Tijdritfietsen
TT kader dient altijd iets kleiner/korter zijn.
Maar even je positie anders bekeken, ondervindt je hinder van deze posite in welke vorm dan ook (discomfort, krachtverlies?)
Maar even je positie anders bekeken, ondervindt je hinder van deze posite in welke vorm dan ook (discomfort, krachtverlies?)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
TT kader moet je volgens mij in je eigen maat kopen, en niet net als crossfietsen een maatje kleiner,,,, De geometrie is anders (hehe) waardoor jou positie op je fiets is aangepast ( hehe) en dus ook met een normale stuurbocht op een TT fiets dieper zou zitten (hehe) Als jij een frame maat kleiner neem, zit je met een iets boller, en kan je minder kracht overbrengen omdat je opgekropt zit
Ik rij normaal een 61-er en er is nu een 57-er onderweg, simpelweg omdat ze niet groter maakte. Op WW's werd me in eerste instantie zelfs een 54 aangeraden. Toch voor een 57 gegaan. Zodra het frame binnen is zal ik foto's posten van de opbouw en mijn positie
Science of Performance!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je moet een tijdritfiets gewoon zo kopen dat de bovenbuis lengte en de balhoofdbuis lengte goed zijn, net zoals bij iedere andere fiets, of het nu een koersfiets, crossfiets of mtb is. Dat getalletje wat fabrikanten aan een bepaalde maat frame knopen zegt echt niets, omdat je nog al op wat manieren kunt meten en er aanzienlijke verschillen in de geometrieën zit.
Met TT zit je normaal wel een stuk korter en lager dan op een weg fiets, daarom is de balhoofdbuis bij tijdritframes bijv veel korter dan bij gewone frames.
Met TT zit je normaal wel een stuk korter en lager dan op een weg fiets, daarom is de balhoofdbuis bij tijdritframes bijv veel korter dan bij gewone frames.
Scighera schreef:
achterrem
Wat is hier de bedoeling van, Scighera? Waarom plaats je dat remmetje niet gewoon op de achtervork, zoals het geconstrueerd is?
@ raydox: frame is idd te klein.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
@Maurice,
zie je die spacer toren?
nadeel aan die vision je zit aan geïntegreerde stuurpen vast, als hij die versie heeft.
groter frame zou beter geweest zijn, dan maar stuur wat meer ingekort.
zie je die spacer toren?
nadeel aan die vision je zit aan geïntegreerde stuurpen vast, als hij die versie heeft.
groter frame zou beter geweest zijn, dan maar stuur wat meer ingekort.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
haha ja nu je het zeg, het was me anders niet opgevallen,,, maar met een groter frame veranderd de gehele geometrie ten opzichte van zijn positie nu, dat maakt dan toch niet uit, want nu zit hij redelijk tot goed op zijn fiets, oke hij zou wat dieper mogen zitten als dat niet ten koste gaat van je longcapaciteit (inhoud blijft hetzelfde dat weet ik, maar adem halen gaat moeilijker omdat je in een benauwdere positie zit) Kortom, dan maak dit frame of een framemaat groter toch niet zoveel uit!?
(btw 500e post in dit topic!)
(btw 500e post in dit topic!)
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
raydox schreef:een tijdje geleden vroeg casran om mijn fiets positie eens te laten zien en nu is het er eindelijk van gekomen . voila mijn posietie op mijn tt fiets. (eventuele verbetereingen altijd welkom)
zien jullie mijn afbeelding eigenlijk ?
link : http://img530.imageshack.us/img530/3760/dsc00026kh6.jpg
na aanklikken wel
mooie fiets Raydox, heb je nog meer foto's? en van dichterbij?
zou trouwens voor witte stickers gaan op je wielen, maakt het helemaal af.
(maar kan me ook voorstellen dat je ze origineel wilt houden)
raydox schreef:een tijdje geleden vroeg casran om mijn fiets positie eens te laten zien en nu is het er eindelijk van gekomen . voila mijn posietie op mijn tt fiets. (eventuele verbetereingen altijd welkom)
link : http://img530.imageshack.us/img530/3760/dsc00026kh6.jpg
Zadel naar voren en misschien iets lager, stuur lager.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Benny Vansteelant postte op z'n site http://www.bennyvansteelant.com net foto's van zijn nieuwe Gianni Motta tijdritfiets:
Bijhorende tekst:
TT-machine voor Geel, Zofingen, WK Richmond
In de bijlage vind je een reeks foto's van mijn nieuwe TT-bike.
Sponsor GianniMotta heeft mij voorzien van een prachtige nieuwe TT-bike.
Het nieuwe frame is bijzonder stijf en terug wat lichter dan het vorige exemplaar.
Zowel de fiets zelf als mijn positie zijn opnieuw wat verder geoptimaliseerd, daaraan zal het de komende wedstrijden dus zeker niet liggen ...
Ieder onderdeel van de fiets is zorgvuldig uitgekozen en getest. In een niet-stayerwedstrijd telt immers elke seconde en moet elke geleverde Watt in maximale snelheid omgezet worden ...
Hieronder een lijstje van de onderdelen en verdere tuning van mijn fiets :
- GianniMotta TT-frame
- Gravity Zero disc wiel
- HED 3-spoke voorwiel
- Tufo tubes : Elite Jet vooraan en S3 Lite achter
- Oval tijdritstuur met Profile S-bend, Hed carbon armsteun
en titanium bouten
- Campa record shifters met titanium boutjes
- Powercordz derailleur kabels
- Campagnolo Record derailleur met Token rode Token
keramische derailleurwieltjes
- FRM titanium achterrem
- Rotor Agilis cranks en Q-rings 54-41
- Rotor Self Aligning BB met keramische lagers
- Vista pedalen
- Arundel drinkbus
- Selle SMP composit zadel
- Ritchey WCS stuurpen
Benny
Bijhorende tekst:
TT-machine voor Geel, Zofingen, WK Richmond
In de bijlage vind je een reeks foto's van mijn nieuwe TT-bike.
Sponsor GianniMotta heeft mij voorzien van een prachtige nieuwe TT-bike.
Het nieuwe frame is bijzonder stijf en terug wat lichter dan het vorige exemplaar.
Zowel de fiets zelf als mijn positie zijn opnieuw wat verder geoptimaliseerd, daaraan zal het de komende wedstrijden dus zeker niet liggen ...
Ieder onderdeel van de fiets is zorgvuldig uitgekozen en getest. In een niet-stayerwedstrijd telt immers elke seconde en moet elke geleverde Watt in maximale snelheid omgezet worden ...
Hieronder een lijstje van de onderdelen en verdere tuning van mijn fiets :
- GianniMotta TT-frame
- Gravity Zero disc wiel
- HED 3-spoke voorwiel
- Tufo tubes : Elite Jet vooraan en S3 Lite achter
- Oval tijdritstuur met Profile S-bend, Hed carbon armsteun
en titanium bouten
- Campa record shifters met titanium boutjes
- Powercordz derailleur kabels
- Campagnolo Record derailleur met Token rode Token
keramische derailleurwieltjes
- FRM titanium achterrem
- Rotor Agilis cranks en Q-rings 54-41
- Rotor Self Aligning BB met keramische lagers
- Vista pedalen
- Arundel drinkbus
- Selle SMP composit zadel
- Ritchey WCS stuurpen
Benny
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 dec 2006 14:45
Mooie bike, ook weer een herspoten pedal force blijkbaar..
Wel opvallen zijn de vista pedalen en de rotor bladen.
Wel opvallen zijn de vista pedalen en de rotor bladen.