Cervélo
jongens , jongens toch waar halen jullie die vechtlust ineens vandaan .De wereld is er al erg genoeg aan toe dat jullie, die allemaal bijna dagelijks met of over fietsen bezig bent, toch het zelfde doel hebben en dat is : MET DE FIETS DIE JEZELF MOOI VINDT EN GOED AANVOELD ZOVEEL MOGELIJK TRACHTEN TE GENIETEN VAN ELKE KM. En waarom altijd negatieve reacties te geven als men iets post heeft iedereen er graag een positieve reactie op.Ieder heeft zijn mening en smaak maar BREEK aub niets af ,ieder doet zijn best op zijn manier en middelen en is dat nu met een cervelo,trek of eentje van de aldi, geniet van het leven want voor je het weet kan het voorbij zijn.
DUS:terug graag positieve meldingen graag BEDANKT !!!!!!!!!!
DUS:terug graag positieve meldingen graag BEDANKT !!!!!!!!!!
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
SpEric schreef: IN geen 1 ander topic komen mensen die niet de fiets van dat merk hebben zeuren over dat merk. Dat vind ik nog steeds het meest grappige van alles.
Dit topic is er voornamelijk ( net als de anderen ) om lekker Cervélo een beetje te verlekkeren en je fiets te showen en info te vragen/ geven. Maar er lijken altijd een paar zuurpruimen te zijn die HIER altijd commentaar hebben.
Gewoon om commentaar te hebben ?
Die RS is er echt niet gekomen omdat de profs er op zaten te wachten, enkel omdat ze er een heleboel aan toerfietsers konden verkopen. Waar de profs op zitten te wachten is dat ze de balhoofdbuizen op z'n minst een centimeter korter maken, maar dat laten ze wel uit hun hoofd bij Cervelo, want dan past er geen toerist meer op een Cervelo.
Ik heb ook m'n commentaar gegeven toen DeRosa op 't forum absurd verheerlijkt werd, zolang er maar de 6 letters in de goede volgorde op stonden was 't allemaal geweldig. Over Ridley zijn toch volgens mij ook meer dan genoeg discussies geweest, dus misschien ietsje verder kijken dan je eigen merk.
Cervelo maakt prima fietsen, maar daar houdt 't ook mee op. De grootste maat is gewoon voor een heel aantal fietsers niet groot genoeg. Cervelo heeft een keuze gemaakt om de kosten te drukken en die groep niet te bedienen. Maar dan vind ik het een beetje idioot als je gaat lopen roepen dat je de 'beste' geometrie hebt. Gerard Vroomen die beweerd dat dames niet anders gebouwd zijn dan heren (qua verhouding benen/boven lichaam o.a.)
De Colnago van dit jaar die door Giant wordt gemaakt (en ontworpen is), moet ik nog eens zien of die wel trager is dan een P3. Een P3 heeft geen versmald bracket en dat heeft die Giant bijv wel.
Ik zou er erg blij mee zijn als mijn fietsmerk hoofdsponsor is van een dure PCT ploeg, weet je tenminste dat daar ook een gedeelte van het bedrag dat je te veel betaald hebt naar toe verdwijnt.
Als Casran in 2010 met een ander fietsmerk rijdt, dan hoor je 'm niet meer over Cervelo. Hetzelfde is met Merckx en Kuota gebeurd.
Amclassic-fan schreef:Als Casran in 2010 met een ander fietsmerk rijdt, dan hoor je 'm niet meer over Cervelo. Hetzelfde is met Merckx en Kuota gebeurd.
Belachelijke opmerking! Ik weet niet of het op dit of een ander forum is waar ik nog heel vaak over Merckx' Team SC en Premium fietsen schreef... Op Wielertoerist.be is iemand een Merckx fiets al het hele jaar aan het tunen en dat is een topic dat ik heel vaak lees, in reageer en positief ben erover. Ik hoef me er helemaal niet voor te verdedigen, maar als ik even kijk staan er het hele jaar door in mijn garage meer fietsen van merken waardoor ik nooit gesponsord ben geweest dan andere. Ik kan je een pagina vol argumenten schrijven, maar als jij je er zo gemakkelijk wil van af maken, heeft dat weinig zin.
5 minuten geleden las ik in het tijdritfietsen-topic dat ik nog positief postte over een Giant tijdritfiets... Waarom toch?
Ik wil dat je dit omstandig verduidelijkt of intrekt. Zoals hierboven gesteld neem ik dit niet, want het is een omstandige karaktermoord die niets meer of minder inhoudt dan "mijn mening en posts hebben geen waarde". Uitleg graag, of je mag -je bent toch moderator- mijn login per direct opheffen!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
C a s r a n schreef:Ik wil dat je dit omstandig verduidelijkt of intrekt. Zoals hierboven gesteld neem ik dit niet, want het is een omstandige karaktermoord die niets meer of minder inhoudt dan "mijn mening en posts hebben geen waarde". Uitleg graag, of je mag -je bent toch moderator- mijn login per direct opheffen!!
Laat je niet zo kennen zeg en geef een steekje terug ipv zo overdreven te reageren.
gast schreef:C a s r a n schreef:Ik wil dat je dit omstandig verduidelijkt of intrekt. Zoals hierboven gesteld neem ik dit niet, want het is een omstandige karaktermoord die niets meer of minder inhoudt dan "mijn mening en posts hebben geen waarde". Uitleg graag, of je mag -je bent toch moderator- mijn login per direct opheffen!!
Laat je niet zo kennen zeg en geef een steekje terug ipv zo overdreven te reageren.
Nu, in de mate dat Mark het letterlijk interpreteert en dat ik minder over Kuota's of Merckx-fietsen post, uiteraard, al was het grotendeels omwille van tijdsgebrek... In de mate dat anderen (Amclassic-fan bedoelde het zo niet, zo blijkt) hierboven bedoelden dat ik hier op een forum een sponsor maar wat naar de mond zit te praten, dan vind ik dat soort opmerkingen wel tamelijk pertinent de zin of onzin van mijn forumbijdrages raken ja: zo overdreven is dat niet, zou je ook moeten kunnen inzien.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
kom op jongens: get a life, ga fietsen!
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
devoorzitter schreef:kom op jongens: get a life, ga fietsen!
I have a life... maar lijkt me idd een goed idee: zaterdag ga ik na 3 weken niet fietsen weer eens peddelen: op mijn Scott mtb
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Ik denk dat Casran gelijk heeft dat er meer gesoebat wordt over Cervelo's dan andere fietsmerken. Dit komt waarschijnlijk doordat Cervelo zo'n uitgesproken design heeft. Veel meer dan de meeste merken En daarvoor geldt: je vindt het mooi of je vindt het lelijk. Een echte middenweg is er eigenlijk niet. Daarom zijn dit soort discussies als hierboven eigenlijk altijd een gebed zonder end. En als iedereen gewoon normaal beargumenteerd waarom hij/zij iets vindt, is er niks aan de hand. Het nadeel van geschreven tekst is alleen altijd dat je intonatie en "dubbele betekenissen" enzo niet echt meekrijgt, tenzij je het andere forumlid ook in levende lijve kent. Laten we het erop houden dat Perik de Cervelo lelijk vindt, en Casran mooi. Ikzelf moet me aansluiten bij Perik, maar over de rij-eigenschappen kan ik niks zeggen aangezien ik er nog nooit op een gereden heb (en dat zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren aangezien ze die dingen niet in mijn maat maken). Zo, laten we nu allemaal lekker gaan slapen Trusten!
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Cervelo is een beetje de Audi onder de fietsen. Nog vrij jong, niet zo lang actief in het hogere segment, vooruitstrevend, innovatief, strak design, populair en heeft eigenlijk alle gevestigde merken geëvenaard of al overklast.
Dit allemaal zorgt voor veel meningen. Ja dit is ook een mening.
Dit allemaal zorgt voor veel meningen. Ja dit is ook een mening.
Amclassic-fan schreef:SpEric schreef: IN geen 1 ander topic komen mensen die niet de fiets van dat merk hebben zeuren over dat merk. Dat vind ik nog steeds het meest grappige van alles.
Dit topic is er voornamelijk ( net als de anderen ) om lekker Cervélo een beetje te verlekkeren en je fiets te showen en info te vragen/ geven. Maar er lijken altijd een paar zuurpruimen te zijn die HIER altijd commentaar hebben.
Gewoon om commentaar te hebben ?
1= Ik heb ook m'n commentaar gegeven toen DeRosa op 't forum absurd verheerlijkt werd, zolang er maar de 6 letters in de goede volgorde op stonden was 't allemaal geweldig. Over Ridley zijn toch volgens mij ook meer dan genoeg discussies geweest, dus misschien ietsje verder kijken dan je eigen merk.
2 = Cervelo maakt prima fietsen, maar daar houdt 't ook mee op. De grootste maat is gewoon voor een heel aantal fietsers niet groot genoeg. Cervelo heeft een keuze gemaakt om de kosten te drukken en die groep niet te bedienen. Maar dan vind ik het een beetje idioot als je gaat lopen roepen dat je de 'beste' geometrie hebt. Gerard Vroomen die beweerd dat dames niet anders gebouwd zijn dan heren (qua verhouding benen/boven lichaam o.a.)
3 = De Colnago van dit jaar die door Giant wordt gemaakt (en ontworpen is), moet ik nog eens zien of die wel trager is dan een P3. Een P3 heeft geen versmald bracket en dat heeft die Giant bijv wel.
.
1- Dat is toch wel minimaal vergeleken bij wat hier passeert niet ? En ik heb juist verder gekeken en tot de conclusie gekomen dat Cervélo in alle opzichten top is.
Maar goed als je dat te hard roept...
2 - Ik zou echt even iets verder kijken, en wat meer lezen dan zul je ontdekken
dat het allemaal niet zo raar is. Daarbij richten zij zich op de proffietser en daar is inderdaad een keuze gemaakt in de maten. Nu weet ik uit ervaring dat iemand van bijna 2 meter nog prima op een 61 kan passen. Maar natuurlijk zal niet IEDEREEN op een Cervélo passen.
3- Wederom een beetje verdiepen in de materie, dan zul je vinden dat bij de bracket geen grote winst te halen in minder weerstand door deze smaller te maken. En het weegt al niet op tegen het verlies in stijdheid en dus in kracht overbrenging. En zo zijn er nog meer eigenaardigheden rond dat gebied.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Wordt wel een aardige diskussie zo. Steeds minder over de kwalteiten van het produkt en steeds meer over looks/imago.
Cervelo maakt technisch gezien gewoon perfecte frames en ben nog maar weinig rijders tegengekomen die hun aankoop betreurden. Tevens kun je dit soort discussies wel vewachten (on het kopje "hoge bomen....."). Feit is dat ik nog nooit een frame tegen ben gekomen dat zonder veel compromissen voor meer dan 75% van de rijders pas kon worden gemaakt.
Een 61 cm cervelo is zoals Speric aangeeft een reus van een frame dat inderdaad in een aantal gevallen zelfs zal passen voor een rijder van + 2.00 meter (waarbij de cervelo maatvoering veel meer een gat heeft tussen de 58 en 61, maar zo blijft er altijd wat te wensen...).
Mooie is wel dat er over geen enkel merk per verkocht frame zoveel geschreven wordt als over een Cervelo dus ergens moet de P.R. afdeling van Cervelo het toch goed doen (zonder dat het met de huidige koers ooit een volume merk zal worden).
En tenslotte over het Giant frame, als je oplet wisselen Giant, Scott en Cervelo elkaar steeds af met de nieuwste technieken. Is helemaal niets geks als je ziet wie de fabriek bezit (zelfs positief aangezien ontwikkelen veel geld kost en zo de prijzen gedrukt kunnen worden).
De merken bijten elkaar nauwelijks (giant en Scott doen eigelijk enkel complete fietsen) waarbij ik altijd de indruk heb dat Giant enkel voor de show topmodellen maakt (om de rest van het programma te promoten, d.w.z. bij de start onbetaalbaar waarna ze een poosje later voor waardeloze prijzen worden gedumpt).
Voor de tijdritframes denk ik dat qua snelheid de modellen van alle drie de merken elkaar helemaal niets toegeven (veel te goed naar elkaar gekeken).
Persoonlijk denk ik dat je een Cervelo enkel op smaak (en hier kunnen nog wel 200 pagina's over gevuld worden) af kan schieten (maar als je iets echt niet mooi vindt dan koop je gewoon iets anders).
En qua sponsoring: een gesponsorde renner promoot wat hij op dat moment krijgt. De deal is tweeledig en beide partijen hebben er belang bij (zou gek zijn als dat niet zo was). Sta je absoluut niet achter een produkt dan moet je gewoon iets anders regelen. Zou gek zijn als Pieter op twee Cervelo's zou rijden en continu Pinarello zou promoten (waarbij ik zeker weet dat bijna elke renner dus ook Pieter blij zou zijn met de fietsen in kwestie).
Cervelo maakt technisch gezien gewoon perfecte frames en ben nog maar weinig rijders tegengekomen die hun aankoop betreurden. Tevens kun je dit soort discussies wel vewachten (on het kopje "hoge bomen....."). Feit is dat ik nog nooit een frame tegen ben gekomen dat zonder veel compromissen voor meer dan 75% van de rijders pas kon worden gemaakt.
Een 61 cm cervelo is zoals Speric aangeeft een reus van een frame dat inderdaad in een aantal gevallen zelfs zal passen voor een rijder van + 2.00 meter (waarbij de cervelo maatvoering veel meer een gat heeft tussen de 58 en 61, maar zo blijft er altijd wat te wensen...).
Mooie is wel dat er over geen enkel merk per verkocht frame zoveel geschreven wordt als over een Cervelo dus ergens moet de P.R. afdeling van Cervelo het toch goed doen (zonder dat het met de huidige koers ooit een volume merk zal worden).
En tenslotte over het Giant frame, als je oplet wisselen Giant, Scott en Cervelo elkaar steeds af met de nieuwste technieken. Is helemaal niets geks als je ziet wie de fabriek bezit (zelfs positief aangezien ontwikkelen veel geld kost en zo de prijzen gedrukt kunnen worden).
De merken bijten elkaar nauwelijks (giant en Scott doen eigelijk enkel complete fietsen) waarbij ik altijd de indruk heb dat Giant enkel voor de show topmodellen maakt (om de rest van het programma te promoten, d.w.z. bij de start onbetaalbaar waarna ze een poosje later voor waardeloze prijzen worden gedumpt).
Voor de tijdritframes denk ik dat qua snelheid de modellen van alle drie de merken elkaar helemaal niets toegeven (veel te goed naar elkaar gekeken).
Persoonlijk denk ik dat je een Cervelo enkel op smaak (en hier kunnen nog wel 200 pagina's over gevuld worden) af kan schieten (maar als je iets echt niet mooi vindt dan koop je gewoon iets anders).
En qua sponsoring: een gesponsorde renner promoot wat hij op dat moment krijgt. De deal is tweeledig en beide partijen hebben er belang bij (zou gek zijn als dat niet zo was). Sta je absoluut niet achter een produkt dan moet je gewoon iets anders regelen. Zou gek zijn als Pieter op twee Cervelo's zou rijden en continu Pinarello zou promoten (waarbij ik zeker weet dat bijna elke renner dus ook Pieter blij zou zijn met de fietsen in kwestie).