Het grote Giro d'Italia 2011 topic
Na de Etna was het al duidelijk dat Contador de winnaar van deze Giro zou worden....
Anyway, toen ik de weersvoorspelling door 't beeld zag komen voelde ik (letterlijk en figuurlijk) de bui alweer hangen. Dramatisch slechte beelden weer.
Anyway, toen ik de weersvoorspelling door 't beeld zag komen voelde ik (letterlijk en figuurlijk) de bui alweer hangen. Dramatisch slechte beelden weer.
Ik geniet toch wel een beetje van die kleine rujano... Zo'n klein baasje, maar zo hard bergop rijden. Telkens als ik naar hem kijk vraag ik me weer af of het niet verstandiger is als hij met 26 inch wielen gaat rijden
Inderdaad, de beelden waren weer ouderwets italiaans...
Inderdaad, de beelden waren weer ouderwets italiaans...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Stokie schreef:. Telkens als ik naar hem kijk vraag ik me weer af of het niet verstandiger is als hij met 26 inch wielen gaat rijden ...
Lol, ik dacht precies hetzelfde.
Lijkt beetje op een ATB met 29ers zo.
En die Italianen moeten echt eens stage gaan lopen bij de Tour. Rare snuiters die Fransen, maar die beelden hebben ze echt veel beter voor elkaar.
Less is bore
Die arme cameramensen kunnen er niks aan doen. Zij zijn gedwongen te werken met sterk verouderde apparatuur. Stel je maar eens voor dat je van je baas een laptop krijgt met een Pentium 1 erin met 16 MB RAM en een HD van 200 MB
- daniel1975
- Forum-lid HC
Weet ik; de organisatie moet er iets aan doen (RAI). Dit is internationaal een aanfluiting.
Less is bore
-
- Forum-lid
Tja, die beelden zijn echt verschrikkelijk. Toen ze de laatste 10 Km ingingen met alle favorieten leek het beeld alleen maar slechter te worden.
Overigens, de RAI is toch in eigendom van Berlusconi? Als hij zijn geld dat hij nu aan knappe vrouwen uitgeeft besteedt aan fatsoenlijke apparatuur voor de cameramensen dan hebben we een ergenis minder;)
Overigens, de RAI is toch in eigendom van Berlusconi? Als hij zijn geld dat hij nu aan knappe vrouwen uitgeeft besteedt aan fatsoenlijke apparatuur voor de cameramensen dan hebben we een ergenis minder;)
Fietsen is afzien.
Hij kan natuurlijk ook zijn "bungabungafeestjes" laten filmen door zijn cameramannen en bij slechte beelden van de giro deze als vervangend beeldmateriaal uitzenden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
De Monte Crostis is alsnog uit het parcours van de rit van zaterdag gehaald. Ze gaan volgens mij nu direct door naar Monte Zoncolan.
Geen idee wat ze met de startijd doen maar hou er dus rekening mee dat ze mogelijk wat eerder aan de finale beginnen.
Geen idee wat ze met de startijd doen maar hou er dus rekening mee dat ze mogelijk wat eerder aan de finale beginnen.
Op een of andere manier ben ik erg opgelucht met het bericht dat deze afdaling geschrapt is. Waarschijnlijk zouden er geen ongelukkig gebeuren omdat de renners zo enorm voorzichting zouden zijn, maar toch. Een dergelijke afdaling hoort uberhaupt niet thuis in 'n wedstrijd. Alleen het idee al dat dergelijke hekken, vangnetten en kussens geplaatst worden zou toch een belletje moeten laten rinkelen in 'n gezond verstand. Maar goed, het lijkt alsnog gekomen te zijn.
wel triest dat het zo kort voor de etappe gebeurt... Als de afdaling echt zo gevaarlijk was, hadden ze dit ruimschoots voor de giro aan kunnen geven en er tegen moeten protesteren. Pas na de dood van Weylandt hebben ze zich echt hard gemaakt voor het schrappen van deze afdaling.
Ook ik vermoed dat dit een 'veilige' afdaling was geworden doordat het peloton er relatief rustig was gaan dalen. Maar goed, zonder Crostis zullen een aantal klimmers en klassementsrenners een stuk frisser aan de zoncolan beginnen.. hopelijk krijgen we daar wel echt vuurwerk!
Ook ik vermoed dat dit een 'veilige' afdaling was geworden doordat het peloton er relatief rustig was gaan dalen. Maar goed, zonder Crostis zullen een aantal klimmers en klassementsrenners een stuk frisser aan de zoncolan beginnen.. hopelijk krijgen we daar wel echt vuurwerk!
-
- Forum-lid
Ik heb er een wat dubbel gevoel over.
Strikt genomen vind ik één echt zware beklimming in een etappe genoeg. Daarvoor kun je natuurlijk prima één of twee 'normale' beklimmingen plaatsen maar twee van die loodzware dingen is misschien wel wat overdreven en zorgt niet per definitie voor meer spektakel. Sterker nog, je hebt kans dat renners zich sparen tot de laatste kilometers juist omdat het zo zwaar is. Vanuit dat perspectief bekeken zou Monte Crostis bijvoorbeeld prima in een etappe kunnen maar dan niet in combinatie met Monte Zoncolan.
Aan de andere kant vind ik de ophef die op het laatste moment is ontstaan onzin. Het parcours was ruim van te voren bekend en er is niemand geweest die het nodig vond om vooraf bezwaar te maken. Als je het dan zo gevaarlijk vind moet je een kerel zijn en vooraf zeggen dat je daar niet naar beneden gaat. Dat is het moment om met de organisatie in discussie te gaan. Niet tijdens de ronde.
Ik heb ook het idee dat de term onverhard voor wat overdreven reacties zorgt. Het gaat maar om een klein stuk van de afdaling en het is natuurlijk niet alsof je daar ineens tot aan je velg in het grind staat.
Maar goed, de beslissing is genomen. Op naar de etappe van morgen:
1. Contador
2. Rujano
En deze keer komt Contador solo aan. Dit is een aankomst die hij graag op zijn palmares zal bijschrijven. Die kleine zal hij er dus wel afrijden.
Strikt genomen vind ik één echt zware beklimming in een etappe genoeg. Daarvoor kun je natuurlijk prima één of twee 'normale' beklimmingen plaatsen maar twee van die loodzware dingen is misschien wel wat overdreven en zorgt niet per definitie voor meer spektakel. Sterker nog, je hebt kans dat renners zich sparen tot de laatste kilometers juist omdat het zo zwaar is. Vanuit dat perspectief bekeken zou Monte Crostis bijvoorbeeld prima in een etappe kunnen maar dan niet in combinatie met Monte Zoncolan.
Aan de andere kant vind ik de ophef die op het laatste moment is ontstaan onzin. Het parcours was ruim van te voren bekend en er is niemand geweest die het nodig vond om vooraf bezwaar te maken. Als je het dan zo gevaarlijk vind moet je een kerel zijn en vooraf zeggen dat je daar niet naar beneden gaat. Dat is het moment om met de organisatie in discussie te gaan. Niet tijdens de ronde.
Ik heb ook het idee dat de term onverhard voor wat overdreven reacties zorgt. Het gaat maar om een klein stuk van de afdaling en het is natuurlijk niet alsof je daar ineens tot aan je velg in het grind staat.
Maar goed, de beslissing is genomen. Op naar de etappe van morgen:
1. Contador
2. Rujano
En deze keer komt Contador solo aan. Dit is een aankomst die hij graag op zijn palmares zal bijschrijven. Die kleine zal hij er dus wel afrijden.
Gaan ze om half drie finishen of is de start verlaat?