Standplaats: Gran Canaria (Spanje)
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Yep, vanaf vrijdag 13 maart t/m maandag 23 maart. Ben al druk met voorbereiding, namelijk de zonnebank
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wij de aansluitende week
Nu ook met paar dagen ATB erbij, lijkt mij ook wel eens erg leuk.
Nu ook met paar dagen ATB erbij, lijkt mij ook wel eens erg leuk.
Less is bore
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Ben herkenbaar aan zwart/geel en grote racefiets................
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zit er van 18 t/m 25 maart, zitten weer in het Sunweb hok in Maspalomas (Duna Beach Bungalows).. Wil nu de Pico vanaf de moeilijkste kant (oostkant) gaan doen en misschien ook heen en weer naar Aldea de San Nicholas, hoorde van Havana dat de klim vanaf San Nicholas terug naar Mogan zeker de moeite waard is.. en natuurlijk de Tauro Pass westkant, wat imo echt de vetste klim is..
Klim van Aldea naar Mogan is vreselijk steil!
De moeilijkste kant is IMHO de westkant trouwens, alhoewel de oostkant er ook niet om liegt.
De moeilijkste kant is IMHO de westkant trouwens, alhoewel de oostkant er ook niet om liegt.
-
- Forum-lid
Valley of the tears bedoel je? Die ga ik dit jaar maar eens proberen, van Ingenio naar de Pico twee keer gedaan.havana schreef:De moeilijkste kant is IMHO de westkant trouwens, alhoewel de oostkant er ook niet om liegt.
Ja, de Valley of the Tears inderdaad. De GC-606 langs El Carrizal. Dat is absoluut de zwaarste klim die ik ooit heb gereden.nielsveldman schreef:Valley of the tears bedoel je? Die ga ik dit jaar maar eens proberen, van Ingenio naar de Pico twee keer gedaan.havana schreef:De moeilijkste kant is IMHO de westkant trouwens, alhoewel de oostkant er ook niet om liegt.
Een stukje uit het verslag van destijds...
Na het tweede stuwmeer kom je al snel bij de kruising waar je de beruchte klim naar El Carrizal kunt beginnen, de steilste en meest lastige klim van het hele eiland. Ik heb veel over deze klim gehoord en gelezen. Ondanks het feit dat zeer steile klimmen eigenlijk niet aan mij besteed zijn wil ik toch een poging wagen. Het begint meteen met een km of 3 met pieken tot 20%. Er komen een paar toeristenbusjes voorbij die me filmen en sigaretten aanbieden alsmede een local die naar z'n voorhoofd wijst. Op de keper beschouwd is het ook gekkenwerk eigenlijk. Het is zwaar maar ik krijg de 30x27 nog wel rond, al ga ik natuurlijk niet hard. Het doet me nog het meest denken aan Le Stockeu, maar dan 2x zo lang. Na 2 km is er een uitkijkpunt waar ik even uitpuf en wat foto's maak. Ik denk dan eigenlijk het ergste gehad te hebben maar niets is minder waar. Het is namelijk nog veel verder naar Ayacata dan ik had gehoopt, in totaal 12 km blijkt achteraf. Steeds duiken weer steile passages op; op de Garmin zie ik regelmatig 14% en 16% voorbij komen. Als 9% voelt als uitbollen dan weet je het wel, deze passage is serieus lastig en lang. Ik heb dit stuk flink onderschat.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Iemand trouwens een goed adres om een dagje een auto te huren in Playa d I? Zitten er zoveel, zullen ongetwijfeld ook de nodige rotte appels bij zitten.
Less is bore