Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 04 mar 2017 19:13

FryskBloed schreef:Of fatsoenlijke (bredere) banden monteren; fiets-, schelpen- of gravelpad, met m'n 35mm Bon Jon Pass banden is het mij om het even :-)
Meer dan 25mm gaat er niet door m'n voorvork... helaas pindakaas. :roll:
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 04 mar 2017 19:36

FryskBloed schreef:Of fatsoenlijke (bredere) banden monteren; fiets-, schelpen- of gravelpad, met m'n 35mm Bon Jon Pass banden is het mij om het even :-)

Maar vanochtend bleef het bij asfalt: rustig rondje Groningen-Eemshaven-Anjum-Groningen. Wel errug lekker dat er nog steeds geen schapen lopen op de dijk bij de waddenzee. Bij Munnekezijl begon het te regenen maar ach, het was toen nog maar een uurtje fietsen.
Dan ben je zo'n beetje langs mijn ouderlijk huis gefietst. Munnekezijl ligt in de achtertuin van het pittoreske Burum City :).

Vandaag op de Surly een mooie ronde gedaan langs de rivieren. Begonnen langs de Linge, en via de Maas om De Biesbosch heen gefietst. Met het pondje vervolgens over de Waal weer naar huis.

https://www.strava.com/activities/887465609

Weet iemand toevallig hoe ik de veerponden uit kan zetten bij OFM op de Garmin? Het simpelweg uitvinken van ferry's schijnt niet te helpen en hij blijft veerboten zien als een fietspad.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 04 mar 2017 19:52

Vandaag voor het eerst sinds september weer eens op de TT-fiets.

Het was weer even wennen aan de houding, maar na een kilometer of vijftig voelde het weer vertrouwd.
Wat een heerlijk weer was het vanmiddag. Nu regent het flink.

i-mac

i-mac 04 mar 2017 20:05

Mijn laatste rit dateerde al van vorige zaterdag. Vanwege de vakantie extra dagen gewerkt voor collega's deze week, en van fietsen kwam jammer genoeg niets in huis. En het zag er naar uit dat het vandaag weer op een sisser zou uitdraaien. Mijn madam had diverse zaken uitgestippeld, waaronder een bezoekje aan Ikea :?

Maar kijk, iets voor 15u00 waren we al thuis. Wat zou het worden? Languit voor de TV en naar de Strade Bianchi kijken, of mijn Bianchi nemen, en zelf een ritje maken. Moeilijke keuze, want buiten viel de regen onophoudelijk.

Ach, dan toch maar de fiets op. Ik had geen zin in een wielerwedstrijd doe om de zoveel tijd wordt onderbroken door reclame. En de regen ... het ideale moment om eens mijn recentste aankopen uitvoerig te testen (Castelli Tempesta). De test is geslaagd. De jas en 3/4 broek en de beenstukken houden alle regen tegen.

Uiteindelijk 3u gefietst (77km). De eerste 2 uren regende het zonder stoppen. Maar beetje bij beetje viel de wind weg én minderde de regen beetje bij beetje. Het werd zo best aangenaam. Het laatste uur kwam de zon ook nog door het wolkendek piepen, en kon ik met een goed gevoel huiswaarts keren. Straks de fiets poetsen en de was doen.

https://www.strava.com/activities/887524948

DDX
Forum-lid HC

DDX 04 mar 2017 20:12

Ivm voorspellingen voor regen in het westen vandaag naar het oosten gegaan.
Trein naar Deventer en van daaruit rondje door Achterhoek/Twente met 2 fietsmaatjes.
Eentje haakte af bij Markelo om bij z'n ouders langs te gaan.
En daarna met z'n 2en doorgereden naar Arnhem en nog even wat klimmetjes rond de Posbank meegepakt.
212km met 750hm (en 33 gemiddeld, dus lekker doorgetrapt)
Zonnetje had iets meer gemogen (en soms wat natte wegen), maar temperatuur was erg lekker.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://www.strava.com/activities/887634577

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 04 mar 2017 20:45

Vandaag met mijn zoontje (8) een mooie MTB tocht gereden. Prachtig uitje waarbij het mannetje zich kranig heeft gedragen.. mooie anekdote; groepje van 3 man fietst ons na 8 km voorbij en een van die mannen roept; kijk uit hè, anders beul je hem helemaal af, ik roep Ah pas maar op we zijn straks nog eerder binnen dan jullie.. ze reden de lange lus (20 km meer) en wij de korte en 10 km voor het einde haalde ze ons weer in.. 1 minuut later kreeg 1 van de mannen een lekke achterband.. wij er weer voorbij.. op naar de finish..kwamen ze 2 minuten later binnen dan ons. We hebben zo moeten lachen, veel complimenten gehad . Jongste deelnemer :-)

Afbeelding

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 mar 2017 20:59

Vanmorgen redelijk bijtijds op de fiets want moest om 8:00u kaartjes bestellen voor Alice Cooper (jawel, hij leeft nog steeds) en hoopte in de middag eerste ritje 2017 op de motor te doen. Beide gelukt, en tussendoor 4 uurtjes op de mountainbike gedaan.
Gewoon vanaf huis richting de vaste route bij Zeist, want waren een aantal trails die ik nog niet gedaan had.
Klein stukje was nog afgesloten door de crew om daar de laatste hand aan te leggen. Na dikke 2 uur de eer om als eerste officieel over een nieuw gedeelte te mogen rijden.
Afbeelding

Altijd leuk, zoals feitelijk de hele rit. Lekker druk en actief bezig zijn op de fiets en niet of nauwelijks tijd om te verslappen. Gewoon lekker "spelen" op de Scale ipv km's draaien op de CX of racefiets.
Uiteindelijk met zo'n 83 km op de teller dik tevreden thuis.
https://www.strava.com/activities/887038407

Voor de MTB'ers onder ons: Nieuwe trails bij Zeist / Austerlitz zijn meer dan de moeite waard :winkthumb:
Moet nog wel wat ingereden worden, maar dat komt wel goed.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

i-mac

i-mac 04 mar 2017 21:23

RVV schreef:
Afbeelding

Schitterend!!! :winkthumb:

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 04 mar 2017 21:33

Dank je !

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 04 mar 2017 21:46

Mooie foto Rico!

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 05 mar 2017 12:46

RVV schreef:Dank je !
Dit zijn de mooiste dagen van het jaar !! Mijn zoon van inmiddels 19 fiets rondjes rond me heen - zeker als het bergop gaat. Maar al die ATB tochtjes die we gedaan hebben vergeet ik ook niet meer. Zeker als je van verschillende mensen te horen krijgt : " deed mijn kind het ook maar , die zit liever voor de TV " .
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Jpy
Forum-lid

Jpy 05 mar 2017 12:56

Erg knap van t manneke hoor. Petje af.

Vandaag de opgekalefaterde race fiets geprobeerd. Liep prima. Versnelling nog iets beter afstellen maar hij liep als een zonnetje. Happy.

Plaats reactie