Bulls
-
- Forum-lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 20 aug 2007 22:40
Je kan zeker voordeel halen uit je wielen.
Met goede en lichte wielen zijn je prestaties beter.
Maar het voodeel is ook niet dermate groot dat je prestaties ineens enorm toenemen. Maar een klein beetje helpt het zeker.
Met goede en lichte wielen zijn je prestaties beter.
Maar het voodeel is ook niet dermate groot dat je prestaties ineens enorm toenemen. Maar een klein beetje helpt het zeker.
Ik overweeg serieus om mijn Trek fx7.5 in te ruilen voor een Bulls Harrier. Daarover heb ik een aantal vragen waar jullie me misschien mee kunnen helpen.
- Tussen de Harrier 1 en 2 zit een prijsverschil van 100 euro. Is dat het waard volgens jullie? Ik kan niet meer ontdekken dan dat er bij de 1 een carbon voorvork op zit en bij de ander niet.
- Ik ga de fiets inzetten voor recreatief gebruik. 2 keer per week 40-60 kilometer fietsen en af en toe een langere rit. Dan is de Harrier toch meer dan voldoende? Een van de verkopers zei: als je een Harrier met een carbon voorvork neemt, kun je voor 100 euro meer net zo goed een Desert Falcon nemen, maar voor mijn gevoel kan ik dan wel aan de gang blijven.
- Klopt het dat de geometrie van de Harrier wat toegankelijker is dan de Desert Falcon?
- Ik heb contact gehad met twee fietsenwinkels die hem verkopen. De een raadde me vanwege mijn gewicht (101kg) voor een meerprijs van 80 euro Mavic cxp33-velgen aan. De ander wilde er Mavic Aksiums onder zetten voor een meerprijs van 150 euro. De eerste deal lijkt me het beste, maar klopt dat ook?
Alvast bedankt,
Bas
- Tussen de Harrier 1 en 2 zit een prijsverschil van 100 euro. Is dat het waard volgens jullie? Ik kan niet meer ontdekken dan dat er bij de 1 een carbon voorvork op zit en bij de ander niet.
- Ik ga de fiets inzetten voor recreatief gebruik. 2 keer per week 40-60 kilometer fietsen en af en toe een langere rit. Dan is de Harrier toch meer dan voldoende? Een van de verkopers zei: als je een Harrier met een carbon voorvork neemt, kun je voor 100 euro meer net zo goed een Desert Falcon nemen, maar voor mijn gevoel kan ik dan wel aan de gang blijven.
- Klopt het dat de geometrie van de Harrier wat toegankelijker is dan de Desert Falcon?
- Ik heb contact gehad met twee fietsenwinkels die hem verkopen. De een raadde me vanwege mijn gewicht (101kg) voor een meerprijs van 80 euro Mavic cxp33-velgen aan. De ander wilde er Mavic Aksiums onder zetten voor een meerprijs van 150 euro. De eerste deal lijkt me het beste, maar klopt dat ook?
Alvast bedankt,
Bas
Ikzelf heb de Harrier 1 2010 en gebruik hem eigenlijk precies voor dezelfde reden als jij. Bevalt mij prima, 105 is voor recreatief gebruik voldoende. Net wat je zegt, dan kan je wel bezig blijven!
Over wielen kan ik je niets zeggen, hij is helemaal origineel.
Over wielen kan ik je niets zeggen, hij is helemaal origineel.
Welkom op dit forum!
Misschien kun je aangeven over welke bedragen het gaat. Want ik zie bij bijvoorbeeld bij Mantel in Arnhem dat zij de Bulls Desert Falcon 2009 voor 899 en de Bulls Harrier 2 2010 ook voor 899 verkopen. Dan zou ik voor de Bulls Desert Falcon 2009 gaan omdat je dan toch een net iets betere groep hebt, triple butted frame ipv double en de lasnaden zijn mooi afgewerkt. En als je framemaat er niet meer is dan heb je aan de Bulls Harrier 2 2010 ook een heel goede fiets.
Succes
Misschien kun je aangeven over welke bedragen het gaat. Want ik zie bij bijvoorbeeld bij Mantel in Arnhem dat zij de Bulls Desert Falcon 2009 voor 899 en de Bulls Harrier 2 2010 ook voor 899 verkopen. Dan zou ik voor de Bulls Desert Falcon 2009 gaan omdat je dan toch een net iets betere groep hebt, triple butted frame ipv double en de lasnaden zijn mooi afgewerkt. En als je framemaat er niet meer is dan heb je aan de Bulls Harrier 2 2010 ook een heel goede fiets.
Succes
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Mijn maat (64) is bij grote aanbieders niet meer verkrijgbaar in de 2009-versie. Ik moet dus uitgaan van de 2010-versies.
Bij de aanbieder met het cxp33-voorstel gelden de catalogusprijzen, (799 voor de Harrier 1, 899 voor de Harrier 2, 999 voor de Desert Falcon) bij de ander liggen die standaard 50 euro onder de adviesprijzen. Het aanbod is dus:
- Harrier 1 met cxp33 voor 879
- Harrier 1 met Aksiums voor 900
Blijft de vraag over: is het verschil tussen de Harrier 1 en 2 100 euro waard? Of is het écht de moeite waard (rekening houdend met het relatief lage aantal km'ers dat ik er wekelijks mee ga rijden) om nog eens 100 euro meer uit te geven en voor de Desert Falcon te gaan? En hoe zit het met de geometrie van de Desert Falcon? Heeft die een minder toegankelijke zit?
Gr,
Bas
Bij de aanbieder met het cxp33-voorstel gelden de catalogusprijzen, (799 voor de Harrier 1, 899 voor de Harrier 2, 999 voor de Desert Falcon) bij de ander liggen die standaard 50 euro onder de adviesprijzen. Het aanbod is dus:
- Harrier 1 met cxp33 voor 879
- Harrier 1 met Aksiums voor 900
Blijft de vraag over: is het verschil tussen de Harrier 1 en 2 100 euro waard? Of is het écht de moeite waard (rekening houdend met het relatief lage aantal km'ers dat ik er wekelijks mee ga rijden) om nog eens 100 euro meer uit te geven en voor de Desert Falcon te gaan? En hoe zit het met de geometrie van de Desert Falcon? Heeft die een minder toegankelijke zit?
Gr,
Bas
Ik zou zeker voor een carbon voorvork gaan. Dat is heel comfortabel. Wat de geometrie betreft is het moeilijk te bepalen. Je zou eigenlijk op beide proef moeten fietsen. Al zal jou maat niet vaak op voorraad zijn helaas. Op de onderstaande link staan alle metingen van de Bulls fietsen. Desert Falcon en Harrier staan op pag 2. De bovenbuis van de Harier is 10 mm
korter en zit dus net iets minder sportief. Maar het scheelt dus bijna niets.
http://www.bulls.de/fileadmin/pictures/ ... 010_nl.pdf
korter en zit dus net iets minder sportief. Maar het scheelt dus bijna niets.
http://www.bulls.de/fileadmin/pictures/ ... 010_nl.pdf
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Gezien jouw gewicht en gebruik zal ik gaan voor de harrier met de CXP velgen gaan.
Op de afstanden die jij rijdt is het comfort wat je met een carbon voorvork hebt te verwaarlozen.
De wielen zullen voor jouw gewicht gewoon goed moeten zijn en dat zijn goedgespaakte cxp33 velgen.
Dus is in mijn ogen de goedkoopste oplossing de beste.
Op de afstanden die jij rijdt is het comfort wat je met een carbon voorvork hebt te verwaarlozen.
De wielen zullen voor jouw gewicht gewoon goed moeten zijn en dat zijn goedgespaakte cxp33 velgen.
Dus is in mijn ogen de goedkoopste oplossing de beste.
Vandaag een bezoekje gebracht aan De Haan wielersport in Ouderkerk aan de Amstel en na overleg besloten om toch te gaan voor de Desert Falcon met cxp 33's.
De Harrier 1 is op dit moment zeer slecht leverbaar en het prijsverschil met de Harrier 2 was slechts 70 euro in mijn geval. Geen slechte investering voor een stuk beter frame en een Ultegra ipv 105-groep. Nog even laten opmeten en uitgekomen op een 64frame, wat ik al dacht.
Ben erg benieuwd wanneer ik hem kan verwachten. De levertijd schijnt erg wisselend te zijn bij Bulls. Afijn, ik heb geduld. Ik zal een fotootje plaatsen als hij er is.
Gr,
Bas
De Harrier 1 is op dit moment zeer slecht leverbaar en het prijsverschil met de Harrier 2 was slechts 70 euro in mijn geval. Geen slechte investering voor een stuk beter frame en een Ultegra ipv 105-groep. Nog even laten opmeten en uitgekomen op een 64frame, wat ik al dacht.
Ben erg benieuwd wanneer ik hem kan verwachten. De levertijd schijnt erg wisselend te zijn bij Bulls. Afijn, ik heb geduld. Ik zal een fotootje plaatsen als hij er is.
Gr,
Bas