Cervélo
vraagje, mss wat laat;)
ik ben 1m81, en rijd op een maat 58
ik heb een stuurpen van 11cm,
de afstand van mn trapas tot het puntje van mn zadel is 74,5 cm (hoe meet je zadelhooogte?:))
ik heb een stuurpen van 11, en 1.5 cm spacers.
het verschil tussen zadel en stuur is +- 9.5 cm denk ik
is dit nu de goede maatkeuze geweest, of was ik beter voor een 56 gegaan?
de afstand van mn trapas tot het puntje van mn zadel is 74,5 cm (hoe meet je zadelhooogte?:))
-
- Forum-lid HC
Goh, nog nooit zo'n mooie fiets gezien op dit forum!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
jona91 schreef:vraagje, mss wat laat;)
Volgens mij is je hoogte verschil nog kleiner dan die 9,5 cm. Ik zou als 1e die spacers er meteen maar onderuit halen. Een maat kleiner was wel een stuk beter geweest, zeker gezien je triathlon aspiraties. Je hebt nu een toerfiets, omdat de balhoofdbuis te lang voor je is.
-
- Forum-lid HC
C a s r a n schreef:Livio Livius schreef:Inderdaad fraai monster. Jammer dat snelheids- en cadanssensor nog niet in verschillende kleuren te krijgen zijn.
Dan moet je eens kijken wat deze hier deed. Erg creatief en geslaagd omgesprongen met een kleurtje op zijn sensor:
http://shrani.si/?1s/4J/1hQofRg1/prince1a.jpg
http://shrani.si/?2k/VP/24RU3m9N/prince3a.jpg
Kijk dat bedoel ik nu, stukken beter.
What makes the boat go faster?
Amclassic-fan schreef:jona91 schreef:vraagje, mss wat laat;)
Volgens mij is je hoogte verschil nog kleiner dan die 9,5 cm. Ik zou als 1e die spacers er meteen maar onderuit halen. Een maat kleiner was wel een stuk beter geweest, zeker gezien je triathlon aspiraties. Je hebt nu een toerfiets, omdat de balhoofdbuis te lang voor je is.
het is wel 9.5 hoor, is dat te weinig?
en als ik een 56 had, dan had ik een stuurpen van 13 nodig gehad en zeker 2 cm spacer?
en naast mijn triathlon aspiraties heb ik ook nog wielren aspiraties dit jaar, ik zit bij triathlon- en bij wielrenclub
colnagofreak schreef:
Goh, nog nooit zo'n mooie fiets gezien op dit forum!
Smaken verschillen wat een schreewerige bak zeg.
I live to ride,I ride Passoni
-
- Forum-lid
Misschien oud nieuws (van 13 november) maar Castelli wordt de nieuwe kleding sponsor van Cervélo Testteam. Goed nieuws vind ik zelf want ik heb in ieder geval goede ervaringen met Castelli en daarbij is het ook erg mooie kleding.
Iemand al ergens gespot hoe het er uit komt te zien?
Iemand al ergens gespot hoe het er uit komt te zien?
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Na een jaar of 5 met een Cervelo P 3 Aluminium gereden te hebben werd het tijd voor een nieuwe tijdritfiets
Mijn keuze was niet zo moeilijk aangezien ik zeer goed op mijn oude Cervelo zat,dus was mijn keuze snel gemaakt een Cervelo P 3 carbon 2009
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... 1228674421
Mijn keuze was niet zo moeilijk aangezien ik zeer goed op mijn oude Cervelo zat,dus was mijn keuze snel gemaakt een Cervelo P 3 carbon 2009
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... 1228674421
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
jona91 schreef: het is wel 9.5 hoor, is dat te weinig?
en als ik een 56 had, dan had ik een stuurpen van 13 nodig gehad en zeker 2 cm spacer?
en naast mijn triathlon aspiraties heb ik ook nog wielren aspiraties dit jaar, ik zit bij triathlon- en bij wielrenclub
9,5 cm is niet bepaald veel, ik kan me niet voorstellen dat je daar erg diep mee zit. Alles wat je onnodig te veel aan wind vangt is zowel met wielrennen als triahtlonnen gewoon zonde. Als je je stuur niet lager wilt zetten heb je de juiste maat gekozen, dan zou een maat kleiner geen zin gehad hebben. Punt is alleen dat je nauwlijks meer je stuur kunt laten zakken. Een 13 cm stuurpen is net zo'n normale maat als een 11 cm stuurpen