Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geen idee. Heb niet gezocht bij andere merken naar type carbon. Constructie en gebruik heeft natuurlijk ook een grote invloed. Dit frame is het enige wat echt dicht in de buurt komt waarvan je de types carbon kent (?).
Type carbon van de pina's zou je moeten leggen naast deze tabel om de stelling van ifalco te onderbouwen
Type carbon van de pina's zou je moeten leggen naast deze tabel om de stelling van ifalco te onderbouwen
Twitter: @rbruijns
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Bedoel je deze stelling?Kan idd goed vergelijken heb echte pina prince gehad, ook nog een fp3. Kan nu al zeggen dat de fp3 een stuk minder is dan de chinees. De echte prince zal 150 gram lichter zijn maar dat merk je niet zo.
Die zou best eens waar kunnen zijn hoor. De FP3 is zeker niet het beste Pina frame, gewoon een middenmotor.
En dat de echte Prince 150gr lichter is merk je niet. Een Addict met een Ritchey Comp stuur/pen/zadelpen ipv een WCS carbonlogic setje merk je die 150gr ook niet.
Type carbon is helemaal niet zo relevant; het is wat ze er mee doen/verwerken.
Less is bore
Behalve de roep om een deugdelijke frametest, ben ik langzaamaan ook wel geinteresseerd naar ervaring van bijkomende onderdelen zoals , stuurpennen, sturen, cranks en TT sturen, de laatste twee heb ik overigens nog niet gezien.
Verder vraag ik me af of er iemand al eens een aanbieder heeft gevonden die custommade items aan aanbiedt. En daarmee bedoel ik het maken van onderdelen waarvan jij de maat opgeeft.
Het lijkt me een interessante optie om een custommade TT stuur te laten maken uit 1 stuk.
uiteraard hangt daar een hoger prijskaartje aan omdat de mal verandert moet worden.
En niet om een merk discussie te voeden, maar als vergelijk bedoel ik dan een Walser stuur tegen een standaard Profile / Pro / Easton stuur. Een Walser kun je tenslotte ook custommade kopen, dus waarom geen Chinees.
Verder vraag ik me af of er iemand al eens een aanbieder heeft gevonden die custommade items aan aanbiedt. En daarmee bedoel ik het maken van onderdelen waarvan jij de maat opgeeft.
Het lijkt me een interessante optie om een custommade TT stuur te laten maken uit 1 stuk.
uiteraard hangt daar een hoger prijskaartje aan omdat de mal verandert moet worden.
En niet om een merk discussie te voeden, maar als vergelijk bedoel ik dan een Walser stuur tegen een standaard Profile / Pro / Easton stuur. Een Walser kun je tenslotte ook custommade kopen, dus waarom geen Chinees.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dubbelpost verwijderd, zelfde oproep als Mackers.
Less is bore
Mij ontbreekt het nog steeds de moed om te bestellen...
Ik heb al niet zoveel geld voor deze hobby te besteden en als het dan ook nog een gok is of er nog kosten bij komen maakt dat de geld beheerster van Huize Dave niet gelukkig...
Ik heb al niet zoveel geld voor deze hobby te besteden en als het dan ook nog een gok is of er nog kosten bij komen maakt dat de geld beheerster van Huize Dave niet gelukkig...
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 18 feb 2010 19:36
In het rijtje domme vragen deel 1: hoe post je hier een foto??
Via attachment invoegen lukt het niet
thx
Via attachment invoegen lukt het niet
thx
greenmango schreef:In het rijtje domme vragen deel 1: hoe post je hier een foto??
Via attachment invoegen lukt het niet
thx
Als je naar een uploadsite als imageshack.uk gaat en op upload foto klikt resize je de foto door "for messageboards" aan te vinken en klik je op upload, je kopieert de directe link naar de foto en plaatst hem op het forum tussen [img]linkje [ /img] maar dan zonder de spatie
Succes!
mijn Flickr
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
rbr schreef:
Ik ben erg benieuwd wat Daniel bijvoorbeeld gaat vinden van zijn chinees frame. Tijdens Veenendaal-Veenendaal was hij overtuigd van het grote verschil tussen een chinees frame en een goed merk frame.
Dat ben ik nog steeds
Maar zelf rijden = weten. Voorlopig niet hoor, maar in de zomer komt er denk ik wel een Chinarello. Eerst mijn huidige 2e frame netjes zien te verkopen.
Less is bore