Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 dec 2008 18:04

TiesT schreef:
C a s r a n schreef:.


Kom op zeg. tot 3 jaar geleden kende (bijna) niemand speedplay nu zie je ze meer dan geregeld in het peloton. Puur doordat ze geld in sponsoring hebben gestopt en met grote letters op de CSC bus staan. En lang niet alles aan die ploeg is technisch hoor. Of heb je bij FSA/3T ook een mooi verhaaltje? (BB30 ofzo)

Met die Batavus bedoelde ik dat als iemand als eerste fiets een Batavus heeft wat ook een Giant, Trek, Pegorretti of Canyon had kunnen zijn hij met 90% zekerheid zal zeggen dat het een goede fiets is. Dit is hem namelijk bij de aankoop verteld. Zo werkt het toch. Ook ik heb fietservaring. jij en ik zullen hier heel anders tegen aan kijken.

Nogmaals ik zeg niet dat Cervelo geen goede fietsen maakt. In die prijsklasse mag je dat ook wel verwachten. En met een windtunnel spelen, en dus aerodynamische frames bouwen kunnen ze goed. Alleen om te zeggen dat het door de technische achtergrond komt dat ze zo populair zijn gaat me een beetje ver. Anders reden er wel veel meer Canyon Al frames met bijbehorende Unibet outfit rond ipv cervelo met zipp, csc pak en 30kg te veel.



TiesT, je schrijft een volledige repliek naast de zaak. Ik zeg niet dat het ALLEEN gaat om een technische achtergrond, welnee... Uiteraard is correcte marketing en het sponsoren van de juiste atleten (hoeveel merken zijn in Europa niet doorgebroken in het zog van Armstrong?) de clue in de populariteit, maar door dit wordt bij Cervélo erg versterkt door een team te kiezen dat een technisch imago uitstraalt en hierbij een marketing opgezet rond de produktspecificiteit. Dat laatste is in triatlonmiddens overigens veel belangrijker om door te breken dan in koersmiddens.

Je repliceert alsof ik iets anders zei... Veel repliek naast de kwestie dus ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 04 dec 2008 18:09



Die hanger is zeker niet voor particulieren te verkrijgen...wat mij betreft de perfecte manier om mijn fiets aan de muur te hangen.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 04 dec 2008 18:18

litespeed schreef:

Wat een lelijke knik in de zitbuis net boven het bracket! Jammer...



opletten hè, die zit er al heel lang in..

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 04 dec 2008 18:26

SpEric schreef:opletten hè, die zit er al heel lang in..

Daar hoef ik niet voor op te letten. Ik vind ze al een tijdje lelijk... ;)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 dec 2008 18:53

perik schreef:En wat is er dan mis met Batavus? :) Vacansoleil gaat daar ook mee rijden, dus dan zal een Batavus toch ook wel goed genoeg zijn.


Mooie redenering. Maar sja, wat is "goed genoeg". In principe is een stalen frame met een Shimano 105 of Campa Veloce groep best "goed genoeg" om koersen te rijden en mee vooraan te strijden, als je maar de juiste renner erop zet. Vraag is of de koers doorkomen op die manier voldoet aan de verwachtingen van de berijder, weze dat een pro, amateur of wielertoerist.

perik schreef:Ik ben benieuwd wat er nu met het imago van cervelo gaat gebeuren nu ze geen rol van betekenis meer spelen in het professionele wielrennen. Gaan alle Cervelo rijders overstappen op Specialized? Anders heb je toch voor niks je bijpassende CSC outfit gekocht?


Geen rol van betekenis? Ze zullen een volledig ProTour team hebben dat naar hun fietsenmerk genoemd is (welk ander fietsenmerk kan dat zeggen?) en hebben in 2009 de regend Tour-winnaar nog steeds op hun merk rondrijden. Je bent eventjes niet, perik?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 04 dec 2008 19:00

Ze hebben toch geen Pro tour licentie gekregen?
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 04 dec 2008 19:03

Wellicht heb ik het mis Casran, maar liet je een aantal jaren geleden niet met dezelfde spirit het merk Kuota over het scherm rollen?

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 04 dec 2008 19:19

:D

(exact dezelfde flashback hier..) Blijven boeiende discussies om te lezen!
Science of Performance!

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 04 dec 2008 19:33

Tis toch allemaal een kwestie van geld ! Technische kennis is gewoon te koop. Je moet gewoon het geluk hebben dat je iemand op die fiets hebt zitten die een beetje kan trappen

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 04 dec 2008 19:46

C a s r a n schreef:
perik schreef:En wat is er dan mis met Batavus? :) Vacansoleil gaat daar ook mee rijden, dus dan zal een Batavus toch ook wel goed genoeg zijn.


Mooie redenering. Maar sja, wat is "goed genoeg". In principe is een stalen frame met een Shimano 105 of Campa Veloce groep best "goed genoeg" om koersen te rijden en mee vooraan te strijden, als je maar de juiste renner erop zet. Vraag is of de koers doorkomen op die manier voldoet aan de verwachtingen van de berijder, weze dat een pro, amateur of wielertoerist.
Tsja, als jou verwachting is dat een Batavus niks dan zul je het ook niks vinden. Volgens mij zijn die Batavi van Vacansoleil óók goed, ook al proberen ze wat minder een image van technische perfectie op te houden. Ik vind het wel grappig dat veel wielertoeristen en middenmoot triathleten op dit forum het idee hebben dat alleen het beste en vooral het duurste goed genoeg is voor ze. Dan valt al het andere al bij voorbaat tegen. Zo'n merk als Batavus dan noemen in een discussie over Cervelo, als zijnde een toonbeeld van lage kwaliteit, is natuurlijk het toppunt.

C a s r a n schreef:
perik schreef:Ik ben benieuwd wat er nu met het imago van cervelo gaat gebeuren nu ze geen rol van betekenis meer spelen in het professionele wielrennen. Gaan alle Cervelo rijders overstappen op Specialized? Anders heb je toch voor niks je bijpassende CSC outfit gekocht?
Geen rol van betekenis? Ze zullen een volledig ProTour team hebben dat naar hun fietsenmerk genoemd is (welk ander fietsenmerk kan dat zeggen?) en hebben in 2009 de regend Tour-winnaar nog steeds op hun merk rondrijden. Je bent eventjes niet, perik?


Je bent eventjes niet Casran? Ze hebben een continental licentie aangevraagd en gekregen, dus geen pro-tour. Sastre zal het best weer goed gaan doen, en ik ben ook fan van hem. Maar ik hoop dan dat hij uberhaupt mag starten in de grote rondes en dat hij nog enige steun kan krijgen van zijn ploeggenoten. Want wat dat betreft heeft hij toch wel een stapje terug moeten doen.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 04 dec 2008 20:05

litespeed schreef:Wellicht heb ik het mis Casran, maar liet je een aantal jaren geleden niet met dezelfde spirit het merk Kuota over het scherm rollen?


En daarvoor met merkcx.

Zipp was brol. nu is zipp oke. Het is maar net wat je krijgt:).

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 04 dec 2008 20:40

TiesT schreef:
C a s r a n schreef:.


Kom op zeg. tot 3 jaar geleden kende (bijna) niemand speedplay nu zie je ze meer dan geregeld in het peloton. Puur doordat ze geld in sponsoring hebben gestopt en met grote letters op de CSC bus staan




dit slaat nergens op. tot 30 jaar geleden kende niemand look pendalen
daar rijd nu ook de halfe wereld mee, als iets goed is en nieuw mag je het gewoon zelf proberen niks mis mee toch
ik gebruik ook SIS produkten supper spul, ik heb een keer een proefpakt van Maarten mimpen (CSC verzorger ) gekregen zo ben ik er mee in aanraking gekomen , moet ik ineens wat anders gaan gebruiken omdat dit groot op een bus staat, dacht het even niet

en op cervelo terug te komen, je koop een fiets omdat je het zelf mooi vind en goede rij eigenschappen heeft en niet wat een ander er van vind
je moet gewoon een fiets kopen voor je eigen fiets doelen en kijk waar je het voor wilt gebruiken
het ééne frame heeft een knik in de zitbuis de andere is weer met een kromme bovenbuis er is altijd wel iets om over te zeiken.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

Plaats reactie