Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
lugosi
- Forum-lid HC
- Berichten: 5251
- Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19
lugosi
02 feb 2016 11:01
sharkman113 schreef:Ook dat is mosterd na de maaltijd aangezien iedereen anders straks beschikt over fietsen van "vrienden"
Game over dus, fiets stond in de materiaalzone en was prima bruikbaar.....
Is dat zo? Bron?
Zoals eerder al gezegd door een aantal mensen hier? Hoe zit het met de afstelling van die fiets, schoenplaatjes, enz...
Als jij die info reeds hebt, laat het ons dan ook weten...
-
sprint100
- Forum-lid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17
sprint100
02 feb 2016 11:04
Gastheerg schreef:afrit13 schreef:Maar geen enkel beeld. Of heb ik iets gemist?
Ja dat verbaasd mij ook al een paar dagen.
Heel bizar.
Kijk hier eens naar:
Een duidelijke verdikking halverwege de onderbuis tot aan het BB.
Dezelfde verdikking.
En nog een keer.
Dit is het Wilier frame voor de consument:
Geen verdikking
Gewoon slanke buizen
Geen beeld van de dag op het WK, maar wel opvallend
-
lugosi
- Forum-lid HC
- Berichten: 5251
- Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19
lugosi
02 feb 2016 11:14
Op de eerste foto lijkt de schuine buis dikker te zijn. Volgens de tv uitzendingen over het plaatsen van motortjes werden deze in de zadelbuis geplaatst.
Op de andere foto's valt er me niks op behalve dat op de eerste foto de bovenbuis een verdikking lijkt te hebben.
-
Benito
- Forum-lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 21 mei 2015 11:08
Benito
02 feb 2016 11:16
Onderbuis lijkt mij niet de meest geschikte plaats voor het plaatsen van extra materiaal. Hoe moet je daar bij komen, via balhoofdbuis met een akelige hoek?
Op bovenstaande foto's betreft het sowiezo een ander type frame, één is cantilever, andere discs.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
sharkman113
02 feb 2016 11:18
Die eerste is vreemd, als dat een recente cento uno is is er aan de onderbuis gerommeld/gelakt want minimaal het cento uno logo ontbreekt...
-
niklas2
- Forum-lid
- Berichten: 1046
- Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08
niklas2
02 feb 2016 11:25
Opvallend aan de eerste foto: de oude Shimano shifters (want met waslijnen), ik gok op Ultegra 6600. Dat hoeft niet heel veel te zeggen over hoe oud het frame is (oude shifters op een nieuw frame kan natuurlijk), maar kan wel een indicatie zijn dat hier met een niet al te jonge fiets wordt geposeerd.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
sharkman113
02 feb 2016 11:32
Onderbuis is juist ideaal, groot, makkelijk open te zagen/te dichten en zo laag mogelijk.
Accus met een behoorlijk vermogen zijn nog steeds niet heel klein dus daar zul je ruimte voor moeten hebben.
er wordt overigens wel heel veel materiaal door erkaar gebruikt bij de eerste drie fiets gaat het om oudere modellen (gebogen vork) terwijl ze ook op het nieuwe model rijdt
Dit is ook een Willier met Cantilevers en ook die heeft geen verdikking in de onderbuis.
-
sprint100
- Forum-lid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17
sprint100
02 feb 2016 12:08
[quote="sharkman113"]Onderbuis is juist ideaal, groot, makkelijk open te zagen/te dichten en zo laag mogelijk.
Accus met een behoorlijk vermogen zijn nog steeds niet heel klein dus daar zul je ruimte voor moeten hebben.
er wordt overigens wel heel veel materiaal door erkaar gebruikt bij de eerste drie fiets gaat het om oudere modellen (gebogen vork) terwijl ze ook op het nieuwe model rijdt
Klopt, met een crossfiets heb je natuurlijk niet de mogelijkheid om de accu weg te werken in een dikke zadeltas of bidon.
De geruchten van een motortje gaan als sinds 2010 door de overwinningen van Cancellara, dus dan had iedereen tussen toen en begin 2016 genoeg tijd om ook gebruikt te maken van een motortje.Het lijkt me niet dat iemand tijdens de belangrijkste wedstrijd van het seizoen opeens begint met het gebruiken van een fraudefiets.
Het hoeft ook niet te betekenen dat VDD een hele cross de motorfiets gebruikt. Gewoon ff een paar rondjes om een mooi gat te slaan en hup weer terug op een normale fiets. En om geen argwaan te wekken niet elke wedstrijd het motorfietsje gebruiken. Zo zou Cancellara het ook hebben gedaan met al die opmerkelijke fietswissels zonder defect.
-
Sieper
- Forum-lid
- Berichten: 1747
- Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36
Sieper
02 feb 2016 12:19
Die down tube heeh, holy shit. Dat is zo obvious dat kun je haast niet menen. Alhoewel zie ik op die 1e foto niet nog een stukje been, is dat geen losse draad net boven de buis?
maar goed, tjonge jonge. een motortje in je fiets.
Een jaar of 2 geleden ergens bij een ronde van California geloof ik bleef er toch ook een achterwiel verdacht lang draaien? Ik wilde het toen nog niet geloven iig.
Ik denk dat het hoog tijd word voor een 100% controle. Of dat de rijders allemaal leren jassen tot net boven de enkels aandoen, een WW1 pilotenbrilletje en een pothelm, dan is het wat mij betreft gewoon OK met hulpmotor.
-
Karl66
- Forum-lid
- Berichten: 2362
- Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
- Locatie: Emmen
Karl66
02 feb 2016 12:33
Lugosi, je hele redenatie gaat mank. Simpelweg omdat het verboden is om die fiets in de materiaalzone te hebben. Daar wordt ze voor bestraft, net zoals je bestraft kan worden voor verboden wapenbezit, zonder ooit iemand te hebben beschoten. Als sport heb je een reglement en als sporter heb je je aan dat reglement te houden. En de regel dat een fiets in de materiaalpost aan de reglementen moet voldoen is echt geen rare regel, die bezwarend voor de sporter is o.i.d.
Ik hoop alleen dat er voor het meisje een goede opvang en begeleiding is. Want uiteindelijk is zij vooral misbruikt en gebruikt. En hoe begrijpelijk het dan is dat ze als sporter wel verantwoordelijk wordt gehouden en bestraft wordt. Ze is daarnaast vooral slachtoffer, van haar omgeving en een bond die een kleine vist als waarschuwing gebruikt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
sprint100
- Forum-lid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17
sprint100
02 feb 2016 12:44
https://www.youtube.com/watch?v=kv3CiyrRTMg
Hier zie je Femke wegrijden op de Koppenberg, dat terzijde, gaat het meer om de manier waarop ze dat doet.
Tussen 0:00 en 0:20 seconde heeft ze ongeveer 30 omwentelingen gemaakt, dus 90 omwentelingen per minuut. Het is jammer dat het beeld een aantal seconde vervaagd waardoor we de exacte cadans van de tegenstand niet kunnen achterhalen.
Wat wel erg duidelijk is is dat Femke heel nonchalant in het zadel blijft zitten en dat alle andere rijdsters dit niet voor elkaar krijgt. De tegenstand gaat druk schokschouderend uit het zadel omhoog met duidelijk minder omwentelingen per minuut en kan NIET anders dan Femke te laten gaan. Binnen enkele seconden heeft ze een gat waar Cancellara jaloers op zou zijn.
Tip: speel het filmpje een paar keer zonder geluid af.
-
ProTon
- Forum-lid
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
- Locatie: Hillegom
ProTon
02 feb 2016 12:55
Hmmm, ik weet het niet, ze schakelt wel een paar keer terug zodat ze kan blijven zitten, maarja haar geloofwaardigheid staat momenteel niet bepaald hoog.