Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Schum
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 feb 2014 15:22

Schum 21 feb 2014 21:09

soekieakker schreef:Heren vraagje,

Ik ga een Hi Mod BBQ Synapse frame opbouwen.

Wat is jullie advies: een Ultegra DI2 6870 of Dura Ace 9000?
Dit is bijna even duur dus gaat om gemak, kwaliteit, gewicht, etc.

Was is jullie advies?

Ik zou ook voor Dure ace kiezen.
Dat elektrisch gedoe en batterijen zal je met tijd zeker meer problemen geven dan een top mechanisch systeem.

soekieakker
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2014 20:02

soekieakker 21 feb 2014 21:23

dickygiovanni schreef:Als ik dit frame had gekocht zou ik er 9000 opzetten. Dat is vooral om het gewicht. Als ik op de HI-MOD tour zou gaan, ging ik "all the way". Daarnaast vind ik 9000 veel mooier eruitzien (voor zover Shimi in mijn ogen mooi kan zijn). Dit gezegd hebbende; ik voel me persoonlijk totaal niet aangetrokken tot de elektronische groepen, hoe dat bij jou zit weet ik natuurlijk niet.

Post je wel een foto zodra de fiets af is?
Doe ik :)

Ik kijk ook een beetje naar de toekomst en bij eventuele verkoop.
Electrisch wordt wel steeds meer gebruikt en ik heb minder kabels.
Ik ga deze week de fiets opbouwen. Dus ik gan nog ff nadenken.
Ik heb FFWD hoge velgen, Carbon FiZik zadel, Carbon zadelpen.
Verder nog advies mbt tot stuur?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 21 feb 2014 22:34

soekieakker schreef:Verder nog advies mbt tot stuur?
Vorige fiets had ik Stealth Evo Race Full Carbon en nu Zipp Vuka sprint carbon. Beide min of meer "plat" stuur en maakt de fiets net iets meer af. Althans in mijn ogen. Maar beide wel aan de prijs, helaas. :cry:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

soekieakker
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2014 20:02

soekieakker 21 feb 2014 22:43

Afbeelding

Dit is het frame nu nog kaal ;-)

soekieakker
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2014 20:02

soekieakker 21 feb 2014 22:47

fredmtb-sport schreef:
soekieakker schreef:Verder nog advies mbt tot stuur?
Vorige fiets had ik Stealth Evo Race Full Carbon en nu Zipp Vuka sprint carbon. Beide min of meer "plat" stuur en maakt de fiets net iets meer af. Althans in mijn ogen. Maar beide wel aan de prijs, helaas. :cry:

Is inderdaad een heel mooi stuur de Zipp Vuka sprint carbon.
Wat ik erop wilde doen was ook rond de € 280,00.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 22 feb 2014 18:53

Wordt wel wat soekie! Welke FFWD heb je?

soekieakker
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2014 20:02

soekieakker 22 feb 2014 19:25

Dit is mijn oude fiets die nu te koop staat. Deze velgen gaan op mijn nieuwe Synapse.

Afbeelding

lowermate
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2006 17:54

lowermate 23 feb 2014 10:53

Voor mijn doen de knoop snel doorgehakt. Eigenlijk wist ik of en wat ik wilde.
Heb de nieuwe Cannondale Synapse ultegra hi mod besteld :)
Alleen nu wachten, in principe wordt ie pas begin mei geleverd tenzij de FM hem nog bij een andere dealer vandaan kan halen. Het is het wachten waard
Dat worden weer mooie tochten met een mooie zwart met blauwe Synapse. Voorheen had ik altijd fietsen met rood erin maar ik dacht ook , een nieuwe leven, een nieuwe kleur.
Deze synapse wordt standaard met een compact ultegra 6800 geleverd en kan dan kiezen tussen de 11-28 of 11-32 met lange kooi. Van de FM begrepen dat beklimmingen zoals de Mont Ventoux hier mee goed te doen zijn. En anders stukkie harder trainen :D
Wat ik begrijp bestaat er nog geen triple voor de ultegra 6800 ?

Voorlopig blijf ik met de standaard goede onderdelen rijden en dan doorsparen voor bv andere wielen.
Cannondale Synapse Ultegra

Schum
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 feb 2014 15:22

Schum 23 feb 2014 20:05

lowermate schreef:Voor mijn doen de knoop snel doorgehakt. Eigenlijk wist ik of en wat ik wilde.
Heb de nieuwe Cannondale Synapse ultegra hi mod besteld :)
Alleen nu wachten, in principe wordt ie pas begin mei geleverd tenzij de FM hem nog bij een andere dealer vandaan kan halen. Het is het wachten waard
Dat worden weer mooie tochten met een mooie zwart met blauwe Synapse. Voorheen had ik altijd fietsen met rood erin maar ik dacht ook , een nieuwe leven, een nieuwe kleur.
Deze synapse wordt standaard met een compact ultegra 6800 geleverd en kan dan kiezen tussen de 11-28 of 11-32 met lange kooi. Van de FM begrepen dat beklimmingen zoals de Mont Ventoux hier mee goed te doen zijn. En anders stukkie harder trainen :D
Wat ik begrijp bestaat er nog geen triple voor de ultegra 6800 ?

Voorlopig blijf ik met de standaard goede onderdelen rijden en dan doorsparen voor bv andere wielen.
Goede keuze :)

wimm
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mei 2012 18:49

wimm 23 feb 2014 21:51

Mooie fiets lowermate.
Veel plezier ermee.
Hoop die van mij ongeveer 3 maart te ontvangen.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 26 feb 2014 08:13

Afgelopen week m'n EVO al een paar keer "uit kunnen laten" en was geen straf door het mooie weer en de fiets.
Fietst hij nu zoveel beter dan mijn vorige SuperSix? Nee, want daar was niets mis mee.
Het gevoel tussen de oren is sterker zullen we maar zeggen. Qua schakelen is Force tov de Red geen achteruitgang wat mij gevraagd werd. Functioneert gewoon super.
De Zero Gravity remmetjes (waarvoor ik door een enkeling gewaarschuwd werd) zijn meer dan goed, knetterhard en grijpen goed aan.
Voor de rest genieten van m'n aankoop en over dikke 2 weken flink los laten op Tenerife.
Wel afgelopen zondag paar foto's buiten gemaakt ipv de binnenplaatjes.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Meer http://www.mtb-sport.nl/bikes/cannondale-supersix-evo/
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Schum
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 feb 2014 15:22

Schum 26 feb 2014 08:24

fredmtb-sport schreef:Afgelopen week m'n EVO al een paar keer "uit kunnen laten" en was geen straf door het mooie weer en de fiets.
Fietst hij nu zoveel beter dan mijn vorige SuperSix? Nee, want daar was niets mis mee.
Het gevoel tussen de oren is sterker zullen we maar zeggen. Qua schakelen is Force tov de Red geen achteruitgang wat mij gevraagd werd. Functioneert gewoon super.
De Zero Gravity remmetjes (waarvoor ik door een enkeling gewaarschuwd werd) zijn meer dan goed, knetterhard en grijpen goed aan.
Voor de rest genieten van m'n aankoop en over dikke 2 weken flink los laten op Tenerife.
Wel afgelopen zondag paar foto's buiten gemaakt ipv de binnenplaatjes.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Meer http://www.mtb-sport.nl/bikes/cannondale-supersix-evo/
Tenerife :!:
Gelukzak ;)
Geniet ervan zou ik zeggen, en met deze fiets moet dat zeker lukken!

Plaats reactie