Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Gebruik jij een helm?

pieper
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 apr 2011 21:00

pieper 28 apr 2011 20:18

ook een valpartijtje meegemaakt vorige week.helm aan gort, blij dat ik met een helm rij.
Weer een mooie nieuwe aangeschaft mijn bike gefatsoeneerd en rijden maar weer.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 28 apr 2011 23:51

Eigenlijk is de discussie wel of geen helm gewoon onzin.
Kom eens op de eerste hulp kijken in een ziekenhuis als er een "wielrenner" wordt binnengebracht die op zijn hoofd is gevallen.
Gegarandeerd dat je niet meer zonder helm de deur uit gaat.
Heren en dames, ga niet op de racefiets of MTB de deur uit. Ik heb er genoeg zien afvoeren naar het revalidatie centrum na een val met de fiets, of aanrijding etc.
Je hoofd is niet steviger dan een helm.....
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 30 apr 2011 22:20

wasbeer2006 schreef:99% van de tijd. Soms niet in een klim (hooggebergte) als het heel warm is. voor de rest altijd.


Mee eens, bergop op de Mont Ventoux in juli is een helm geen pretje. Voor het overige heb ik altijd een helm op.
Camerig is prachtig!

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 01 mei 2011 00:28

Vandaag een helm gezien, na een valpartij met gaten erin die door het grote blad erin zaten. De helm was net nieuw, ik denk dat de eigenaar blij was dat ie m op had.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Peter94
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:01

Peter94 01 mei 2011 00:31

Het is mij vandaag opgevallen dat veel mensen toch nog zonder helm fietsen. Vandaag was de verhouding zo'n beetje fifty-fifty.

zunor
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2010 12:35

zunor 01 mei 2011 11:45

Ik draag altijd een helm als ik ga gaan trainen. Ik heb 3jaar geleden hier langs het water met mijn nieuwe Orbea Orca gereden.Met gewoon een petje op. na een 30tal km rij ik ik in een put... vlieg ik tegen een boom.

ik wist de eerste minuten niet meer waar ik was, mijn kader gescheurd, en voorvork gebroken.

Vanaf toen aan draag ik altijd een helm... vind het zelfs vervelend als vrienden mee gaan trainen met mij en geen helm dragen...
Keep those pedals turning

dave73nl
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 30 jul 2010 15:56
Locatie: Tilburg

dave73nl 01 mei 2011 13:11

Interessant item en eigenlijk ben ik ook steeds meer mijn helm aan het dragen.
Als ik met anderen rij dan draag ik hem altijd, als ik alleen rij niet...
Het is ook iets van gewenning voor mij in ieder geval.
Ik denk dat iedereen het echter wel voor zichzelf moet weten.
Ik zie de veiligheid er ook zeker wel van in.
Ik had echter vroeger al zo'n hekel aan die leren dingen. :D
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

kinonv
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mar 2011 12:40

kinonv 01 mei 2011 14:45

ja... altijd:)... zo weer een post te pakken:):):)
Pinarello what else ?

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 01 mei 2011 15:08

Dave73nl schreef:Als ik met anderen rij dan draag ik hem altijd, als ik alleen rij niet...
Het is ook iets van gewenning voor mij in ieder geval.


dat vind ik dan wel weer raar.... waarom dan ook niet als je in je eentje gaat... 1 fietser is sneller over het hoofd gezien als een groepje van 3-4 man...

het valt mij nu ook op dat er boel fietstoeristen bijzijn die de racer uit de garage gehaald hebben en denken dat een petje voldoende schadebeperking biedt, het aantal helmlozen is laatste tijd daardoor enorm gestegen....

we moeten de fietshelm maar aftrekbaar van de ziekenkostenverzekering maken, het is een potentieel hersenbeschadiging voorbehoedsmiddel dus met een aanvullende verzekering moet dat wel haalbaar zijn :)

misschien dat die randdebielen die zonder rijden dan ook eens allemaal eentje opdoen
Afbeelding

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 01 mei 2011 15:14

Veel van die niet-helmdragers zijn van die ijdeltuiten van mannen . Zo van "dat mijn haar lekker kan rondwaaien " en niet onder een helm zit en vaak ook oudere mannen uit de tijd dat men geen helm droeg en dus draag ik er nog steeds geen .Natuurlijk ook notoire non-helmdragers .

Je kunt 1000 keer fietsen en het gaat goed , maar die ene keer kan je hele wereld veranderen en dan hoeft het niet eens hard te gaan .

Dan heb je ook nog "op een stadsfiets geen helm dus waarom op een racefiets wel " personen .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

fietsen56
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2010 00:21
Locatie: Dodewaard

fietsen56 01 mei 2011 15:15

Twee keer zodanig gevallen dat als ik geen helm op gehad had, dit niet meer had kunnen schrijven.
Geen punt van discussie dus. Op dat ding!

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 01 mei 2011 16:43

3 Jaar geleden over de kop geslagen en nog elke dag last van die val.
Maar zonder helm had ik zeker in een rolstoel gezeten of was een kasplantje geworden.
Dus zonder helm is not done, op dat ding.

Plaats reactie