Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 13 feb 2024 20:19

Enzz0 schreef: 13 feb 2024 20:16 Lekker makkelijk hoor: totaal ongelijkwaardige grootheden met elkaar vergelijken.
Dit is precies de strategie van Vlaams Belang. Iets horen, lezen en dan daar een enorme media hype van maken zodat genoeg mensen zich zorgen gaan maken.

Terwijl de realiteit gewoon 180 graden anders is….
Ongelijkwaardige grootheden, die moet je even verklaren en wat het Vlaams Belang hier mee te maken heeft ontgaat mij ook volkomen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 13 feb 2024 20:33

Gravelist schreef: 13 feb 2024 18:20
JPAR schreef: 13 feb 2024 17:34
…..De mensen die terugleveren betaal je een fatsoenlijke vergoeding (80% ofzo van de energieprijs)…..
Zo als jij het nu schrijft, stond het ook zo precies in de afbouw salderingsregeling. En daar vielen diverse eerste kamer partijen over. Want wat is de energieprijs? De kostprijs die leveranciers betalen? Of is het de prijs die de burger betaald. Daar zit een groot verschil in en was slecht onderbouwd door Jetten. Beter is het om dat te definiëren. Anders vermoed ik dat het nog wel een behoorlijk minder gaat worden dan de nu een beetje gangbare 9 ct die je krijgt bij teruglevering na saldering.
De energieprijs die je betaalt. Had ik erbij moeten zetten. En de vergoeding voor teruglevering is nu zelfs 3 tot 5 cent. Plus de kosten die ze (gaan) rekenen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

pino
Forum-lid HC

pino 13 feb 2024 20:52

Ik begrijp volkomen dat dat salderen afgebouwd gaat worden. (aardbeien leveren aan de groenteboer in de zomer en voor hetzelfde geld in de winter terugkopen)
Maar nu twijfel ik toch of ik in het belang van de portemonnee aan de zonnepanelen moet gaan.
Geen e-auto, geen wasdroger. Koken en verwarmen op gas.
Niet zijken maar reiden !

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 13 feb 2024 21:35

Als je hetzelfde op je dak legt als je verbruikt, levert het geld op. Dus beter z.s.m. installeren want ooit gaat dat salderen eraf. Dan kun je ze maar beter terugverdiend hebben.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 feb 2024 22:16

Ik heb 125% netto capaciteit op het dak. Prima voor nu, zou op zich nog bij passen. Als het salderen er af zou gaan zou ik wellicht nog een paar anders geplaatste panelen erbij leggen om een nog betere dekking over de hele dag te hebben. Met name in de wintermaanden.
Nu laat ik het lekker zo.
Less is bore

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 13 feb 2024 22:17

wasbeer2006 schreef: 13 feb 2024 19:28 We betalen in NL een van de hoogste energie belastingen. Daar had je wat mee kunnen doen.
Wordt het iig eerlijker van.

Inderdaad,
De Nederlandse burger word weer eens in het pak genaaid,
Ondertussen is de gas prijs op de wereld markt dubbeltjes werk, door o.a. alle belastingen en heffingen zien we er weinig van terug.
Tja, 28 miljard voor 0,00036 graden moet ergens vandaan komen…..

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 feb 2024 22:26

Voor de "liefhebber" wij krijgen in Frankrijk al tijden 10ct per kWh teruglevering, en niets geen salderen. Een kleine subsidie en ondanks dat we in Frankrijk veel meer betalen voor de aanleg, de elektriciteit voorlopig nog beduidend goedkoper is, hebben we de investering in 7, hooguit 8 jaar er uit.
Hoeveel tijd lijkt het te duren voordat ze in België de investering terug verdiend hebben?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 13 feb 2024 23:29

Lcsmet schreef: 13 feb 2024 19:36
Theo V schreef: 13 feb 2024 07:17 Even voor de goede orde;
Hamas is een terroristische organisatie met als doel de vernietiging van de Joodse staat en het Joodse volk.
Dat is volgens mij de blauwdruk van genocide.
Nu ze de deksel op hun neus krijgen verschuilen de lafaards zich achter hun eigen volk, die zij trouwens ook terroriseren maar dat terzijde.
En dan gaan al de linkse rakkers hier lopen roepen dat Israël genocide pleegt?
Sorry hoor maar die leven echt in een andere wereld.

Hou me ten goede;
Ik ben zeker voor de Palestijnse zaak en Israël is, volgens mij, het land wat de meeste resoluties van de VN naast zich neer legt.
Wat zeker een slechte zaak is.
Maar deze vergeldingsactie begrijp ik voor 100%.
daniel1975 schreef: 13 feb 2024 08:29 Jij tikt wat ik dacht maar geen zin had om op te schrijven. 100% correct imho.
Ik zou de rechter willen vragen om Hamas te verbieden te moorden.
Ik ben blij dat er hier toch nog een paar forumleden zijn waar het gezond verstand het haalt van de emotie.

Ik kan jullie volgende documentaire erg aanraden. Djihad sur l'Europe
https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/djihad-sur-l-europe/

Misschien moet iedereen ook het handvest van Hamas eens lezen, wel de mond vol hebben over de PVV maar wel achter Hamas aanlopen.
Een aantal belangrijke punten uit het handvest waren:
Uit het voorwoord: Israël zal bestaan en blijven bestaan totdat de Islam het zal vernietigen, net zoals het anderen daarvoor heeft uitgewist” (De Martelaar, Imam Hassan al-Banna, ter nagedachtenis.)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Handvest_van_Hamas
Maar het gaat dus juist niet om Hamas, maar om de burgers daar die geen lid zijn. Er loopt hier helemaal niemand achter Hamas aan. Van mij mag ieder Hamas-lid een kogel door de kop krijgen. Dat veel mensen het verschil tussen dat soort tuig en onschuldige kinderen niet meer wil zien, baart mij ernstig zorgen.
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 13 feb 2024 23:39

mao schreef: 13 feb 2024 22:17
wasbeer2006 schreef: 13 feb 2024 19:28 We betalen in NL een van de hoogste energie belastingen. Daar had je wat mee kunnen doen.
Wordt het iig eerlijker van.

Inderdaad,
De Nederlandse burger word weer eens in het pak genaaid,
Ondertussen is de gas prijs op de wereld markt dubbeltjes werk, door o.a. alle belastingen en heffingen zien we er weinig van terug.
Tja, 28 miljard voor 0,00036 graden moet ergens vandaan komen…..
"De Nederlandse burger", of de burger die geen zonnepanelen kan, niet kan betalen of ze om rechts-idealistische redenen niet wil? Zolang die saldering in stand blijft, kan vrijwel iedereen met een eigen dak boven het hoofd met één jaartje niet op vakantie de energierekening flink omlaag krijgen.
Onder de streep valt het best mee. Het zijn vooral de huurders van slecht geïsoleerde huizen die genaaid worden. Vandaar dus de verlenging van de saldering. Op de sociale huurmarkt begint het pas sinds kort wat op te schieten met het leggen van zonnepanelen. Het is op zich best lullig dat zij dan niet meer kunnen salderen, maar wel de huurverhoging krijgen.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 14 feb 2024 09:18

Het bedoel het twee kanten op.

De saldering helemaal afschaffen slaat nergens op --> Dat legt weinig incentive bij de netbeheerders
De saldering helemaal niet afschaffen slaat ook nergens op --> Dat legt weer geen incentive bij de consument.

Je moet een goede tussenvorm maken. Zodat de energie maatschappij met grootverbruikers gaan praten, dat doen ze al. iig hier in de rotterdamse haven. Maar dat zou nog meer kunnen. En ook bij de consument die dan bv overdag zijn vaatwasser en wasmachine aan gaat zetten en zijn auto gaat laden.

Dan kan je ook iedereen laten profiteren van deze energie, maar blijven zonnepanelen wel een aantrekkelijke investering voor iedereen. Nu gaan nog meer mensen zonnepanelen nemen en worden de problemen alleen maar groter, heel dom.

galileo2
Forum-lid

galileo2 14 feb 2024 15:20

10 ct voor terug leveren is meer dan wat ik betaal voor afname.

marsman
Forum-lid

marsman 14 feb 2024 16:00

Wow, jij hebt een eigen energiecentrale in je achtertuin? 10 cent is echt super goed
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gesloten