Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Even een update n.a.v. mijn aankoop van Chineze clincher. Ik heb deze eind mei binnen gekregen. Zijn 50mm clinchers, extra brede 27mm velgen, met Powerway naven en Sapim spaken. Zijn niet superlicht +/- 1550 gram.
Ik rij met Vittoria 25mm bandjes en wil nooit meer terug. Zowel trainen als wedstrijden rijd ik ermee en met name in wedstrijden merk ik verschil in criteriums. In de bochten heb ik veel meer grip en durf/ga ik harder door de bochten. Ook heb ik het gevoel minder last te hebben van zijwind, doordat de velgen breder en aërodynamischer zijn.
Prijs was inclusief alle verzendkosten en inklaringskosten +/- 515 euro. Nadeel van brede velgen is dat wisselen van wielen wat meer tijd kost omdat je blokjes anders moet monteren.
Link waar ik ze gekocht heb:http://www.ebay.com/itm/Sapim-CX-RAY-Ca ... 1357190784
Ik rij met Vittoria 25mm bandjes en wil nooit meer terug. Zowel trainen als wedstrijden rijd ik ermee en met name in wedstrijden merk ik verschil in criteriums. In de bochten heb ik veel meer grip en durf/ga ik harder door de bochten. Ook heb ik het gevoel minder last te hebben van zijwind, doordat de velgen breder en aërodynamischer zijn.
Prijs was inclusief alle verzendkosten en inklaringskosten +/- 515 euro. Nadeel van brede velgen is dat wisselen van wielen wat meer tijd kost omdat je blokjes anders moet monteren.
Link waar ik ze gekocht heb:http://www.ebay.com/itm/Sapim-CX-RAY-Ca ... 1357190784
Volgens mij zat ik te pitten: 175mm.Matthijs1973 schreef:tnx, ik kan zo snel geen geometrie info van de R022 vinden maar is dat geen 175mm? De mc696 heeft 200mm, scheelt me wat spacers Werkwijze en beleid op de site van Velobuild staat me ook een beetje tegen, maar bij leveranciers uit China moet je je emotie maar uitschakelen denk ik. Afijn, ik heb een mailtje gestuurd aan Miracle, eens kijken waar ze mee komen.
Tja, Velobuild... Ooit een interessante site voor zelfbouwers, maar nu is het gewoon een "middle man" van Zhongwei. En emoties uitschakelen is een goede: ze denken totaal anders over zaken dan wij doen. Ik bestelde recent een frame: 3k finish, BSA bracket. Allemaal OK, dus de rekening werd gepresenteerd en door mij betaald. Daarna een mailtje "oeps, alleen een UD variant met BSA of 3k met BB30; wat wil je?". Uhhhh, 3k en BSA, omdat ik onderdelen besteld heb met 3k (zadel- en stuurpen) en ervaring met en gereedschap voor BSA heb. Ben bang dat nu iemand anders de UD variant krijg, want ze hebben er alsnog 1 voor mij
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid
Zo hij is eindelijk binnen...nu maar eens beginnen met opbouwen!
- Matthijs1973
- Forum-lid
nice, type en plannen voor opbouw?
Hallo,
Ik overweeg de aanschaf van een FM-066 frame (wsl van Dengfu).
Is er iemand (liefst in de buurt van Amsterdam, lengte 179cm) die een dergelijk frame heeft, afgebouwd? Ik zou graag willen aanvoelen welke maat ik denk nodig te hebben.
met groet
Daniel
Ik overweeg de aanschaf van een FM-066 frame (wsl van Dengfu).
Is er iemand (liefst in de buurt van Amsterdam, lengte 179cm) die een dergelijk frame heeft, afgebouwd? Ik zou graag willen aanvoelen welke maat ik denk nodig te hebben.
met groet
Daniel
- Matthijs1973
- Forum-lid
Zojuist het mt mc-696 frame besteld en betaald bij Miracle. Uitermate prettige communicatie (maar dat is logisch als je wat wilt kopen). Frame, zadelpen, headset, extra achterpad.. Nu maar wachten op de trackingegevens en de postbode
Laatst gewijzigd door Matthijs1973 op 25 aug 2016 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze?Matthijs1973 schreef:Zojuist het mt mc-696 frame besteld en betaald bij Miracle. Uitermate prettige communicatie (maar dat is logisch als je wat wilt kopen). Frame, zadelpen, headset, extra achterpad, ems shipping en paypal fee voor ong. 500 euro. Nu maar wachten op de trackingegevens en de postbode
- Matthijs1973
- Forum-lid
yes! contact via de website/email/jenny
Ik ben voornemens een VB-TT-001 aan te gaan schaffen (http://velobuild.com/product/vb-tt-001- ... s-tt-bars/]) En zo te laten spuiten uiteraard zonder de stickers/teksten.
Heeft iemand ervaring met dit frame? Zelf heb ik al een R-16 staan en die bevalt prima!
Gr.
Heeft iemand ervaring met dit frame? Zelf heb ik al een R-16 staan en die bevalt prima!
Gr.
-
- Forum-lid
Dit soort TT frames uit het oosten kun je vaak niks verstellen aan het stuur omdat er maar 1 maat stuurpen voor bestaat. Niet erg handig om goed op maat te komen en ook lastig met de eventuele UCI regels qua lengte. (Als je er officiële wedstrijden mee rijd igg)