Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jul 2011 12:59

Was bepaald geen handig argument van Amclassic-fan; leek/lijkt me opgeschreven in vlaag van verstandsverbijstering?

Maar goed, laten we on topic blijven.

Steegmans niet meer opgestapt.

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 15 jul 2011 13:02

"Het herstel van de val heeft heel veel kracht gekost en die energie had ik eigenlijk nodig in de bergen. Het gaat gewoon niet. Maar ik ben nog altijd gemotiveerd om voor een ritzege te gaan''

Mentaal lijkt het dus wel goed te zitten.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5881
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 jul 2011 13:35

Waarom heeft iedereen het hier over zijn mentale gesteldheid icm de verjaardag van zijn overleden vader.
Ik heb hem en/of iemand anders van de ploeg er niet over gehoord.
Alleen de pers heeft het hier over gehad en wij van het forum nemen het als makke schapen over.
Lekker bezig.

In mijn ogen heeft hij gewoon te veel last van zijn val en daardoor kan hij niet aan de hooggespannen verwachtingen voldoen.
En mijn verwachtingen waren trouwens een top tien plek, podium vind ik nog iets te ver voor hem.
Laat hem maar eerst een tourrit winnen.
Btw, ik vind het van karakter getuigen dat hij gewoon doorfietst.
Als hij echt mentaal zwak was, was hij allang afgestapt.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 15 jul 2011 13:49

theov schreef:Waarom heeft iedereen het hier over zijn mentale gesteldheid icm de verjaardag van zijn overleden vader.
Ik heb hem en/of iemand anders van de ploeg er niet over gehoord.
Alleen de pers heeft het hier over gehad en wij van het forum nemen het als makke schapen over.
Lekker bezig.
Ik denk dat het wel chic is van de ploeg om het niet te veel over het overlijden van zijn vader te hebben.

Wat je gewoon merkt is dat je in de TdF 100% moet zijn om mee te kunnen strijden met de besten.
De val heeft hem gewoon heel veel energie gekost.
Over eventuele andere oorzaken is het speculeren maar ik denk dat we als buitenstaanders voorzichtig moeten zijn om te snel te oordelen, laat staan iemand te veroordelen.

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 15 jul 2011 13:49

Denk eerder dat het een combi van diverse factoren is waarom Gesink minder presteert dan verwacht.
Valpartij heeft zeker geen goed gedaan en kost de dagen nadien veel extra energie die hij mogelijk nu te lort komt.
De hoogte stage is ook niet helemaal goed uitgevallen denk ik zo. Zowel Gesink als Sanchez werden gisteren erg vroeg gelost, beide hebben zelfde voorbereiding gedaan.
Rabobank moet eens goed nagaan waar het in de voorbereiding beter kan. Vergelijk met 2010 toen was Gesink zowel in Zwitserland (ritwinst) als in de Tour beter in conditie dan dit jaar. Hij reed dan misschien best wel aardig in de Dauphinee maar kon in bergop toch ook niet een paar renners niet lossen die toch niet echt te boek staan als grote klimmers.

petje75
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 mei 2011 14:09

petje75 15 jul 2011 13:53

Iedereen mag en kan hier toch een mening hebben?
De een vind iemand een hufer en de ander vind men weer en "toerfietsertje."
De een vind Gesink een geweldige coureur met grote mentale weerbaarheid, de ander niet .
Wie weet misschien gaat ie de tour nog gruwelijk op zijn kop zetten door een solo van 180 km door de bergen en pakt zo'n pak tijd terug dat ie de top 10 zo weer binnenkomt.
Maar ik heb natuurlijk ook totaal geen "inzicht" ..........
Doorfietsen is idd heel goed, anders zou de Rabo ook nieuwe spotjes moeten gaan opnemen over sparen voor een racefiets e.d.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 15 jul 2011 14:02

petje75 schreef: Doorfietsen is idd heel goed, anders zou de Rabo ook nieuwe spotjes moeten gaan opnemen over sparen voor een racefiets e.d.
Haha, ja, als ik zo'n salaris aan hem zou betalen zou ik hem met een zweep weer op die fiets rossen en moest hij maar zorgen dat hij iig 1 keer deze tour gaat schitteren.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 jul 2011 14:04

petje75 schreef:Iedereen mag en kan hier toch een mening hebben?
Absoluut, maar als iemand die mening vervolgens hufterig vindt mag dat toch ook?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 15 jul 2011 14:10

Hoor hier alleen maar meningen over Gesink, heeft niemand die demarrage van Fränk Schleck gezien!? Prachtig hoe hij bij zijn derde poging met dat soepele tredje op dat kleine versnellinkje wegreed bij de rest! Zou graag zien dat hij dat een keer probeert aan het begin van zo'n slotklim (of op één klim eerder), dan krijg je pas echt een man tegen man gevecht met de klok als onverbiddelijke scherprechter.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 15 jul 2011 14:13

timo2.0 schreef:
petje75 schreef:Iedereen mag en kan hier toch een mening hebben?
Absoluut, maar als iemand die mening vervolgens hufterig vindt mag dat toch ook?
ja hoor mag ook :-P
en als iemand dat dan weer niet leuk vindt, mag oook :-P

en dan zou ik zeggen, open het topic bij het onderdeel Forum om daar over te praten

en dan gaan we elkaar nu weer de hersens inslaan met dingen die met Tour 2011 te maken heeft

wat dacht je van de etappe van vandaag? het slot zal minder spektakel opeveren denk ik, maar je weet maar nooit hoe die afdaling verloopt

edit: klöden afgestapt

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 15 jul 2011 14:18

Mijn conclusie is dat de tour qua klassement nog opener ligt dan ik verwacht had en dat de Nederlanders zich, noodgedwongen weliswaar, kunnen gaan bezig houden met het rijden voor een (etappe) overwinning ipv plaats van met zijn allen bezig zijn met het niet verliezen van RG. Dat zou voor de toeschouwers wel eens leuker kunnen zijn.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 jul 2011 14:19

Mr_T schreef:edit: klöden afgestapt
Krijgen we nu ook: geen winnaarsmentaliteit, maakt z'n salaris niet waar, was met z'n gedachten al bij z'n vakantie, heeft geen doorzettingsvermogen, heeft rijlessen nodig, etc., etc.?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gesloten