BMC
-
- Forum-lid
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 26 mei 2014 22:18
Iemand ervaring met de TMR02? M.b.t. stijfheid , aerodynamica, etc.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Frame scoort voor beide onderdelen bovengemiddeld. Je kunt er het duitse Tour magazine eens op naslaan. Moest op het gebied van aerodynamica alleen de Cervelo S5 voor zich dulden maar is bijna de referentie op het gebied van stijfheid. In mijn ogen een fantstisch frame met hoogwaardige eigenschappen.Cobbles-eater schreef:Iemand ervaring met de TMR02? M.b.t. stijfheid , aerodynamica, etc.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 mei 2014 19:45
Hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum dus zal me gelijk even kort voorstellen: Ik ben Mark, 27 jaar. Ik fiets nu 2 maanden (vorig jaar in de zomer heb ik ook al wat gefietst nadat ik moest stoppen met voetballen) op een leenfiets (Giant van ongeveer 10 jaar oud).
Volgende week kan ik mijn eerste eigen fiets ophalen: de BMC Granfondo GF02 105. In mijn ogen een hele goede mooie fiets om mee te beginnen..
Zijn er meer mensen hier met deze fiets? En zo ja, wat zijn de ervaringen?
ik ben nieuw op dit forum dus zal me gelijk even kort voorstellen: Ik ben Mark, 27 jaar. Ik fiets nu 2 maanden (vorig jaar in de zomer heb ik ook al wat gefietst nadat ik moest stoppen met voetballen) op een leenfiets (Giant van ongeveer 10 jaar oud).
Volgende week kan ik mijn eerste eigen fiets ophalen: de BMC Granfondo GF02 105. In mijn ogen een hele goede mooie fiets om mee te beginnen..
Zijn er meer mensen hier met deze fiets? En zo ja, wat zijn de ervaringen?
- Corto Maltese
- Forum-lid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 14 mei 2014 17:07
De BMC Granfondo GF02 105 gebruik ik sinds een half jaar voor woon-werkverkeer. Prima fiets. Lekker comfortabel. Inmiddels al bijna 5000 km mee gereden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 jun 2011 12:56
vandaag nok voorderailleur 2012 bmc teammachine slr01 afgebroken, iemand dat weleens voor gehad?
Mijn BMC GF01 2013 Triple met Dura ace pedalen en C50 wielen met 25mm banden. Voor mij de optimale combinatie tussen comfort en snelheid. Sprint heerlijk, hovert lekker over de kinderkopjes, gebrek aan aero wordt enigszins goed gemaakt door de snelle wielen. Top!
Van tijdrit, via stoempen in de polder tot de Alpen: gaat allemaal. Alleen voor de voorjaarsklassiekers gaan de standaard Eastons erop met 28mm banden.
In bestelling Pro stealth evo carbon stuur uit 1 stuk. Blij na zeven jaar alu Cannondale CAAD9.
Van tijdrit, via stoempen in de polder tot de Alpen: gaat allemaal. Alleen voor de voorjaarsklassiekers gaan de standaard Eastons erop met 28mm banden.
In bestelling Pro stealth evo carbon stuur uit 1 stuk. Blij na zeven jaar alu Cannondale CAAD9.
- Corto Maltese
- Forum-lid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 14 mei 2014 17:07
Prachtige fiets. De aluminium versie rijdt al super, zeker met 28 mm banden. Dus dat deze fiets lekker rijdt geloof ik meteen. En nog mooi ook.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 jul 2014 17:53
Sinds april 2013 ben ik in het bezit van een BMC team machine SLR01 (SWA) volledig afgemonteerd met ultegra. Een fijne en super fiets waar ik vele kilometers op gemaakt (12.000+ km) heb. In de winter heb ik hem helemaal niet gebruikt ivm het slechtere weer. Zelf koers ik bij de amateurs en heb ik ook een aantal criteriums en klassiekers vol plezier met deze fiets gereden.
Maar bij mijn laatste criterium merkte ik ineens dat mijn wiel tegen de onderste buis van mijn frame begon aan te lopen. Het wiel trok helemaal scheef na het hard door gaan van een bocht en bleef hierna scheef staan. Eerst gedacht dat het in het wiel zat maar dit bleek niet het geval. Daarna maar eens verder gaan kijken en langs de fm geweest. Hier bleek dat het achterpad uitgesleten was (enkele mm's) en dat hierdoor zelfs het frame is gaan uitslijten. Hierdoor ontstond rond de as een kleine speling die grote uitslag had aan het eind van het wiel. De fm zegt dat het mijn eigen fout is dat ik de snelspanner een keer te los heb gehad en dat het toen iets is gaan slijten waardoor er een kleine speling is ontstaan die zich steeds verder uit heeft gebreid. Zelf vind ik dit erg ongeloofwaardig omdat ik mijn snelspanner altijd goed vast heb gehad (niet zo strak als de fm hem doet maar ook niet met zomaar met één vinger los te krijgen). De fm zegt dan ook dat het niet onder de garantie valt en dat ik het bv kan laten maken door een carbonreperateur (kosten voor deze reparatie: €300-500). Zelf lijkt het mij raar dat een nieuw frame binnen 1.5 jaar al zulke slijtage vertoond en dat dit niet onder de garantie valt.
Zelf heb ik het contactformulier op de website van bmc vorige week maandag ingevuld met de vraag hoe zij tegen dit probleem aan kijken. Helaas nog geen enkele reactie op gehad.
Inmiddels heb ik het achterpad vervangen (omdat ik over een week op vakantie ga en daar graag wil fietsen) en lijkt alles weer oke, helaas heb ik nog geen koers/trainingskoers gereden dus zeker weet ik het niet helemaal. Maar toch blijf ik het vreemd vinden dat dit niet onder de garantie valt zoals de fm zegt. Nu vraag ik me af of meer mensen hiermee te maken hebben gehad?
Maar bij mijn laatste criterium merkte ik ineens dat mijn wiel tegen de onderste buis van mijn frame begon aan te lopen. Het wiel trok helemaal scheef na het hard door gaan van een bocht en bleef hierna scheef staan. Eerst gedacht dat het in het wiel zat maar dit bleek niet het geval. Daarna maar eens verder gaan kijken en langs de fm geweest. Hier bleek dat het achterpad uitgesleten was (enkele mm's) en dat hierdoor zelfs het frame is gaan uitslijten. Hierdoor ontstond rond de as een kleine speling die grote uitslag had aan het eind van het wiel. De fm zegt dat het mijn eigen fout is dat ik de snelspanner een keer te los heb gehad en dat het toen iets is gaan slijten waardoor er een kleine speling is ontstaan die zich steeds verder uit heeft gebreid. Zelf vind ik dit erg ongeloofwaardig omdat ik mijn snelspanner altijd goed vast heb gehad (niet zo strak als de fm hem doet maar ook niet met zomaar met één vinger los te krijgen). De fm zegt dan ook dat het niet onder de garantie valt en dat ik het bv kan laten maken door een carbonreperateur (kosten voor deze reparatie: €300-500). Zelf lijkt het mij raar dat een nieuw frame binnen 1.5 jaar al zulke slijtage vertoond en dat dit niet onder de garantie valt.
Zelf heb ik het contactformulier op de website van bmc vorige week maandag ingevuld met de vraag hoe zij tegen dit probleem aan kijken. Helaas nog geen enkele reactie op gehad.
Inmiddels heb ik het achterpad vervangen (omdat ik over een week op vakantie ga en daar graag wil fietsen) en lijkt alles weer oke, helaas heb ik nog geen koers/trainingskoers gereden dus zeker weet ik het niet helemaal. Maar toch blijf ik het vreemd vinden dat dit niet onder de garantie valt zoals de fm zegt. Nu vraag ik me af of meer mensen hiermee te maken hebben gehad?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16463
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als jij vindt dat het niet jouw fout is dan neem je best, zoals -jij hebt gedaan, contact op met BMC zelf.teammachine schreef:...... De fm zegt dat het mijn eigen fout is dat ik de snelspanner een keer te los heb gehad en dat het toen iets is gaan slijten waardoor er een kleine speling is ontstaan die zich steeds verder uit heeft gebreid. Zelf vind ik dit erg ongeloofwaardig ........
Wat je ook kan doen is naar de BMC Concept store in Eke gaan.
Een beetje inspelen op die mannen hun eergevoel van dat je toch meende een topproduct te kopen en dat daar na 18 maanden al speling op zit.
Zij verkopen enkel BMC producten en zullen toch wel willen dat BMC kopers/rijders tevreden blijven.
Het is bijlange niet zeker dat het garantie zal zijn maar mogelijk hebben zij nog andere oplossingen zodat zowel jij al BMC er goed uitkomen.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend