Commentaar op commentaar
Hier wordt voorbij gegaan aan de deskundige, rustige en nuchtere commentaar van Karl Van Nieuwkerke en aangevuld met humoristische (momentum humor) intervallen. Ik geniet weer van deze commentator, een verschil van dag en nacht met Wuytske.
Ik hou absoluut niet van die man zijn stijl, vind hem ook niet bijzonder deskundig en hij anticipeert altijd (in het voor of nagesprek) over mogelijke uitspraken van zijn gesprekspartners, door te badineren en kritische beschouwingen die kwetsend of polariserend zijn uit de weg te gaan. Gelukkig liet Eddy zich hier meestal niet door doen. Maar die haakt momenteel ook af.
Het is de laatste jaren wat verminderd maar ik ben heus zijn politiek correcte aanpak omtrent mogelijk dopinggebruik (van sommigen) in zijn commentaren niet vergeten. Behalve bij diegene waarvan hij fan van is, daar werd nooit die toon aangeslagen.
De omzetting van Vive-le-velo van een wielerprogramma naar een commercieel programma waarbij wielrennen een middel werd om allerlei onzin op te voeren valt volledig op zijn conto te schrijven.
Om nog maar niet te spreken over hoe hij nu het merk vive le velo gaat omzetten in nog meer geld via winkel met merchandising en dat ter persoonlijke titel. Je moet het maar doen, met een ondoorzichtig statuut, geheim salaris, betaald van overheidsgeld, en de merkbekendheid van dat programma dan gebruiken voor merchandising voor eigen gewin.
Neen geen Karel (zoals Eddy het zo blijft zeggen) voor mij.
Geef mij dan maar de Nederlandse commentatoren op Eurosport.
Het is de laatste jaren wat verminderd maar ik ben heus zijn politiek correcte aanpak omtrent mogelijk dopinggebruik (van sommigen) in zijn commentaren niet vergeten. Behalve bij diegene waarvan hij fan van is, daar werd nooit die toon aangeslagen.
De omzetting van Vive-le-velo van een wielerprogramma naar een commercieel programma waarbij wielrennen een middel werd om allerlei onzin op te voeren valt volledig op zijn conto te schrijven.
Om nog maar niet te spreken over hoe hij nu het merk vive le velo gaat omzetten in nog meer geld via winkel met merchandising en dat ter persoonlijke titel. Je moet het maar doen, met een ondoorzichtig statuut, geheim salaris, betaald van overheidsgeld, en de merkbekendheid van dat programma dan gebruiken voor merchandising voor eigen gewin.
Neen geen Karel (zoals Eddy het zo blijft zeggen) voor mij.
Geef mij dan maar de Nederlandse commentatoren op Eurosport.
Dit zijn de redenen waarom ik allang niet meer naar de NOS kijk (schaatsen is helaas niet anders). En België is hetzelfde. Ik zet Eurosport graag op.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dus Karsten Kroon ?
Ik hoorde dat hij afgelopen zaterdag niet kon, en als vervanger Laurens ten Dam had geregeld.
Iemand de zaterdagetappe van de Tirreno gezien bij Eurosport? Was het wat met LtD als commentator?
Ik hoorde dat hij afgelopen zaterdag niet kon, en als vervanger Laurens ten Dam had geregeld.
Iemand de zaterdagetappe van de Tirreno gezien bij Eurosport? Was het wat met LtD als commentator?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ja, was erg leuk. Mag vaker. Karsten Kroon is ook echt niet alles, maar beter dan de herhalingen van zetten bij de NOS. En Bobbie Traksel mogen ze ook weleens op taalcursus sturen, maar je hoort wel andere verhalen.MarkVeenstra schreef: ↑16 mar 2022 14:43 Dus Karsten Kroon ?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
Ik kijk ook altijd wielrennen op Eurosport. Bobbie Traksel vind ik wel de minste van het stel betreft commentaar.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Commentaar bij de dames was vandaag tijdens Nokere Koerse weer waardeloos. Ik besef best dat ik het vrouwenpeloton aandachtiger volg dan de meeste wielerkijkers maar van Van Gucht en Beyen mag je dat toch ook verwachten? Ze hebben werkelijk geen idee wie de rensters zijn. Als het geen Belgische is zoals Kopecky, Bossuyt, De Wilde, Ghekiere en Docx, geen kampioenstruitje dragen zoals Majerus of zoals Teniel Campbell een andere huidskleur hebben dan zitten ze opzichtig lang te wachten tot een rugnummer in beeld komt om dan snel in de startlijst te zoeken. En dan gaat het niet alleen om rensters die inderdaad weinig in beeld komen maar ook dames als Bredewold, Oyarbide, Consonni en Bertizzolo die wedstrijden vaak kleur geven.
Om nog maar te zwijgen van Van Guchts opvatting dat Wiebes en Vollering de "coming ladies" van het Nederlandse wielrennen zijn. Alsof die met het palmares dat zij al bij elkaar fietsen niet al lang gevestigde namen zijn.
Om nog maar te zwijgen van Van Guchts opvatting dat Wiebes en Vollering de "coming ladies" van het Nederlandse wielrennen zijn. Alsof die met het palmares dat zij al bij elkaar fietsen niet al lang gevestigde namen zijn.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Hetzelfde kan je ook Renaat Schotte toedichten. De truitjes kent hij allemaal maar renners,waarvan hij het rugnummer niet kan zien oei maar. En bij een valpartij ziet hij altijd de kopman vallen want die is de enige die hij kent
Ik sukkel zelf ook wat met dat probleem van herkenbaarheid bij de vrouwen. Soms is het duidelijk, als Ruben zegt dat Julie De Wilde de kop neemt en het blijkt Kastelijn te zijn dan had hij al aan de verschillende lichaamsbouw kunnen zien dat dat niet klopte. Maar soms is het moeilijk, ook al heb ik altijd een startlijst bij de hand. Het zou niet slecht zijn om zoals in het veldrijden met schouder/arm -nummertjes te rijden. (de zonnebrillen maken het er ook niet makkelijker op)