Specialized
Iedereen bedankt voor de complimenten, ga hem (helaas!) pas na de Kerst opbouwen vanwege werk en familieverplichtingen.
Speciaal voor Stuntman Mike:
Gewicht frame, maat 56 (inclusief bottom bracket lagers en nog geïnstalleerde liners ): 1151 gram
Gewicht vork (met volledige vorkbuis): 398 gram
Gewicht zadelpen: 204 gram
Als ik er aan denk zal ik het afgezaagde stuk van de vorkbuis meenemen en wegen, zodat het exacte gewicht van de vork bekend wordt.
Speciaal voor Stuntman Mike:
Gewicht frame, maat 56 (inclusief bottom bracket lagers en nog geïnstalleerde liners ): 1151 gram
Gewicht vork (met volledige vorkbuis): 398 gram
Gewicht zadelpen: 204 gram
Als ik er aan denk zal ik het afgezaagde stuk van de vorkbuis meenemen en wegen, zodat het exacte gewicht van de vork bekend wordt.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Persoonlijk vind ik deze special edition uitvoering erg mooi.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
voor een s-works in een niet te grote maat is dit gewoon het bewijs dat frames zwaarder i.p.v. lichter worden (voor wat het waard is).Gewicht frame, maat 56 (inclusief bottom bracket lagers en nog geïnstalleerde liners ): 1151 gram
Gewicht vork (met volledige vorkbuis): 398 gram
Gewicht zadelpen: 204 gram
Ik ben zelf niet echt een weightweenie. Als het zwaarder worden van de frames ten goede komt aan de sterkte van het frame dan heb ik dat toch liever dan met een erg licht frame in de marges gaan zitten van de sterkte.sharkman113 schreef:voor een s-works in een niet te grote maat is dit gewoon het bewijs dat frames zwaarder i.p.v. lichter worden (voor wat het waard is).Gewicht frame, maat 56 (inclusief bottom bracket lagers en nog geïnstalleerde liners ): 1151 gram
Gewicht vork (met volledige vorkbuis): 398 gram
Gewicht zadelpen: 204 gram
Maw, liever een iets sterker frame wat dan ten koste gaat van het gewicht. Goede motivatie om zelf op gewicht te blijven
Net frame! Moet wel zeggen dat ik schrik van het gewicht. Ik heb hier een Canyon ultimate cf sl(dus niet de lichtere slx) frame staan in de grootste maat (3xl) en die weegt inclusief vork en liners 1510 gram. Had wel verwacht dat een topframe van Specialized in een kleine maat een stuk lichter zou zijn. Scheelt het gewicht van een S-works veel met een ‘normaal’ frame?
- AlfaRomeoMito
- Forum-lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 21 okt 2014 16:07
Contador zijn kleuren behoorden altijd tot de mooiere custom kleuren.boswielrenner schreef:Persoonlijk vind ik deze special edition uitvoering erg mooi.
Spijtig genoeg wel in een Sl4 versie.
Het is me trouwens in foto's ook al opgevallen dat Quick step een serieuze vernieuwing tegemoet is gegaan:
- Van Sram Red naar Shimano Di2
- Van zipp onderdelen naar onderdelen van Fsa
- Zipp wielen zijn vervangen door de roval wielen van specialized zelf
Ook hebben de frames een nieuw, nog niet beschikbaar (koopbaar) kleur gekregen.
100g dacht ik...obbe schreef:Net frame! Moet wel zeggen dat ik schrik van het gewicht. Ik heb hier een Canyon ultimate cf sl(dus niet de lichtere slx) frame staan in de grootste maat (3xl) en die weegt inclusief vork en liners 1510 gram. Had wel verwacht dat een topframe van Specialized in een kleine maat een stuk lichter zou zijn. Scheelt het gewicht van een S-works veel met een ‘normaal’ frame?
- AlfaRomeoMito
- Forum-lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 21 okt 2014 16:07
In het echt is de SL4 idd mooier dan de nieuwe Tarmac.tommeke14 schreef:Ik vind de SL4, zeker in het echt, toch mooier dan de SL5.
Verder horen SRAM en Zipp bij elkaar dus dat ze de hele boel omgooien is daar een gevolg van.
Jammer, vind FSA zelf nooit zo heel mooi.
Vind de afwerking ook beetje te wensen laten, al paar mensen gezien waar de lak al goed beschadigd is op de plaats van het gaatje waar je uw zadelpen moet vastzetten.
Geeft specialized echt geen rubbertje mee om dit gaatje te dichten?
Rubbertje wordt weldegelijk meegeleverd. Daarnaast is het denk ik belangrijk dat je met beleid je imbusdop gebruikt voor het vastzetten van de wedge.tommeke14 schreef:Wat slecht eigenlijk. Ik dacht wel dat er rubbertjes voor waren... Ik vind de SL5 vooral een beetje lomp en minder snel ogen.
@tommeke14: ik hoor graag je oprechte mening over mijn New Tarmac (zoals die officieel genoemd wordt) hoe hij oogt, ik ben het natuurlijk totaal niet met je eens
Ik ben toch begonnen met het opbouwen en alleen de kabels moet nog geïnstalleerd worden en de vorkbuis moet nog op maat gezaagd worden.