Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Vandaag geklust aan de fiets

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 mei 2016 17:00

Ik mis een stuurpen bij die Bianchi.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 22 mei 2016 12:03

Zadel 5 cm hoger? :shock:
older Budweiser

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 22 mei 2016 12:06

Dat moest, ander stond het stuur hoger dan het zadel....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 mei 2016 12:21

Het is een kinderfietsje mensen. Wil je dat die dingen precies volgens the rules staan afgesteld dan kun je ieder half jaar een nieuw frame kopen...
Campagnolo Ultra Dork

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 22 mei 2016 12:27

Kilowatt schreef:Zadel 5 cm hoger? :shock:
Wellicht een nieuwtje voor je, maar kinderen groeien (als het goed is ...) :)
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6343
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 22 mei 2016 12:38

Vandaag van mijn zoon zijn Token C50A achterwiel de lagers uit de body en wiel gehaald. 2 werden wat minder - 1 was kuis verrot en 1 was er nog goed. Dus 4 nieuwe lagers besteld bij de lagerboer, en nu maar hopen dat ze snel binnen zijn.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 22 mei 2016 21:56

Ondanks alles toch nog een erg irritante kraak in het crankstel afgelopen vrijdagavond. Dus gisteren alles wat zou kunnen kraken aangepakt. Begonnen met het balhoofdstel schoongemaakt en gesmeerd. Crankstel verwijderd en de lagercups nog ietsjes aangedraaid. Bladboutjes verwijderd schoongemaakt en allemaal ingevet en opnieuw gemonteerd. Pedalen verwijderd, geolied en met nieuw lagervet gemonteerd. Zadelpen verwijderd schoongemaakt en opnieuw met nieuw vet gemonteerd. Nieuwe schoenplaatjes gemonteerd. Uiteindelijk bleek ook het derailleurpad los te zitten en opnieuw aangedraaid. En als laatste een nieuwe snelspanner in het voorwiel. En wat bleek vanmorgen.....geen kraak meer !!! Maar wat het nu was.....tsja.... :lol:
Wel door de regen weer met een smerige fiets thuisgekomen.... :oops:
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 24 mei 2016 11:30

Ik heb sinds afgelopen week een Eddy Merckx Team Alu Sprint uit 1999-2001 (denk ik) in mijn bezit. Fotootje heb ik net geplaatst in Merckx draadje. Gister- en eergisteravond heb ik alles nagelopen en wat wijzigingen doorgevoerd:

* stuurlintje vervangen en shifters iets hoger gezet
* Campa Mirage remmen vervangen door skeleton Centaur remmen. Ik verwacht dat de Centaur skeleton dual pivot remmen beter werken en daar zijn wel de huidige remschoenen op te monteren.
* obscuur zadeltje vervangen door een carbon exemplaar
* cassette verwijderd van Ambrosio Balance wiel (gaat naar Batavus project) en gemonteerd op Farsports FCC
* andere bidonhouder geplaatst
* fiets gepoetst
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 29 mei 2016 21:36

Vanavond voor het eerst mijn bottom bracket vervangen van mijn Trek Domane, press fit dus. Middels wat filmpjes op youtube gezien dat het niet zo veel voorstelde en dat bleek ook zo te zijn. Kreeg alleen het crankstel niet los van de lager aan de drive side en deze heb ik als één geheel er uit moeten tikken.

Terug installeren was een fluitje van een cent met het juiste gereedschap. Oh ja, en de derialleurwieltjes vervangen.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 30 mei 2016 20:29

Zaterdag mijn Trek voorzien van nieuwe KMC ketting, nieuwe derailleur wieltjes en nieuwe remblokken achter.
Cassette helemaal schoongemaakt en zondag weer lekker op gefietst.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 30 mei 2016 21:56

Vrijdagavond mijn schijfrem op de racefiets voor vervangen voor een schijfrem van 160 mm. Met de juiste adapter een fluitje van een cent. Tevens de remblokken voor en achter vervangen. Remt (weer) als een tierelier.
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 03 jun 2016 21:46

Zojuist mij eens even druk gemaakt over het bracketlager van mijn SuperV project.
De boel voelde bij demontage van de fiets al behoorlijk vastgecorrodeerd aan dus een en ander heeft een aantal weken in de kruipolie gestaan.
Omdat de fiets al geheel gedemonteerd was had ik alleen de voorbouw over dus weinig om kracht te zetten.
Vanwege het ontbreken van een stevige bankschroef heb ik een doppenset gepakt.
Dat werkte, dopsleutel met bracket op de vloermat, beide voeten op de ratel en toen kracht opbouwen door het voorframe met mijn armen de te draaien. En ja hoor, beide kanten kwamen na flink kracht zetten los en konden vervolgens makkelijker verwijderd worden.

Vandaag een setje XT remgrepen binnengekregen (via MP).
Daarmee heb ik geloof ik alle 8 speed onderdelen uit de jaren 92-94 bij elkaar om de fiets op te bouwen met volledieg Deore XT groep en SRAM draaishifters.

Eventuele revisie van de voorvork doe ik wel als ik de fiets opgebouwd heb.
Voelt alsof de naaldlagers en geleiders roestig zijn maar dat kan ik pas zien als ik de vork helemaal uit elkaar trek.

Vorige week ook nog een Delta V frame uit 91-92 opgeduikeld. ook daar ernstige problemen met de bottombracket.
Deze 91-92 Delta V was een projectje en gaat geloof ik al enkele jaren als bouwpakket van eigenaar naar eigenaar.
Eerst de SuperV opbouwen en dan maar eens naar de Delta V kijken.

Plaats reactie