Canyon
Voordat ik bij Canyon zelf ga zeuren; ik heb problemen met de lak van mijn Canyon Aeroad (stealth). Het wel alsof de blanke laklaag nauwelijks gehecht is. Bij het minst of geringste springt of schuurt er een stukje af. Dat kan ik dan vervolgens heel eenvoudig met mijn nagel verder "groter" maken. Ik vind dat erg raar en natuurlijk niet prettig. Zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen?
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Niet met de Aeroad maar wel met twee andere Canyons(Ultimate CF en Speedmax AL). Lak is van zeer matige kwaliteit. Makkelijk beschadigd en bijna zacht te noemen.
Als we het toch over de Aeroad hebben ben ik benieuwd wat de ervaring zijn met deze bike qua stijfheid. Hoe is de torsie stijfheid en de stijfheid van de voorvork bij sprinten? Vooral bij de wat zwaardere en krachtige rijders?
Als we het toch over de Aeroad hebben ben ik benieuwd wat de ervaring zijn met deze bike qua stijfheid. Hoe is de torsie stijfheid en de stijfheid van de voorvork bij sprinten? Vooral bij de wat zwaardere en krachtige rijders?
Ik weet van lakproblemen bij Canyon maar dat was met de witte lakken. Met de blanke lakken (ik heb nog 3 andere Canyon's) heb ik nog problemen gehoord of gelezen.
Qua Aeroad; dat is en blijft nogal subjectief maar ik ervaar meer stijfheid dan bij mijn Canyon en weeg 80 tot 85 kg. Volgens mij wordt het frame zonder uitzondering als zeer goed en stijf getest.....dat lijkt me meer zeggen dan mijn persoonlijke mening
!
Qua Aeroad; dat is en blijft nogal subjectief maar ik ervaar meer stijfheid dan bij mijn Canyon en weeg 80 tot 85 kg. Volgens mij wordt het frame zonder uitzondering als zeer goed en stijf getest.....dat lijkt me meer zeggen dan mijn persoonlijke mening

Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Bij mij is het bij een rode lak(CF) en bij de zwarte lak van de Speedmax. Lak is gewoon te zacht om goed tegen regulier gebruik te kunnen. De witte zijn inderdaad helemaal een probleem. Fiets maat van me had echt binnen no-time allemaal scheurtjes rond het bracket.
Goed om te weten als je overweegt een Aeroad te kopen en zowel de witte als de blanke lak dus sub optimaal presteren...
Thx voor de input qua stijfheid. Qua torsie zie ik in tests dat de Aeroad in de test aardig minder scoort dan de CF. Bracket stijfheid van de Aeroad is fractioneel lager dan de CF maar scheelt niet veel.
Met jouw ervaring erbij lijkt stijfheid geen issue te zijn bij de Aeroad. Qua passing zit ik goed op mij CF en de Aeroad zou ik ook prima op passen.
Enige redenen die dan open staan voor de Aeroad is verbeterde looks en dan de openstaande vraag of de Aeroad wellicht sneller is dan de CF door zijn 'Aerodynamica'.
Goed om te weten als je overweegt een Aeroad te kopen en zowel de witte als de blanke lak dus sub optimaal presteren...

Thx voor de input qua stijfheid. Qua torsie zie ik in tests dat de Aeroad in de test aardig minder scoort dan de CF. Bracket stijfheid van de Aeroad is fractioneel lager dan de CF maar scheelt niet veel.
Met jouw ervaring erbij lijkt stijfheid geen issue te zijn bij de Aeroad. Qua passing zit ik goed op mij CF en de Aeroad zou ik ook prima op passen.
Enige redenen die dan open staan voor de Aeroad is verbeterde looks en dan de openstaande vraag of de Aeroad wellicht sneller is dan de CF door zijn 'Aerodynamica'.
Welnee, dan levert tie nog een mooi bedragje op
! Ik verkoop mijn CF Di2 met interne bekabeling(!) binnenkort ook en dan hoop ik in de "uitverkoop" bij Canyon een mooi SLX frame te scoren en anders met licentie korting.....

Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate