Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2009?

em
Forum-lid

em 18 aug 2009 14:01

[quote="Buzz"]Nou, da's een leuk verslag, Jeroen. Jaloers-makende foto's en prima tijden ook! (Waarom maak je er niet een apart topic voor aan, tezamen met het vervolg?)[/quote]

+1

Dit soort uitgebreide fotoverslagen mogen best in een apart topic. Zonde als het een beetje verdrinkt in een dergelijk algemeen topic.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 18 aug 2009 14:59

Dit soort uitgebreide verslagen (er zijn er nogal wat geweest de afgelopen tijd) mogen inderdaad wel in een apart topic. Dan valt het veel meer mensen op. Bovendien durf ik me hier haast niet meer te vertonen met een eenvoudig stukje tekst zonder foto's...:)

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 18 aug 2009 18:26

@ Jeroenr, Wauw! Ziet er fantastisch uit. Ben benieuwd naar de update!

Vandaag weer eens wezen buiten spelen. Even de mountainbikeroute bij Apeldoorn gereden.

Eerst nog even wat lucht in de bandjes pompen, en gaan met die banaan:D
Afbeelding

Net na Doesburg kwam er een tractor voor me rijden. Dus tot aan Ellecom lekker gestayerd achter de tractor.

Via Loenermark dan Hoenderloo aanhouden en bij pakeerplaats Varenna de route opgepikt.
Afbeelding
Afbeelding

Hoge bomen vangen veel wind. Dus daar had ik weinig last van. :)
Afbeelding

Hoe graag ik ook rechtdoor wou, ik moest toch echt rechts.
Afbeelding

Veel grind...
Afbeelding

Maar nog meer (mul) zand!
Afbeelding

Deze moest ik hebben
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mij beviel de route wel
Afbeelding

Goh, toevallig kwam ik nog een oude bekende tegen :D
Afbeelding

Heerlijk fietsen onder de blauwe lucht.
Afbeelding
Afbeelding

Smalle paadjes
Afbeelding
Afbeelding

En op de terug weg pak ik natuurlijk nog even een stukje van de Veluwe route erbij:D
Afbeelding

Een lekkere 140km. Leuke route, wel paar keer fout gereden. En zoals het er vandaag bij lag had het een hoog 'Parijs Dakar' gehalte.:D Wat een mul zand zeg.

chevalier
Forum-lid

chevalier 18 aug 2009 21:47

Lees net weer leuke verslagjes met name die in de Alpen
Maar wat het nu ook heel mooi maakt, er worden nu
veel foto,s geplaatst waardoor het natuurlijk een mooi verhaal word.
Dit werd voorheen op het forum bijna nooit gedaan, maar wel erg leuk.
Iets met een schaap over de dam ............(^<^)

erikvdmaat
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 18 aug 2009 22:12

[quote="chevalier"]Lees net weer leuke verslagjes met name die in de Alpen
Maar wat het nu ook heel mooi maakt, er worden nu
veel foto,s geplaatst waardoor het natuurlijk een mooi verhaal word.
Dit werd voorheen op het forum bijna nooit gedaan, maar wel erg leuk.
Iets met een schaap over de dam ............(^<^)[/quote]

Ik heb geen tijd om foto's te maken. Ik moet fietsen. ;-)

Gisteren op aanraden van mijn collega na het rondje noordkop nog even een half uur op de rollenbank verder gegaan. Dat is niet goed voor je. Helemaal kapot na afloop.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 18 aug 2009 23:23

Vandaag bij zonsopkomst weggefietst voor een rondje Markermeer. Staat al een jaar op m'n wenslijstje maar het is er tot vandaag niet van gekomen. Door de inspirerende verhalen van enkele forumleden over 300km-tochten ben ik er ook maar eens aan begonnen.

Rond de Rotte waren de mistflarden nog mooi om te zien, maar richting noorden werd de mist in combinatie met de laagstaande zon best gevaarlijk nu en dan. Langs de Rotte heb ik nog een foto gemaakt, maar daarna de camera weggeborgen en die is de rest van de tocht niet meer tevoorschijn gekomen. Na Amsterdam kwam de zon tevoorschijn en mocht ik volop genieten van Waterland. Dwars door het entrum van Monnickendam, Volendam en Hoorn scheuren is niet echt aan te raden, maar voor de afwisseling wel leuk. Houdt je scherp zullen we maar zeggen :D. De dijk van Hoorn naar Enkhuizen was een groot drama, er is daar een of andere dijkverzwaring aan de gang en zoals gebruikelijk wordt dan over de volle lengte eerst een enorme puinhoop gecreeerd en gaat men vervolgens over een lengte van 100 meter met 2 man aan de gang. Ik ben er maar doorheen gereden daar er geen omleiding was aangegeven. GastheerG zou het heel leuk gevonden hebben, ik vond het wat minder want m'n hele fiets zat onder de bagger.

In Enkhuizen stond 160 km op de teller, net voor de Houtribdijkdijk nog even een cola en appelgebak naar binnen gewerkt. De Houtribdijk was leuk, daar ook in D2 gaan rijden om een beetje op te schieten. Kwam me een Rabo-renner tegeomet achter een brommer, maar had te laat door dat er iemand achter zat en dus weer niet gezien wie het was. Het stuk langs Lelystad en de Knardijk is voorzien van klinkers, niet m'n favoriete wegdek. Ik had gekozen voor een route door de polder (beroepsmatige interesse), maar dit bleek toch wel erg saai. Het landschap is zo grootschalig dat je steeds het idee hebt langzaam te rijden... De recreatiebossen bij Almere zijn dan weer het andere uiterste, daar heb je helemaal niet het idee dat je in een polder zit.

Bij de Hollandse Brug kreeg ik een flinke dip, waarschijnlijk vochtgebrek? Na een stop bij een boerderij voor het vullen van de bidons doorgerede langs de Vecht, en in Vreeland een pauze ingelast. Ik loop het terras op en wil m'n helm af doen... geen helm! De hele tijd sinds Enkhuizen zonder helm gefietst en helemaal niets van gemerkt! De pannenkoek met verse vruchten bleek een goede keus want daarna draaide het weer als vanouds :). De rest van de route was bekend terrein voor mij en die heb ik dan ook met gepaste desinteresse afgeraffeld.

Een leuke dag gehad, nagenoeg ideale omstandigheden voor het rijden van zo'n afstand.

Weet iemand de naam van de kiosk bij de sluis/brug in de Houtribdijk bij Enkhuizen? Dat zou enorm behulpzaam zijn voor het terugkrijgen van m'n helm...

De route:

Afbeelding

En nog wat statistieken:
325.06 km, 30.5 km/h, gem. hartslag 140 bpm (D1/D2), gem. cadans 102 rpm
bruto tijd 11:45

onderweg genuttigd:
2 1/2 plak ontbijtkoek
3 kleine mueslireepjes
stuk appelgebak
pannenkoek met verse vruchten
1/2 liter cola
2 ice tea
4 1/2 liter water

En die ene foto: de Rotte rond 6:45 vandaag.

Afbeelding

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 18 aug 2009 23:41

Pfff....da's een aardig stukkie Thomas. Dat rondje staat ook al een tijdje op mijn lijstje alhoewel ik eigenlijk gelijk maar het hele ijsselmeer wil doen. Vanuit Hilversum is dat natuurlijk ook een heel ander verhaal kwa kilometers.

Je hebt dus wel een goede helm. Ik bedoel, als je bij wijze van spreken al bijna thuis bent voor je in de gaten hebt dat je hem niet meer op hebt dan zit 'ie niet in de weg. Hopen dat hij nog terecht komt.

Zelf heb ik net een rondje Gooimeer gedaan. Zal zo nog even wat foto's plaatsen.

tinn
Forum-lid

tinn 19 aug 2009 00:06

Mooie rit Thomas! En met een stevig gemiddelde. Reed je een GPS route of gewoon ervaring en een goed richtingsgevoel?
Leef! Fiets!

tinn
Forum-lid

tinn 19 aug 2009 00:33

Die kiosk, is dat niet La Joka, zijlweg 4a te Enkhuizen??? Staat in gouden gids
Leef! Fiets!

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 19 aug 2009 00:34

Het hele IJsselmeer lijkt me ook leuk om te doen, maar ik wilde eerst eens proberen hoe een 300+er zou bevallen (vorige langste rit was 270km). Het beviel goed, ik heb eigenlij nergens last van gehad. Alleen hydratatie blijft een punt van aandacht, ik verlies gigantisch veel vocht en kan dat eigenlijk nauwelijks aanvullen op zo'n lange rit.

Ik heb zo'n Bell Sweep waar ik wel content mee ben, past me goed en ik merk niet dat ik 'm draag, dus ook niet als ik 'm niet meer op heb :D. Normaal draag ik 'm echt altijd.

Sinds kort heb ik zo'n Garmin Edge 705, ideaal voor dit soort activiteiten. Deze route had 2900 punten en was meer dan 1 Mb, maar als tcx heeft 'ie het de hele tijd goed gedaan. Ik maak m'n eigen routes op basis van de topografische kaart 1:25000 en Google Earth voor ingewikkelde punten. Alle routes worden in Autodesk Map3D gezet en van daaruit (in een aantal stappen) geconverteerd naar GPX/TCX. Intussen heb ik een mooie kaart met high quality fietsroutes.

Groen: gereden route
Rood: beter van niet (veel stoplichten, vrkeersdrempels, zijwegen... etc.)
Blauw: nog te rijden
Geel: onverhard
Ook stolichten en beweegbare bruggen staan er in

Afbeelding

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 19 aug 2009 00:38

Zoals ik al zei heb ik vandaag een rondje Gooimeer gedaan. Zat eigenlijk te twijfelen of ik wel ging fietsen maar eenmaal onderweg ging het lekker. Prima fietsweertje, gek genoeg niet zo druk en er stond echt nauwelijks wind. Daarom maar besloten om richting het Gooimeer te gaan. Meestal waai je daar bijna het water in maar nu kon je lekker op souplesse rijden.

Ik mag graag langs het water rijden. Voornamelijk vanwege dit soort plaatjes.

[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/gooimeer/gm1.JPG]
[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/gooimeer/gm1.JPG]

Dit had ik daar dus echt nog nooit gezien. Maar de windmolens stonden net zo stil als op de foto ;)

[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/gooimeer/gm3.JPG]

Rare jongens die boot liefhebbers. Heb je bijna het hele Gooimeer voor jezelf. Ga je allemaal op een kluitje varen.

[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/gooimeer/gm4.JPG]

Na de oversteek van Flevoland naar Gelderland kwam ik op dit leuke stukje uit. Was ik nog niet eerder geweest maar is erg leuk fietsen. Wel wat drukker met dit weer maar dan moet je maar even wat rustig aan doen.

[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/gooimeer/gm5.JPG]

Toen ik aan de overkant was waren de boten er nog steeds. Tja, geen wind he...

[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/gooimeer/gm6.JPG]

En terug via een stukkie polder....

[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/gooimeer/gm7.JPG]

Was een leuk rondje om te rijden. Nu was het lekker ontspannen fietsen maar als de wind z'n best doet mag je heel stevig aan de bak. Thuis had ik precies 100km op de teller staan.

[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/gooimeer/gmroute.jpg]

Plaats reactie