Apex
Antwoord van CC53-11 is dat 28mm banden inderdaad te breed zijn voor de Aerodyne. De lakschade wordt uiteraard hersteld en ik verwacht ook een paar nieuwe bandjes, maar dat zal waarschijnlijk geen probleem zijn.Ik heb 28mm banden op mijn Aerodyne en aan beide zijden van de achterbrug zitten slijtplekken.
Hadden ze bij de fiets vermeld dat 28 mm wel zou moeten passen dan ? Of zaten ze er op toen je hem nieuw kocht ? Vind het anders wel erg coulant van ze. Prima maar niet zo vanzelfsprekend als je het aangeeft. Want tsja wat niet past dat past niet. Dat kun je hun niet kwalijk nemen. Tenzij ze specifiek hebben aangegeven dat het wel past uiteraard.whistle schreef: ↑14 mei 2018 09:17Antwoord van CC53-11 is dat 28mm banden inderdaad te breed zijn voor de Aerodyne. De lakschade wordt uiteraard hersteld en ik verwacht ook een paar nieuwe bandjes, maar dat zal waarschijnlijk geen probleem zijn.Ik heb 28mm banden op mijn Aerodyne en aan beide zijden van de achterbrug zitten slijtplekken.
Welke montagepunten zitten er oo het stuur ?
De 2 dwars of in de lengte richting ?
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Ik heb de fiets gekocht met Schwalbe One 28mm en dat is geen probleem. Omdat ik met de achterband binnen een paar 100km 6x lek gereden ben, heb ik de band vervangen door een Conti 4000 28mm. De Conti valt echter net een paar mm breder uit en dat kan het frame net niet hebben. Zoals gebruikelijk netjes opgelost door CC53-11.
Bij aanschaf van mijn Aerodyne meteen bij CC5311 ander merk houder gekocht (ze hadden destijds diverse houders). Vooralsnog geen probleem met de remkabels. Zal het merk straks even opzoeken als ik thuis ben
Time is (almost) on my site
Toch maar eens aan het rondkijken voor een nieuwe racefiets. Mijn oog is gevallen op o.a. een Apex Flare disc. Een prachtige fiets die er goed afgemonteerd bijstaat. Ik fiets nu op een Cube Agree met een Shimano 105 groep. Ik vraag me wel af wat de meerwaarde (en dus jullie ervaringen) zijn met de upgrade naar DI2. Toch een extra investering van 800 euro. Ik moet eerlijk zeggen dat ik (zelfs) met mijn 105 groep nooit misschakel. Kortom, rechtvaardigt het de investering van 800 euro.
Als je het geld kan missen, absoluut doen. Als ik mocht kiezen tussen een weekje Bormio met 105 of in NL blijven en op di2 rijden, zou ik waarschijnlijk voor de vakantie kiezen .
Ik rij in ieder geval op een di2 ultegra op de weg en daar zie ik niet snel een non-di2 voor terugkomen. Schakelen is een genot.
Offroad (onverhard) rij ik de gewone ultegra. Wat ook prima schakeld, maar als ik ooit het budget weet te vinden, ga ik ook eens upgraden naar DI2. Er is altijd wel een goede reden te vinden om een nieuwe (beter afgemonteerde) fiets te kopen. Succes met je zoektocht en proefritten.
Ik rij in ieder geval op een di2 ultegra op de weg en daar zie ik niet snel een non-di2 voor terugkomen. Schakelen is een genot.
Offroad (onverhard) rij ik de gewone ultegra. Wat ook prima schakeld, maar als ik ooit het budget weet te vinden, ga ik ook eens upgraden naar DI2. Er is altijd wel een goede reden te vinden om een nieuwe (beter afgemonteerde) fiets te kopen. Succes met je zoektocht en proefritten.
Ik vind de DI2 de meerkost waard. Mijn 2de fiets (gravel/winter fiets) is nu ook met DI2 uitgerust. Vorige winter, toen de winterfiets nog mechanisch was, heb ik bijna alle ritjes met de goede fiets gedaan (de winterfiets is 1 keer buiten geweest)
Enkel de MTB is nog mechanisch (maar die gebruik ik niet veel)
Enkel de MTB is nog mechanisch (maar die gebruik ik niet veel)