Durf die waarheid maar eens te verkondigen op de frontpage: http://www.fiets.nl/2016/06/04/uci-besl ... -verboden/Ernie C. schreef:Volgens mij interesseert het niemand meer. Iedereen weet nu wel dat schijfremmen niet op een racefiets thuishoren. Ze zijn prima voor fietsen waar dikke banden gewenst zijn maar op een racefiets overkill en in wedstrijdverband lastig en potentieel gevaarlijk.
Dat zelfs de ploegen die hun sponsorgeld verdienen door er mee te rijden ze niet willen zegt alles.
Ik ben wel benieuwd wat de organisaties van cyclo's nu gaan doen want daarmee kunnen toch een aantal mens flink genaaid zijn door in het marketingsprookje te trappen.
Het grote schijfremmentopic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Een van de betere fietsnieuwtjes van de laatste tijd dit.
Ik snap niet waarom mensen dit onterecht vinden; is de marketingmaffia dan zo doeltreffend gebleken? En wat Ernie zegt: luistert die UCI een keer, is het weer niet goed...
Blijkbaar vinden de profs ook dat het niks toevoegt en dat de wrijving band-asfalt de beperkende factor is ipv het remvlak.
Ik snap niet waarom mensen dit onterecht vinden; is de marketingmaffia dan zo doeltreffend gebleken? En wat Ernie zegt: luistert die UCI een keer, is het weer niet goed...
Blijkbaar vinden de profs ook dat het niks toevoegt en dat de wrijving band-asfalt de beperkende factor is ipv het remvlak.
Less is bore
Dat laatste is niet zozeer iets dat de profs vinden, maar meer het gevolg van basale fysica.
Toch wel opvallend dat de UCI, ondanks ongetwijfeld grote druk van fabrikanten, zo snel overstag is. Meestal duurt het volgens mij een stuk langer voordat beslissingen genomen worden als de commerciële belangen hoog zijn.
Toch wel opvallend dat de UCI, ondanks ongetwijfeld grote druk van fabrikanten, zo snel overstag is. Meestal duurt het volgens mij een stuk langer voordat beslissingen genomen worden als de commerciële belangen hoog zijn.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
I know, maar hier en daar duurde het wat langer voordat het kwartje viel.53x11 schreef:Dat laatste is niet zozeer iets dat de profs vinden, maar meer het gevolg van basale fysica.
.
Als ze nu ook nog eens die krakende, allemerkenneteffeandersBB30shizzle zouden verbieden......#dromenmag
Less is bore
+1daniel1975 schreef:Een van de betere fietsnieuwtjes van de laatste tijd dit.
En hopelijk blijven ze bij deze beslissing.
Campa kennende zal het nog wel tot 2092 duren...