Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 05 dec 2008 10:21

C a s r a n schreef:
devoorzitter schreef:kom op jongens: get a life, ga fietsen!



I have a life...


Doe er dan iets mee en lees. Je reactie is toch echt wel een beetje overdreven. Ik/litespeed/daveke schreven dat je Cervello meer promoot nu dan bv Kuota. Er staat nergens dat het Absurt veel en absoluut overdreven is! Natuurlijk promoot je dat Ik zal ook altijd iets positiefs melden over oakley en niet over rudy project. Why? Omdat mn kamer vol ligt met plastic van the big O.
Het is gewoon zo dat je nu veel cervelo's verslijt en je daar goed en uitgebreid verslag over doet. In de tijd dat je voor Kuota werkte (vdbparts dan) en er ook door gesponserd werd was de Kha, Kom en weet ik het wat uitermate populair bij the ww of the year 2005.

Ook ik lees op wt de ombouw van de merkcxen van Vino ed maar dat maakt toch niks uit. Ik lees dagelijks meerdere forums.

Klaar uit. Neem het niet zo.

Over Cervelo. Conclusie mag nu toch wel zijn dat de frames technisch prima in orde zijn. Net als de topframes van scott, canyon en giant. In de prijsklasse koop je namelijk niets slechts en dat mag je ook wel verwachten. Je mag ook concluderen dat de pr afdeling van cervelo net zo groot is als de technische staff (Qoute speric: Cervelo heeft meer technisch personeel als frames, nogal wiedes)
En dat de Pr afdeling zn zaakjes heel goed op orde heeft. De frames rollen als zoete broodjes in china van de band. En echt niet alleen vanwege de techniek. Ow zo velen hebben een cervelo omdat ze hem kennen van TV, CSC en uit de winkel. Ze willen een goed frame en die spreekt aan. Spin is ook goed en kennen maar weinigen. Die mensen kopen echt niet omdat ze op internet naar het geometry verhaal van Gerard hebben gekeken. En dat weet jij ook Eric, je verkoopt ze no ta bene. En verkoop maakt geld en daar gaat het tenslotte allemaal om.
Dus, De frames zijn goed, de PR is goed en over 3 jaar zijn de frames nog steeds goed, de pr ook maar dat van een ander merk beter en dan worden die het meest gegeten. Life is simple.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 05 dec 2008 11:12

Veel mensen kopen zo'n fiets, niet om de geometrie verhalen of uitleg, maar omdat ze die fiets mooi vinden, en vervolgens op zoek gaan naar reviews. En dan besluiten ze om iets meer uit te geven dan bij voor een giant en een Cervélo te kopen.
Wat zo flauw is , is dat nu het team csc zo'n succes heeft gekend ,de laatste 2 jaar met name, is het ineens de PR. Terwijl die jongens al veel langer bezig zijn en al veel meer successen hebben behaald.
En dat het team zo succesvol is geworden, heeft ook met de ondersteuning en kwaliteit van Cervélo te maken.

En over die geometrie, ik ken maar weinig merken die fietsen maken, die voor mensen van 1.60 tot 2.00 meter perfect passen. ( natuurlijk niet bij iedereen)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 dec 2008 11:18

TiesT schreef:Doe er dan iets mee en lees. Je reactie is toch echt wel een beetje overdreven. Ik/litespeed/daveke schreven dat je Cervello meer promoot nu dan bv Kuota. Er staat nergens dat het Absurt veel en absoluut overdreven is! Natuurlijk promoot je dat Ik zal ook altijd iets positiefs melden over oakley en niet over rudy project. Why? Omdat mn kamer vol ligt met plastic van the big O.
Het is gewoon zo dat je nu veel cervelo's verslijt en je daar goed en uitgebreid verslag over doet. In de tijd dat je voor Kuota werkte (vdbparts dan) en er ook door gesponserd werd was de Kha, Kom en weet ik het wat uitermate populair bij the ww of the year 2005.



Als ik herlees wat jij schreef, dan schrijf jij mij een meningsverandering toe omwille van sponsoring (je schreef: "Zipp was brol. nu is zipp oke. Het is maar net wat je krijgt" ). Dat is wel helemaal iets anders dan wat je hierboven schrijft (ik heb gewoon geen tijd om alle topics op te volgen, dus beperk me voornamelijk tot die over fietsen waarmee ik nu rijd). En mag ik mij terecht beledigd voelen als iemand mij zegt dat mijn mening ondergeschikt is aan wie mij sponsort? Temeer omdat mijn mening niet veranderd is. Ik doe overigens niet aan promotie op dit forum: als je al langer dan vandaag volgt heb je ook al harde kritiek gelezen op merken die mij op dat moment sponsoren. Overdreven vind ik dat niet om bij dat soort insinuaties te blijven stilstaan.


PS: over rij-eigenschappen van de KOM heb je mij destijds nooit zien schrijven.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 05 dec 2008 11:49

C a s r a n schreef:
TiesT schreef:Doe er dan iets mee en lees. Je reactie is toch echt wel een beetje overdreven. Ik/litespeed/daveke schreven dat je Cervello meer promoot nu dan bv Kuota. Er staat nergens dat het Absurt veel en absoluut overdreven is! Natuurlijk promoot je dat Ik zal ook altijd iets positiefs melden over oakley en niet over rudy project. Why? Omdat mn kamer vol ligt met plastic van the big O.
Het is gewoon zo dat je nu veel cervelo's verslijt en je daar goed en uitgebreid verslag over doet. In de tijd dat je voor Kuota werkte (vdbparts dan) en er ook door gesponserd werd was de Kha, Kom en weet ik het wat uitermate populair bij the ww of the year 2005.


Als ik herlees wat jij schreef, dan schrijf jij mij een meningsverandering toe omwille van sponsoring (je schreef: "Zipp was brol. nu is zipp oke. Het is maar net wat je krijgt" ). Dat is wel helemaal iets anders dan wat je hierboven schrijft (ik heb gewoon geen tijd om alle topics op te volgen, dus beperk me voornamelijk tot die over fietsen waarmee ik nu rijd). En mag ik mij terecht beledigd voelen als iemand mij zegt dat mijn mening ondergeschikt is aan wie mij sponsort? Temeer omdat mijn mening niet veranderd is. Ik doe overigens niet aan promotie op dit forum: als je al langer dan vandaag volgt heb je ook al harde kritiek gelezen op merken die mij op dat moment sponsoren. Overdreven vind ik dat niet om bij dat soort insinuaties te blijven stilstaan.

C A S R A N schreef: PS: over rij-eigenschappen van de KOM heb je mij destijds nooit zien schrijven.


Klopt. Die stond dan ook al weer zeer snel in het te koop topic.

Over zipp, Dit klopt toch. 2 jaar geleden keek je niet eens naar zipp en heb je meerdere malen geschreven dat de velgen al braken als je er naar keek, net als 4za. En nu heb je meerdere sets.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 dec 2008 11:57

TiesT schreef:
C A S R A N schreef:PS: over rij-eigenschappen van de KOM heb je mij destijds nooit zien schrijven.


Klopt. Die stond dan ook al weer zeer snel in het te koop topic.

Over zipp, Dit klopt toch. 2 jaar geleden keek je niet eens naar zipp en heb je meerdere malen geschreven dat de velgen al braken als je er naar keek, net als 4za. En nu heb je meerdere sets.



Dan heb je dat over die KOM toch goed opgemerkt ;) Omdat het destijds mijn werkgever was, heb ik uit loyauteit daar niet te diep op willen ingaan. Over de Kuota Khan ben ik nog steeds lovend, net als forumlid fdegrove die er eentje heeft; jammer dat dit model bij Kuota wat uit de picture geraakt is.

Ik weet wat ik destijds over Zipp schreef. De vlakke velgen van weleer blijf ik nog steeds een foute boel vinden... ik heb er nog een gescheurde liggen bij mij thuis. Overigens jammer dat Zipp die blijft produceren voor de doorverkoop aan andere merken. In 2007 werd ik door Zipp uitgenodigd op hun produktvoorstelling op Eurobike: en terecht speelde Zipp daar, itt Lightweight, niet op het aspect gewicht maar op de versterking en de duurzaamheid van hun velgen. Blijkt te werken. Het heeft overigens mijn visie op Lightweight (je weet wel dat ik deze hoog in het vaandel draag) niet gewijzigd: ik heb nog steeds een setje, rijd er vaak mee rond en deed er de Marmotte mee (leken mijn daarvoor het meest geschikt). Ik denk dus dat je met een foute perceptie zit als je denkt dat ik zomaar van mening veranderd ben, al is Zipp in mijn ogen in een positiever daglicht gekomen door hun produktwijziging (zelfde geldt om een of andere reden ook voor Ridley: vind ik steeds mooier vinden, waar ik ze vroeger niet zo zag staan). 't Zou jammer zijn als je dat per se wil toeschrijven aan het feit dat ik door hen gesponsord ben: ik heb immers sponsoring gezocht omdàt ik het een interessant merk vond, niet vice versa ;)


No hard feelings hoor, TiesT. Punt begrepen, denk ik :D



Dan maar weer over Cervélo's?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 05 dec 2008 13:02

Goed, over Cervélo's: waarom maken ze die dingen niet wat groter? Ik kan deze vraag bij meerdere merken stellen, maar dat valt me altijd tegen...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

jibb
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 okt 2006 02:04

jibb 05 dec 2008 13:24

Seger schreef:Goed, over Cervélo's: waarom maken ze die dingen niet wat groter? Ik kan deze vraag bij meerdere merken stellen, maar dat valt me altijd tegen...



Volgens mij bedient Cervelo perfect de markt. Ook voor de iets langere personen.
Met mijn 1.94 m rijd ik op een RS 58. Okee het frame heeft een iets langere balhoofdsbuis maar ik gebruik geen spacers. Het was enkel dat een R3 of SLC buiten mijn budget vielen anders was ik voor 1 van deze modellen gegaan en had ik 2cm aan spacers nodig gehad.

Lijkt mij dat een RS, of elk ander type Cervelo, in maatje 61 uitermate geschikt moet zijn voor personen rond de 2.00 m of zelfs iets meer. Ben je veel langer dan 2.00 m dan ben je bij het gros van de merken op de verkeerde plek en kom je dikwijls op een maatframe uit. Om nu te stellen dat Cervelo kleine frames maakt? Nee in het geheel niet.

Ik durf zelfs te stellen dat Cervelo wereldwijd 99,5% van de markt afdekt met hun maatvoering. Enkel in Nederland zal er vraag zijn naar een groter frame omdat nederlanders dom weg het langste volk ter wereld zijn.
Dat is geen geel! Dit is geel!

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 05 dec 2008 13:34

Als je over de 2.00m bent dat houdt een 592mm bovenbuis (in de grootste maat) toch niet echt over. Als ik het goed heb rijdt Seger met een 60cm bovenbuis en 13cm stuurpen, dus als hij op een Cervelo wil passen dan ga je toch richting de 14cm stuurpen.
Natuurlijk is de markt voor zoiets niet groot, maar de meeste merken hebben toch wel een maat met 60cm bovenbuis beschikbaar. Vooral van de alu Soloist zou Cervelo toch zonder dat het veel extra moeite/dollars kost een maat 63 moeten kunnen maken, of zie ik dat verkeerd? Dan zou het ook nog eens een van de best ogende grote frames zijn, door de enorme onderbuis.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 dec 2008 13:52

Wat velen hier lijken te vergeten is dat lange personen mondiaal gezien slechts een zéér kleine groep vormen (zelfs als je alleen de rijke landen pakt). In Nederland is het vrij normaal dat je > 1.90m bent, in de rest van de wereld ben je dan een attractie.

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 05 dec 2008 15:04

havana schreef:In Nederland is het vrij normaal dat je > 1.90m bent, in de rest van de wereld ben je dan een attractie.


Tell me about it! :p. Wel handig om bijvoorbeeld al te opdringerige Italianen af te schrikken. Maar gezien het feit dat de wereldbevolking gemiddeld steeds langer wordt, en zeker in de westerse wereld, zouden de fietsmerken daar mijns inziens best wat meer rekening mee kunnen houden. Zeker ook omdat racefietsenmerken hun afzetmarkt toch vooral in het westen vinden. Dit is niet specifiek gericht als kritiek op Cervélo maar op heel veel merken.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

rodrigorodriguez
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 okt 2007 14:43

rodrigorodriguez 06 dec 2008 18:07

IBAN,

heb je nog meer fotos van het uitpakken van het Cervélo S1 frame?

Cheers.

Ro

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 06 dec 2008 20:11

Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen van de S1, heb hem vandaag nml opgehaald.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie