Het grote woon-werk topic
-
- Forum-lid
Ik woon binnenkort op een afstand van zo een 25 km van mijn werk. Ik ben ook van plan om deze afstand wanneer het kan op de fiets te gaan doen. Kan je de woon werk km ook nog zinvol maken in de zin van trainingsarbeid? 2 keer 1 uur op een dag is volgens mij wel wat anders dan 1 keer 2 uur... Hoe kan je e.e.a. zo nuttig mogelijk laten zijn als je "traint" voor lange tochten zoals les trois ballons?
- robbebopper
- Forum-lid HC
Twee keer een uur is volgens mij beter dan een keer 2 uur (zolang het op een dag is dan).
Ik fiets iedere dag naar mijn werk (twee keer twintig), en samen met de trainingsritten van mijn club maak ik daardoor 15000 km per jaar. Om de woon-werkritjes nuttig te maken, kun je bijvoorbeel twee keer in de week een intervaltraining terug fietsen. Vaste plaatsen in de route bepalen waar je vol doortrekt. Daar tussenin rustig peddelen. Maar......voor een goed basis kun je je niets beters wensen dan wat jij nu van plan bent. Belangrijkste is het om vol te houden.
Succes in ieder geval!
Oh ja, mocht je veel verkeerslichten op je route hebben, dan kun je ook na iedere keer dat je hebt moet stoppen zo snel mogelijk optrekken met een grote versnelling (krachttraining!). Dus i.p.v. je te ergeren, maak je gebruik van het rode licht
Ik fiets iedere dag naar mijn werk (twee keer twintig), en samen met de trainingsritten van mijn club maak ik daardoor 15000 km per jaar. Om de woon-werkritjes nuttig te maken, kun je bijvoorbeel twee keer in de week een intervaltraining terug fietsen. Vaste plaatsen in de route bepalen waar je vol doortrekt. Daar tussenin rustig peddelen. Maar......voor een goed basis kun je je niets beters wensen dan wat jij nu van plan bent. Belangrijkste is het om vol te houden.
Succes in ieder geval!
Oh ja, mocht je veel verkeerslichten op je route hebben, dan kun je ook na iedere keer dat je hebt moet stoppen zo snel mogelijk optrekken met een grote versnelling (krachttraining!). Dus i.p.v. je te ergeren, maak je gebruik van het rode licht
Ligt eraan wat je definitie is van 'beter'robbebopper schreef:Twee keer een uur is volgens mij beter dan een keer 2 uur (zolang het op een dag is dan).
In een lange training kun je allicht beter trainen op vetverbranding, zuinigheid etc, maar in 2 korte trainingen kun je intensiever trainen, en dat is ook veel waard.
Moet je er nog wel rekening mee houden dat je direct na een werkdag vermoeid bent en dus minder belasting aan kunt dan wanneer je helemaal fris bent.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
Dus als ik het goed begrijp dan moet ik een interval training op de heen weg doen en een lage d1 op de terugweg
Hoe doen jullie dat trouwens met douchen en dergelijke.. ik heb op mijn werk geen douche. Bezweet aankomen zal ik zeer doen.. Ik denk dat ik maar eens ga kijken naar een douche bij een fitness centrum om de hoek..
Ze zouden in het centrum van Adam een fietsenstalling met lockers voor kleren en een douche moeten maken ..
Hoe doen jullie dat trouwens met douchen en dergelijke.. ik heb op mijn werk geen douche. Bezweet aankomen zal ik zeer doen.. Ik denk dat ik maar eens ga kijken naar een douche bij een fitness centrum om de hoek..
Ze zouden in het centrum van Adam een fietsenstalling met lockers voor kleren en een douche moeten maken ..
-
- Forum-lid
Fiets en kleding achterlaten / parkeren is niet het probleem... maar douchen..
Ik kan ook niet douchen op het werk, wat ik doe is met een washandje aan de wasbak mij wat wassen. Het is wel niet het zelfde als douchen maar het is beter dan een hele dag bezweet rondlopen
Canyon Ultimate CF SLX - Sram Force - Fulcrum R0
Canyon Ultimate AL - in opbouw - Fulcrum R5
Canyon Ultimate AL - in opbouw - Fulcrum R5
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Bij mijn vorige werk kon ik ook niet douchen. Er was wel een lekker ruim invaliden toilet wat wij fietsers gebruikten om om te kleden. en met een washandje en ruim water en wat badschuim kom je ook een heel eind.hendrikjan schreef:Dus als ik het goed begrijp dan moet ik een interval training op de heen weg doen en een lage d1 op de terugweg
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid
Ik ga maandag weer woon-werk fietsen.
Na 3 wkn op nonactief heb ik er erg veel zin in. Maar ja, verhuizen moet ook een keer, en de woningbouw is niet zo meewerkend dat ik zonder een nieuwe huurder wat mooie spullen kon achterlaten (badkamermeubel, buitenkraan, schuur, schutting, tuinvlonders). Dat moest allemaal verwijderd. In de nieuwe (eigen) woning had ik gelukkig niet zoveel werk, maar wel iedere dag bezig geweest van 07:30 tot 19:00. (vandaag kwam een nieuwe huurder die alles had willen overnemen (het was ook gratis))
Dan komt van fietsen niet zoveel.
Maar erg jammer is dat de dagafstand met 15 km wordt gekort.
Als straf dus 3x in de week een rondje Veerse Meer.
Moet toch aan de km komen.
Marc
Na 3 wkn op nonactief heb ik er erg veel zin in. Maar ja, verhuizen moet ook een keer, en de woningbouw is niet zo meewerkend dat ik zonder een nieuwe huurder wat mooie spullen kon achterlaten (badkamermeubel, buitenkraan, schuur, schutting, tuinvlonders). Dat moest allemaal verwijderd. In de nieuwe (eigen) woning had ik gelukkig niet zoveel werk, maar wel iedere dag bezig geweest van 07:30 tot 19:00. (vandaag kwam een nieuwe huurder die alles had willen overnemen (het was ook gratis))
Dan komt van fietsen niet zoveel.
Maar erg jammer is dat de dagafstand met 15 km wordt gekort.
Als straf dus 3x in de week een rondje Veerse Meer.
Moet toch aan de km komen.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;