Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 12 dec 2008 16:31

Bedankt voor de reacties, hij gaat natuurlijk in de zomer ook de paden op he!

Maar zoals nu afgemonteerd met het "bombproof-parijs-roubaix-wielset" ga ik er nu mee naar buiten.

Het 3T stuur lijkt me erg prettig, het is vrij "shallow" en komt, bij de bocht naar beneden, vrij kort naar voren. Mijn insziens wordt het makkelijker om in de beugels te zitten omdat deze simpelweg wat dichterbij zitten.

Nog maar eens gewogen na de reacties en hij is 8,36 kg schoon aan de haak incl computer, bidonhouder etc, dus rijklaar.

@ Tiest, die tacx wieltjes draaien zeker goed, had ze bij wijze van test vorig jaar gemonteerd om te kijken hoe lang ze het uit zouden houden en moet zeggen dat ze na een redelijk zwaar jaar (slecht weer, Parijs Roubaix, Omloop het volk, Flandrien oa) ngo steeds goed zijn en er dus ook nog steeds op zitten.

@Jona91, geen idee waar het verschil in kan zitten, de Dura Ace groep is niet ontzettend veel lichter dan de SL, Easton wielen zal ongeveer hetzelfde zijn als de DT's. De 3T componenten blinken ook niet uit in lichtgewicht.
Het kan zijn omdat ik Tune snelspanners gebruik bij mijn DT's ( bij wijze van compensatie voor het gewicht ;) )
"Try not. Do or do not......there is no try"

helesnellejelle
Forum-lid

helesnellejelle 12 dec 2008 16:53

andromeda schreef:De S1 is af, afgemonteerd als winterfiets en weer klaar voor de nodige kilometers.
Specs:

Cervelo S1 frameset 2009 56 cm
Shimano Dura Ace groepset
3T Ergosum Pro stuur
3T Pro stuurpen
Custom DT Swiss wielset
Challenge Criterium open tubular banden
Selle Italia SLR kit carbonio zadel wit

Weegt zo rond de 8,4 kg waarbij het wielset zo rond de 1900 gram ligt.

Mooi! Benieuwd hoe lang de derailleurwieltjes wit blijven! Op mijn Cervelo had ik rode, maar inmiddels weer gewoon zwart.

kikkie
Forum-lid

kikkie 12 dec 2008 17:00

lijkt heel veel op hoe die van mij er uit gaat zien! ga hem echter afmonteren met fizik arione zadel en force groep, verder ongeveer gelijk. alleen nog even wachten op force groep helaas:(. oja, wordt bij mij gewoon mn wedstrijd fiets:D
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 12 dec 2008 17:18

@ andromeda,
Mooie fiets, veel plezier ermee.
Is dit nu de vervanger van de Be-one?
Of is er nog meer op komst?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 12 dec 2008 17:47

Mooi! Was aanvankelijk eigenlijk niet zo kapot van de nieuwe kleurstelling maar dit ziet er toch weer erg goed uit. Apart, die witte derailleurwieltjes. Je kunt bijna alles wit maken dus het mag geen verrassing heten dat het ook gebeurt ;) Alleen het aanbod aan witte snelspanners valt nog tegen. Is dat trouwens ook 3T stuurlint?

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 12 dec 2008 17:55

@ Theo V, ja het is eigenlijk wel de vervanger van de BeOne. Ik heb de R3 ook nog maar daar komt deze groep vanaf dus die staat even in de wachtkamer. Daar ben ik nog niet helemaal uit de opbouw, twijfel tussen de nieuwe Dura Ace of de Di2 groep maar die komt pas eind februari/begin maart. Tijd zat dus.

@ LVGH, vindt de kleurstelling (uiteraard) zelf ook erg geslaagd, op de Bikemotion stond hij er niet zo mooi bij, denk dat het de afbouw was die hem daar niet ten goede kwam. Het stuurlint is inderdaad van 3T. Nog geen "rijervaring" mee maar het is in ieder geval heel stroef en redelijk dik.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 dec 2008 18:22

Fraai hekwerk Serge.

Veel veilige km's gewenst....

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 12 dec 2008 18:54

Wat mij opvalt, is dat de cadanssensor niet echt mooi op de fiets zit.
Is daar nog een andere oplossing voor?
Of is dit de enige manier om hem te monteren?

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 12 dec 2008 19:21

Dat is de enige manier anders komt hij niet in de buurt van de crank waar de magneet zit. En hij staat omhoog omdat hij op die manier met de trapbeweging mee staat anders zou je hem tussen je crank en je achterbrug kunnen trappen.

NIet de fraaiste oplossing maar ik vindt het wel makkelijk om de cadans te kunnen meten en dan moet je concessies doen.

bigm
Forum-lid

bigm 12 dec 2008 20:00

tis weer een mooie bak Serge

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 12 dec 2008 20:22

andromeda schreef:@ LVGH, vindt de kleurstelling (uiteraard) zelf ook erg geslaagd, op de Bikemotion stond hij er niet zo mooi bij, denk dat het de afbouw was die hem daar niet ten goede kwam. Het stuurlint is inderdaad van 3T. Nog geen "rijervaring" mee maar het is in ieder geval heel stroef en redelijk dik.

En goed schoon te houden denk je? ;) Meestal lukt dat beter met het gladde spul..

Zou kunnen ja wat betreft die afbouw. De meeste fietsen staan daar natuurlijk met fraaie onderdelen (die uiteindelijk voor slechts een beperkt deel van het koperspubliek bereikbaar zijn) en dan valt een wat 'gewonere' afmontage al gauw een beetje uit de toon.
Kun je de cadanssensor niet wat dichter bij het bracket monteren? Dat zou al wat schelen. Heb zelf net een draadloze Cateye op de kop getikt, da's ook zo'n baksteen op de liggende achtervork. :( Die kan alleen niet te ver naar het bracket want hij meet ook snelheid. Scheelt echter wel weer een stuk plastic aan de voorvork ;)
Wat was trouwens de configuratie van dat wielsetje? DT 340, RR1.2 en DT Comp o.i.d.? Fiets lijkt inderdaad vrij licht want zo'n setje weegt rond de 2kg.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 12 dec 2008 20:34

Schoonhouden durf ik nog niet te zeggen want het is vrij ruw, maar ik hou je op de hoogte!

Die cadanssensor ga ik eens proberen op die manier maar volgens mij ging het niet op een of andere manier want ik heb bij mij vorige fiets al allerlei standen geprobeerd.

Wielsetje is idd DT340, RR1.2 en DT Comp met Prolock nippels, setje zit inderdaad net boven de 2 kg.

Ik kan me herinneren dat mijn vorige Team ook rond dat gewicht zat, ook met Dura Ace, maar met Oval Concepts componenten en Easton Vista setje.

Plaats reactie