Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- BSA bestellen, dan past je shimano.
- Ik heb een aerostuur met geïntegreerde pen, ben er erg blij mee! Even afhankelijk welke groepset je gaat installeren kan je dan ook je kabels binnen langs laten lopen Je alu over zetten kan ook altijd natuurlijk.
- Zou zeker voor een kleurtje gaan, zelf heb ik hem oranje zwart gemaakt.
Tip van de zaak: Bestel direct een extra derailleur padje mee en spacers mee!
- Ik heb een aerostuur met geïntegreerde pen, ben er erg blij mee! Even afhankelijk welke groepset je gaat installeren kan je dan ook je kabels binnen langs laten lopen Je alu over zetten kan ook altijd natuurlijk.
- Zou zeker voor een kleurtje gaan, zelf heb ik hem oranje zwart gemaakt.
Tip van de zaak: Bestel direct een extra derailleur padje mee en spacers mee!
seelb schreef:ik ga ervoor!
het wordt een fm098 van dengfu. waar mogelijk ga ik zelf bouwen en anders word ik geholpen door ex FM met alle tools.
NU heb ik paar vragen nog:
- ik heb een shimano 105 crank op mijn JJ uit 2013, hoe kan ik zien wat voor BB ik moet bestellen?
- kan ik mijn alu stuur overzetten of is het echt lekkerder met een carbon stuur? dan wil ik nl. het aero stuur
- de kleur... ik vind deze https://www.flickr.com/photos/123427129 ... 236160046/
heel mooi maar gewoon matzwart met wit zadel en wit stuurlint is ook mooi. of nog gekker?http://photo.163.com/dengfubikes.vip/?u ... 8755111209
andere tips houd ik me aanbevolen!
thanks
thanks
-mijn groep bestaat uit ultegra shifters and 105 derailleurs. ik las ergens dat de hoek voor de kabels te scherp is?
- kleur ga ik toch met stickers doen en witte kabels +wit zadel + wit stuurlint
- waar heb ik die spacers / pad voor nodig (noob vraag sorry)
-mijn groep bestaat uit ultegra shifters and 105 derailleurs. ik las ergens dat de hoek voor de kabels te scherp is?
- kleur ga ik toch met stickers doen en witte kabels +wit zadel + wit stuurlint
- waar heb ik die spacers / pad voor nodig (noob vraag sorry)
Hoi Seelb e.a.
Mij trekt de fm098 dengfu ook het meest.
Ben dus erg nieuwsgierig naar jouw project.
Lector, heb je jouw fiets in china laten spuiten? bij dengfu?
Hoe is de kwaliteit van het spuitwerk van dengfu?
Ben ook wel benieuwd naar de oranje/zwart van Lector.
Ik ziet aan iets van mat wit met eventueel een kleurtje als oranje te denken.
Ik heb een vriend die is autospuiter dus wellicht is dat ook een mogelijkheid, maar ik weet nog niet of er heel veel verschil zit tussen carbon en auto spuiten.
Mij trekt de fm098 dengfu ook het meest.
Ben dus erg nieuwsgierig naar jouw project.
Lector, heb je jouw fiets in china laten spuiten? bij dengfu?
Hoe is de kwaliteit van het spuitwerk van dengfu?
Ben ook wel benieuwd naar de oranje/zwart van Lector.
Ik ziet aan iets van mat wit met eventueel een kleurtje als oranje te denken.
Ik heb een vriend die is autospuiter dus wellicht is dat ook een mogelijkheid, maar ik weet nog niet of er heel veel verschil zit tussen carbon en auto spuiten.
De meeste 'integrated handlebars' hebben een opening voor kabels aan de rechterzijde en linkerzijde van het stuur. Handig wanneer je werkt bij campagnolo aangezien de remkabel aan de ene zijde van de shifter en de derailleurkabel aan de andere kant de shifter uitkomt. Voor horen zeggen, zitten de shimanokabels veel dichter bij elkaar. In dat geval zou je slechts gebruik kunnen maken van 1 opening, en die zal waarschijnlijk te klein zijn. Let daar goed op als je gaat voor een fully integrated. Een andere oplossing zou een losse stuurpen met een carbon stuurtje met ovale vorm zijn, waarbij de kabels door een gootje onderlangs laat lopen.seelb schreef:thanks
-mijn groep bestaat uit ultegra shifters and 105 derailleurs. ik las ergens dat de hoek voor de kabels te scherp is?
- kleur ga ik toch met stickers doen en witte kabels +wit zadel + wit stuurlint
- waar heb ik die spacers / pad voor nodig (noob vraag sorry)
Kleur: tja dat is smaak en daar kunnen we jou niet mee helpen. Ik rijd nu 2 jaar rond op een stealth fiets en ben toe aan iets nieuws. Fietsmaatjes blijven het wel een hele mooie fiets vinden.
Als je voor kleur gaat, dan zou ik het in China laten doen: 5 a 6 tientjes. Plastidip is ook een oplossing, maar het is behoorlijk wat werk en je bent uiteindelijk ook zo'n 5 tientjes kwijt.
Spacers: je huidige fiets heeft een balhoofdbuis van een bepaalde lengte met een aantal ringen daarop waarop je stuur weer rust. Wil jij dezelfde houding hebben op je nieuwe fiets, dan moet je zorgen dat balhoofd plus spacers van je nieuwe fiets op dezelfde lengte uitkomen. Deze (carbon) spacers zijn in China voor relatief weinig en in diverse hoogtes te bestellen.
Pad: daar waar je je achterderailleur aan vast maakt. Dit is ontwikkelt om bij een val te breken, zodat de rest van de fiets niet beschadigd. Mocht dat gebeuren dan is het soms lastig uit te zoeken welke je nodig hebt (veel verschillende maten) en kan het lang duren eer je het in huis hebt (en kan je ook niet fietsen). De chinees kan er makkelijk 1 voor een paar euro bij doen.
Ik zou ook meteen kijken naar 2 mooie carbon bidonhouder als je toch gaat bestellen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Hey, ik heb mijn fiets in china laten spuiten inderdaad, maar niet bij Dengfu. Ik heb mijn frame via velobuild besteld, iets wat mij erg goed is bevallen. Het spuitwerk is zeker niet foutloos, maar je moet wel gaan zoeken om wat te zien. Prima dus, zeker voor 60 dollar. Ik zal binnenkort even wat foto's maken/zoeken en posten.
De grootste uitdaging zit hem in het overbrengen van je spuitontwerp. De chinees maakt geen gebruik van een ' standaard mal' oid dat je kan in kleuren, dus het is een beetje houtje-touwtje uitleggen. Het spuitwerk van een bestaand frame mee sturen en laten na spuiten lijkt het gemakkelijkst te gaan. Een aantal verschillende spuitontwerpen staan ook op de velobuild website. Kleuren kan je overigens aangeven via de pantone kleuren codes (even googlen).
Voor de rest heeft JoostG alle andere vragen zinvol beantwoord volgens mij. *edit* Extra gratis tip bij de tip van JoostG m.b.t. het bestellen van carbon bidon houders, sowieso altijd doen! Echter, ik heb minder goede ervaringen met de bidonshouders die helemaal een ' cirkel' vormen. Het is wat lastig uitleggen maar dat soort bidonhouders (vergelijkbaar met de originele carbon pinarello's) klemmen de bus te hard af waardoor je flink moet trekken om de bus eruit te krijgen. Weinig ideaal dus.
Ben zelf op het moment met een TT fiets bezig, wederom bestelt via Velobuild. Ben weer heel benieuwd wat ik in huis zal krijgen!
De grootste uitdaging zit hem in het overbrengen van je spuitontwerp. De chinees maakt geen gebruik van een ' standaard mal' oid dat je kan in kleuren, dus het is een beetje houtje-touwtje uitleggen. Het spuitwerk van een bestaand frame mee sturen en laten na spuiten lijkt het gemakkelijkst te gaan. Een aantal verschillende spuitontwerpen staan ook op de velobuild website. Kleuren kan je overigens aangeven via de pantone kleuren codes (even googlen).
Voor de rest heeft JoostG alle andere vragen zinvol beantwoord volgens mij. *edit* Extra gratis tip bij de tip van JoostG m.b.t. het bestellen van carbon bidon houders, sowieso altijd doen! Echter, ik heb minder goede ervaringen met de bidonshouders die helemaal een ' cirkel' vormen. Het is wat lastig uitleggen maar dat soort bidonhouders (vergelijkbaar met de originele carbon pinarello's) klemmen de bus te hard af waardoor je flink moet trekken om de bus eruit te krijgen. Weinig ideaal dus.
Ben zelf op het moment met een TT fiets bezig, wederom bestelt via Velobuild. Ben weer heel benieuwd wat ik in huis zal krijgen!
duotone schreef:Hoi Seelb e.a.
Mij trekt de fm098 dengfu ook het meest.
Ben dus erg nieuwsgierig naar jouw project.
Lector, heb je jouw fiets in china laten spuiten? bij dengfu?
Hoe is de kwaliteit van het spuitwerk van dengfu?
Ben ook wel benieuwd naar de oranje/zwart van Lector.
Ik ziet aan iets van mat wit met eventueel een kleurtje als oranje te denken.
Ik heb een vriend die is autospuiter dus wellicht is dat ook een mogelijkheid, maar ik weet nog niet of er heel veel verschil zit tussen carbon en auto spuiten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 30 jun 2015 15:02
Ik heb iets meer dan een week geleden een carbon zadel en zadelpen besteld via Aliexpress en tot mijn verbazing waren ze in een week tijd al binnen.
na zo'n 300 kilometer zeer content en het ziet er niet verkeerd uit, al zeg ik het zelf.
na zo'n 300 kilometer zeer content en het ziet er niet verkeerd uit, al zeg ik het zelf.
-
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 30 jun 2015 15:02
de zadelpen heeft mij 43 gram opgeleverd en weegt 180gram (de oude aluminium was 300mm, de carbon 350mm), het zadel weegt 90 gram en is daarmee bijna 200 gram lichter dan het stock zadel. Kosten: zadel €17, zadelpen €19,80. Bij beide onderdelen heb ik gezocht op 'best verkocht' en daarbij de reviews goed gelezen.