Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
de fm098 is besteld! volgende week gaat ie op de post. matt 3k finish. ben heul benieuwd en vooral zenuwachtig want 2 linkerhanden. geloof dat ik voor de headset fitting maar beste een FM kan vragen. iemand eentje in de buurt van haarlem die ook 'chineest'?
Zit de headset bij het frame? Zo ja, dan is het een kwestie van de juiste (en best wel logische) volgorde aanhouden. Zit er geen headset bij, dan zou ik de fabrikant vragen naar de details, en er zelf één bestellen. Zeer waarschijnlijk heb jij te maken met een integrated headset: je hoeft dan geen cups of lagers in het frame te persen, maar slechts in de voorgevormde openingen te laten vallen.seelb schreef:de fm098 is besteld! volgende week gaat ie op de post. matt 3k finish. ben heul benieuwd en vooral zenuwachtig want 2 linkerhanden. geloof dat ik voor de headset fitting maar beste een FM kan vragen. iemand eentje in de buurt van haarlem die ook 'chineest'?
Ik heb vandaag mijn nieuwe chinees binnen gekregen. Zit nog te wachten op wat kleinere onderdelen en dan begingt het grote overzetten en opbouwen weer.
Ik ben erg onder de indruk van de vormen van het frame (R-016), een echte beauty. De paint job is gewoon goed en het gewicht ook niet slecht: 1140 gram voor een maat 58 en 385 gram voor de vork. Iets lichter dan mijn R-022, maar die is dan ook 'naked'.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ik heb ook een FM098 gebouwd, ik heb deze headset geplaatst is een makkie:seelb schreef:de fm098 is besteld! volgende week gaat ie op de post. matt 3k finish. ben heul benieuwd en vooral zenuwachtig want 2 linkerhanden. geloof dat ik voor de headset fitting maar beste een FM kan vragen. iemand eentje in de buurt van haarlem die ook 'chineest'?
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... duct=57686
Succes!
-
- Forum-lid
Mag ik vragen wat je hebt betaald (tot nu toe) voor frame, evt. accessoires en verzending?seelb schreef:de fm098 is besteld! volgende week gaat ie op de post. matt 3k finish. ben heul benieuwd en vooral zenuwachtig want 2 linkerhanden. geloof dat ik voor de headset fitting maar beste een FM kan vragen. iemand eentje in de buurt van haarlem die ook 'chineest'?
Bedankt voor de uitgebreide informatie allemaal.
Voor mij duurt het nog even voor ik de bestelling ga plaatsen.
Ik wil mezelf nog even beter inlezen vooral op het gebied van geometrie en uiteraard dit topic.
Ohja en we zouden als eerst nog wat aan het interieur veranderen hier in huis
Voor mij duurt het nog even voor ik de bestelling ga plaatsen.
Ik wil mezelf nog even beter inlezen vooral op het gebied van geometrie en uiteraard dit topic.
Ohja en we zouden als eerst nog wat aan het interieur veranderen hier in huis
Ik heb 1,5 maand geleden een FM-098 frame gekocht bij Dengfu. Ontzettend veel gehad aan dit topic, aanrader om hier een avondje aan te besteden! Factuur er weer bijgepakt (in dollar):Spykerracing90 schreef:
Mag ik vragen wat je hebt betaald (tot nu toe) voor frame, evt. accessoires en verzending?
-Frameset 458
-Spuitwerk 73
-Balhoofdset 14
-Extra RD hanger 3
-Verzendk 115
- 4.4% PayPal fee 28
Pakketje komt morgen binnen, douaneheffing zal +/- 150 euro zijn.
Kleur:
(http://img0.ph.126.net/_1NBlVNSpHEhUTxS ... 863421.jpg)
Mijn ervaring met Dengfu:
Communicatie is redelijk, via mailcontact met simpel Engels geen probleem gehad bij het bestellen. Echter bleek, na betalen, framemaat 58 niet beschikbaar met BSA draad. Order omgezet naar 61 cm.. Ik ben hier redelijk flexibel in geweest, kan me voorstellen dat veel mensen meteen een dispute aanmaken op PayPal.
Als het frame een complex spuitwerk heeft duurt de bestelling ongeveer 2 weken langer dan zonder kleurtje. Afgaande op verzendtijden eerder in het topic (giswerk)
Pakket wordt verzonden met EMS, hiervan krijg je keurig een t&t. Was in ongeveer 7 werkdagen aangekomen in Amsterdam, vanaf daar gaat het verder met PostNL.
-
- Forum-lid
Weet niet wat de dolar koers momenteel doet (volgens mij niet gunstig).TCIAL schreef:Ik heb 1,5 maand geleden een FM-098 frame gekocht bij Dengfu. Ontzettend veel gehad aan dit topic, aanrader om hier een avondje aan te besteden! Factuur er weer bijgepakt (in dollar):Spykerracing90 schreef:
Mag ik vragen wat je hebt betaald (tot nu toe) voor frame, evt. accessoires en verzending?
-Frameset 458
-Spuitwerk 73
-Balhoofdset 14
-Extra RD hanger 3
-Verzendk 115
- 4.4% PayPal fee 28
Kleur:
(http://img0.ph.126.net/_1NBlVNSpHEhUTxS ... 863421.jpg)
Mijn ervaring met Dengfu:
Communicatie is redelijk, via mailcontact met simpel Engels geen probleem gehad bij het bestellen. Echter bleek, na betalen, framemaat 58 niet beschikbaar met BSA draad. Order omgezet naar 61 cm.. Ik ben hier redelijk flexibel in geweest, kan me voorstellen dat veel mensen meteen een dispute aanmaken op PayPal.
Als het frame een complex spuitwerk heeft duurt de bestelling ongeveer 2 weken langer dan zonder kleurtje. Afgaande op verzendtijden eerder in het topic (giswerk)
Pakket wordt verzonden met EMS, hiervan krijg je keurig een t&t. Was in ongeveer 7 werkdagen aangekomen in Amsterdam, vanaf daar gaat het verder met PostNL.
Dan vind ik het nog behoorlijk aan de prijs.
Ik lees zelf al enige tijd mee en heb wel interesse in een FM-098. Eén van mijn twijfels is het totale kostenplaatje. Als ik dit vlug eens uitreken kwam het voor jou ongeveer op +- 770 euro (alles).aanrader om hier een avondje aan te besteden! Factuur er weer bijgepakt (in dollar):
-Frameset 458
-Spuitwerk 73
-Balhoofdset 14
-Extra RD hanger 3
-Verzendk 115
- 4.4% PayPal fee 28
Ik heb totaal geen ervaring met het kopen van Chinese frames, maar ik schrik hier toch wat van. Vooral de verzendkosten zijn hoog vind ik.
770 euro voor een (mooi) carbonframe met custom paintjob is relatief weinig als je het vergelijkt met frames van grote merken, maar ik vind het veel geld voor iets wat uit China komt.
Misschien heb ik het totale kostenplaatje van een Chinees frame gewoon wat onderschat. Ik lees eerst nog wat mee en misschien komt het er ooit toch van.
1-Maandag besteld de FM098
Communicatie met DengFu snel en eenvoudig.
Nu kijken of het frame net zo snel geleverd wordt in de door mij gevraagde kleuren.
15 dagen....ben benieuwd.
Krijgt een overzichtelijk PI met de bedragen en afbeelding van het frame in de gewenste kleuren.
Betaling via Paypal. En ja met huidige koers zit je uiteindelijk op circa EUR750
Als frame ok is (wat gezien alle gebruikers ervaringen hopelijk ook zo is) nog steeds zeer nette prijs.
Hou jullie op de hoogte van de volgende stappen.....
Communicatie met DengFu snel en eenvoudig.
Nu kijken of het frame net zo snel geleverd wordt in de door mij gevraagde kleuren.
15 dagen....ben benieuwd.
Krijgt een overzichtelijk PI met de bedragen en afbeelding van het frame in de gewenste kleuren.
Betaling via Paypal. En ja met huidige koers zit je uiteindelijk op circa EUR750
Als frame ok is (wat gezien alle gebruikers ervaringen hopelijk ook zo is) nog steeds zeer nette prijs.
Hou jullie op de hoogte van de volgende stappen.....
Balaya schreef:Ik lees zelf al enige tijd mee en heb wel interesse in een FM-098. Eén van mijn twijfels is het totale kostenplaatje. Als ik dit vlug eens uitreken kwam het voor jou ongeveer op +- 770 euro (alles).aanrader om hier een avondje aan te besteden! Factuur er weer bijgepakt (in dollar):
-Frameset 458
-Spuitwerk 73
-Balhoofdset 14
-Extra RD hanger 3
-Verzendk 115
- 4.4% PayPal fee 28
Ik heb totaal geen ervaring met het kopen van Chinese frames, maar ik schrik hier toch wat van. Vooral de verzendkosten zijn hoog vind ik.
770 euro voor een (mooi) carbonframe met custom paintjob is relatief weinig als je het vergelijkt met frames van grote merken, maar ik vind het veel geld voor iets wat uit China komt.
Misschien heb ik het totale kostenplaatje van een Chinees frame gewoon wat onderschat. Ik lees eerst nog wat mee en misschien komt het er ooit toch van.
wat is mis met iets wat uit China komt?