Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bora Ultra 50

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 14 jun 2015 12:23

Eerste indruk na 160 km: super strak setje wielen; de Bora one heeft ookhele fijne naven, ze lopen erg mooi. Het remmen gaat subtieler dan met mijn Zipp wielen. Het remmen is nl. beter te doseren met de swissstop yellow remblokken; bij de Bora's geen bite en gepiep bij hard remmen, wat bij de Zipps wel gebeurde.
Ik ben zeer over de wielen te spreken.
Wat vinden de anderen?
Afbeelding

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 jun 2015 12:27

loos schreef:de Bora one heeft ookhele fijne naven, ze lopen erg mooi.
dat bemerkte ik ook: als je op asphalt even aanzet (zonder mee/tegenwind) rol je echt een gigantisch stuk door

offtopic: vraag me al een tijdje af wat jouw avatar nu precies voorstelt: een soort bandenautomaat van continental??

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 14 jun 2015 17:24

monsieurpinot schreef: offtopic: vraag me al een tijdje af wat jouw avatar nu precies voorstelt: een soort bandenautomaat van continental??
Klopt, de foto heb ik in Bormio genomen.
Ik vond de tekst wel grappig.
Afbeelding

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 jun 2015 17:27

loos schreef:
monsieurpinot schreef: offtopic: vraag me al een tijdje af wat jouw avatar nu precies voorstelt: een soort bandenautomaat van continental??
Klopt, de foto heb ik in Bormio genomen.
Ik vond de tekst wel grappig.
grappig! kan niet helemaal precies lezen wat er staat, iets van 'nie mehr ohne continental...'

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 14 jun 2015 20:45

loos schreef:Het is te stil in dit topic; volgens Hopmans verkopen ze alleen maar Bora's op dit moment :mrgreen:
Je fiets wordt alleen maar mooier. Ziet er erg goed uit zo met die Bora's
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

pizzi
Forum-lid

pizzi 17 jun 2015 23:50

Al even op zoek naar nieuwe wielen. Mijn Eurussen deden het eigenlijk nog prima, maar een tijd geleden besloot een automobilist dat het tijd was om m'n achterwiel aan te tikken. Einde achterwiel. :evil:

Gewoon weer Eurussen kopen is natuurlijk een optie. Of eventueel de Shamal. Maar ja, een full carbon clincher met goede remeigenschappen klinkt stiekem beter. En het ziet er bovendien mooier uit.
De One 35mm-uitvoering staat op de shortlist. Die vind ik hoog zat en de Ultra is me gewoon iets te prijzig.

Heb het hele topic doorgelezen, 40 pagina's en een beetje, en had gehoopt misschien iets meer vergelijkingsmateriaal tegen te komen.
De Edco Pillen Pro Sport 35 zijn bijvoorbeeld ook 35 mm hoog en 24(,5) mm breed. Al is de interne velgbreedte 17,1 mm. Tevens zijn ze iets (42 gram) zwaarder en hebben ze een velglint. Het spaakpatroon van het achterwiel staat me dan weer iets meer aan dan dat van de Bora's.

Iemand die me makkelijk kan overtuigen 'gewoon' voor de Bora's te gaan? Of juist voor de Edco's? Of misschien wel iets anders? :)

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 18 jun 2015 00:01

je begeeft je hier in het hol van de leeuw als je over andere wielen praat he, dat begrijp je. Ik kan je helaas geen vergelijkend warenonderzoek bieden (heb alleen de Bora One's, en dat zijn m'n eerste full carbon clinchers), alleen naar de (wellicht wat sumiere) test in Fiets mei verwijzen betreft carbon clinchers . Anderen wellicht wat meer vergelijkingsmateriaal.
Ik zou het wel weten.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 jun 2015 08:51

Edco velgen komen volgens mij van Reynolds vandaan dus echt slecht zal het niet zijn. Edco naven staan goed bekend (net als Campa naven). Ik denk dat je aan beide geen miskoop doet. Koop gewoon waar je blij van wordt. Persoonlijk vind ik Campa veel meer uitstraling hebben.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 jun 2015 10:26

Kom op, Bora's....... Dat je er nog over DURFT te twijfelen :D

Iemand die een prachtig setje Reynolds Aero 46 wielen z.g.a.n. over wil nemen? ;)
Less is bore

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 18 jun 2015 22:53

daniel1975 schreef:Kom op, Bora's....... Dat je er nog over DURFT te twijfelen :D

Iemand die een prachtig setje Reynolds Aero 46 wielen z.g.a.n. over wil nemen? ;)
Vertel ons hier over het verschil, we hangen aan je lippen. :ugeek:
En bij twijfel in dit topic: forumban voor een week (niet persoonlijk bedoeld @monsieurpinot) :mrgreen:
Afbeelding

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 18 jun 2015 23:09

loos schreef:
daniel1975 schreef:Kom op, Bora's....... Dat je er nog over DURFT te twijfelen :D

Vertel ons hier over het verschil, we hangen aan je lippen. :ugeek:
En bij twijfel in dit topic: forumban voor een week (niet persoonlijk bedoeld @monsieurpinot) :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 jun 2015 07:58

Ik heb geen Bora's, ik heb de Aero's een jaar te vroeg gekocht :D
Less is bore

Plaats reactie