Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat gaat of heeft de fietsforum renner gegeten vandaag.

dario
Forum-lid

dario 20 jun 2017 19:47

rene schreef: 20 jun 2017 00:19 Volkoren pasta met zeebaarsfilet op de huid gebakken / zeekraal even kort mee gegrild en kaas schilfers op de pasta ... yummie.
Pasta met vis èn kaas? Je beseft toch dat dit tot dezelfde categorie behoort als 'pasta eten met mes en vork' of 'cappuccino na 12 uur 's middags'? :o
(beetje als een Bianchi, Colnago of Pinarello met Shimano, kortom :mrgreen: )
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 jun 2017 08:36

Of pasta met een lepel eten :o Maar pasta met vis en dan kaas erover........foei!
Er in het Italiaans naar Googlen geeft echt een lawine aan verontwaardiging :mrgreen:

Ik ben voor tradities maar ik ben ook vooral om te experimenteren.
Ik heb eens pasta met gamba's en honing gemaakt. Ik dacht dat m'n Italiaanse vrienden me uit het raam zouden gooien :lol:

Hoewel het van mij tot de Kerst 30 graden mag blijven val ik zelf deze dagen regelmatig terug op maaltijdsalades. Niet uit een bakje maar zelf knutselen. Ik kook graag maar met dit weer heb ik niet iedere dag zin boven de kokende pannen en voor de warme oven te staan. Lekkere vissalade met een glaasje wit doet het na een dag werken en een trainingsrondje prima!

dario
Forum-lid

dario 24 jun 2017 13:01

De asperges lopen stilaan op hun eind, maar intussen is het seizoen van verse erwtjes aangebroken: ook weer goed voor een fijne pasta-combinatie.
Afbeelding
Pasta met verse erwtjes in room en snippers rauwe ham. Beetje versgemalen zwarte peper erover, en klaar!
Zelf eet ik ze wel liefst met fijnere pasta dan de klassieke tagliatelle; linguine zijn ideaal!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 jun 2017 15:29

:winkthumb:

Heerlijke combi.

Ik mag ze (de erwten) ook graag eten in de pasta pesto :D

Van de week genoeg gefietst en vandaag een rustdag (stofzuigen, badkamer) maar ook mooie dagen voor slowcooking: daging smoor
Vlees eerst een uur uit de koelkast en als alles in de pan zit in de oven en dan langzaam naar 130 graden en daar 3,5 uur op hangen.................. Ik heb een vide waar ik boven m'n kantoor heb en alle luchten trekken daar heen. Een keer fors snuiven met je ogen dicht en je waant je in Azie. Het wat klamme weer helpt ook wel bij die associatie :mrgreen:

Mag het vannacht nog even intrekken. Maak ik er morgen rijst en komkommersalade bij.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 dec 2023 16:48

Ik begrijp dat er forumleden zijn die zich irriteren als een oud topic wordt opgegraven.

Voor mij zijn er even genoeg mopper topics. Ik snap dat we allemaal wat minder fietsen en de uitlaatklep toch gevoed moet worden.

Dus ik blaas een oud topic nieuw leven in.

Doe eens gek: wat eet je met de Kerst? Pre-fab..........of ga je het zelf maken?

Zelf ga ik NU een plank maken met diverse minigerechtjes............

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 16 dec 2023 17:20

Krijgen we een foto van de plank?

Morgen wordt overigens schitterend weer opgegeven, dan is de verwachting dat het Forum wat opleeft begrijp ik.

Met betrekking tot de kerstvraag zal ik één dezer dagen met een reactie komen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 dec 2023 17:26

Één dag de obligate kaasfondue met kinderkwijl bij de schoonfamilie met kleine neefjes en nichtjes erbij.

Voor de andere dag moet ik nog een voorgerecht verzinnen. Het hoofdgerecht wordt wildzwijn stoof die mijn broertje maakt. Als er iemand tips heeft, deel ze gerust.
Campagnolo Ultra Dork

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 16 dec 2023 17:46

Ik hoop met kerst : Runderstoofvlees met Vlaamse frieten en witlof 🙏.
Ik vrees : Beschuitje met suiker en thee , en een flesje drinkvoeding 🤕.

Maar ik heb nog een week om m’n smaak terug te krijgen. Vanavond dus ook een flesje drinkvoeding en beschuitje met suiker en thee.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 dec 2023 17:59

@rene: eet smakelijk…… :roll:
ColumsbusMJ schreef: 16 dec 2023 17:20 Krijgen we een foto van de plank?
Liever van de hapjes die erop liggen ;-)

Kerst-hoofdgerecht met mijn schoonouders wordt mijn taak. Sta liever in de keuken dan suf op de bank ;-)

Wordt in elk geval vis omdat ze weinig vlees eten. En sowiso vers en zelfgemaakt, omdat het lekkerder, gezonder en leuker is.
Hoofd wordt een tableautje van coquilles en vers gerookte zalm reepjes (op de Green Egg buiten vers gerookt) met een zelfgemaakt aardappel-peterselie roomsausje. Wat geroerbakte groenten erbij en ik denk een beetje verse pasta. Beetje mooi bordje opmaken en heerlijk, niet te zwaar hoofdgerecht.

Voorgerecht zoek ik nog iets leuks.
Less is bore

leon1
Forum-lid

leon1 16 dec 2023 18:01

Ik ga vanavond naar Elea in Den Haag. Daar staat van alles op het menu (met een Griekse insteek). Voor mij wordt het vanavond Yellowtail Kingfish, Noordzeekrab, zeeduivel en zoete tzatziki als toetje. Tenminste, dat heb ik vooraf op de kaart al gemarkeerd.
Ride bikes, not tanks!

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 16 dec 2023 18:35

Gastheerg schreef: 16 dec 2023 16:48 Doe eens gek: wat eet je met de Kerst? Pre-fab..........of ga je het zelf maken?
Ik wacht nog even af wat voor lekkers er in het kerstpakket zit volgende week ;)

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 16 dec 2023 19:07

Wij hebben besloten om dit jaar die vrije dagen te gebruiken om de gang en de woonkamer op te knappen.
Dus geen kerst voor ons dit jaar.
Maar daar was mijn schoonmoeder het niet mee eens dus daar laten we ons verrassen wat we te eten krijgen.
2e kerstdag zal het waarschijnlijk boerenkool met worst worden. ;)

Plaats reactie