor heeft, wordt ook wel eens met alu gereden. Bijvoorbeeld Nieve reed vorige week met alu clinchers en won daarop gewoon een etappe.
http://www.cyclingnews.com/news/giro-di ... cent-snow/
We hebben bijvoorbeeld bij het WK van vorig jaar gezien dat ook bij regen de profs gewoon met carbon rijden, althans grotendeels.
Zou je dat niet doen dan geef je als sponsor een signaal af dat je niet met carbon in de regen zou kunnen rijden. Dat willen de sponsoren natuurlijk niet.
Overigens remt carbon anno 2016 met de juiste blokken eigenlijk net zo goed als alu.
Zou je dat niet doen dan geef je als sponsor een signaal af dat je niet met carbon in de regen zou kunnen rijden. Dat willen de sponsoren natuurlijk niet.
Overigens remt carbon anno 2016 met de juiste blokken eigenlijk net zo goed als alu.