Doe eens mee: Waar laagst geprijsd?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Delta is vaak wel compleet, in Duitsland heb ik ze paar keer gezien zonder kabels, junction en lader.
Less is bore
Tja, zelf online winkels afschuimen kan leiden tot lagere prijzen. Geen idee of je dat wil. Ik heb zelf een Ultegra samengesteld met dura ace schijven voor minder dan €1300. Maar de onderdelen komen wel overal en nergens vandaan zoals RCZ, R2, Liquid life. Bij RCZ moet je net geluk hebben. Vandaag krijg ik de linker brifter bezorgd die ik op 11 november al heb besteld. Je moet dus soms wel even geduld hebben. Maar ik heb maar €160 betaald (incl. verzenden a €16) terwijl de goedkoopste prijzen online nu minimaal €70 hoger zijn.
Nu is bijvoorbeeld een Ultegra achterderailleur erg voordelig bij Bikester. Als je zo een beetje de krenten uit de pap zoekt dan ben je voordeliger uit dan complete groepsets bij sommige aanbieders. Zelfs al reken je inclusief de verzendkosten hier en daar.
Zelfde doe ik nu met een Dura Ace groep. Ik denk dat ik die compleet voor rond de €2100 kan samenstellen. Compleet welteverstaan (wel een gelukje met een DA crank voor €217). Online prijzen met crank en alles liggen toch rond de €2500 / €2600 volgens mij.
Nu is bijvoorbeeld een Ultegra achterderailleur erg voordelig bij Bikester. Als je zo een beetje de krenten uit de pap zoekt dan ben je voordeliger uit dan complete groepsets bij sommige aanbieders. Zelfs al reken je inclusief de verzendkosten hier en daar.
Zelfde doe ik nu met een Dura Ace groep. Ik denk dat ik die compleet voor rond de €2100 kan samenstellen. Compleet welteverstaan (wel een gelukje met een DA crank voor €217). Online prijzen met crank en alles liggen toch rond de €2500 / €2600 volgens mij.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
Dat zijn scherpe prijzen. Ik was zoek naar een nieuwe groep (uiteindelijk binnen het forum een Sram-groep gevonden) en kwam niet verder dan Ultegra voor 1489,- en 105 voor 1029,- (beide bij Russelbikes). 105 met powermeter vond ik voor 1288,- (Deltabikes). Is wel een lijstje van drie weken geleden.
Michiel
-
- Forum-lid
De prijzen die ik noemde waren voor DI2, voor de volledigheid.
Michiel
Crank is inderdaad nu het goedkoopste bij R2. Twijfel echter of ik niet een DA crank wil. Had vorige week wat scherper moet zijn bij Bikester.
Voor de shifters + remmen kom ik op 578 bij bike components. Ook niet slecht volgens mij.
Schijven heb ik al.
Voor de shifters + remmen kom ik op 578 bij bike components. Ook niet slecht volgens mij.
Schijven heb ik al.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb een set via RCZ besteld voor €380. Maar die aanbieding loopt nu niet. Ergens anders kom je inderdaad ergens tussen €500/600 uit.
Krijg je de aanbiedingen van RCZ via e-mail? Aanmelden loont anders wel. Alleen de levertijd is vaak lang. Lees: ongeveer 20 werkdagen.
De cassette was ook goedkoop bij R2. €56 volgens mij.
Laatst gewijzigd door leon1 op 23 dec 2023 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride bikes, not tanks!
Ik heb die van mij binnen
Persoonlijk zou ik niet mat grijs met hoogglans zwart combineren. En het verschil in gewicht is verwaarloosbaar. Dat zou anders voor mij zeker een reden zijn om naar iets anders uit te wijken.
Ride bikes, not tanks!