TiesT schreef:C a s r a n schreef:.
Kom op zeg. tot 3 jaar geleden kende (bijna) niemand speedplay nu zie je ze meer dan geregeld in het peloton. Puur doordat ze geld in sponsoring hebben gestopt en met grote letters op de CSC bus staan. En lang niet alles aan die ploeg is technisch hoor. Of heb je bij FSA/3T ook een mooi verhaaltje? (BB30 ofzo)
Met die Batavus bedoelde ik dat als iemand als eerste fiets een Batavus heeft wat ook een Giant, Trek, Pegorretti of Canyon had kunnen zijn hij met 90% zekerheid zal zeggen dat het een goede fiets is. Dit is hem namelijk bij de aankoop verteld. Zo werkt het toch. Ook ik heb fietservaring. jij en ik zullen hier heel anders tegen aan kijken.
Nogmaals ik zeg niet dat Cervelo geen goede fietsen maakt. In die prijsklasse mag je dat ook wel verwachten. En met een windtunnel spelen, en dus aerodynamische frames bouwen kunnen ze goed. Alleen om te zeggen dat het door de technische achtergrond komt dat ze zo populair zijn gaat me een beetje ver. Anders reden er wel veel meer Canyon Al frames met bijbehorende Unibet outfit rond ipv cervelo met zipp, csc pak en 30kg te veel.
TiesT, je schrijft een volledige repliek naast de zaak. Ik zeg niet dat het ALLEEN gaat om een technische achtergrond, welnee... Uiteraard is correcte marketing en het sponsoren van de juiste atleten (hoeveel merken zijn in Europa niet doorgebroken in het zog van Armstrong?) de clue in de populariteit, maar door dit wordt bij Cervélo erg versterkt door een team te kiezen dat een technisch imago uitstraalt en hierbij een marketing opgezet rond de produktspecificiteit. Dat laatste is in triatlonmiddens overigens veel belangrijker om door te breken dan in koersmiddens.
Je repliceert alsof ik iets anders zei... Veel repliek naast de kwestie dus