Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Vandaag gezien...een korte broek

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 28 mar 2011 00:58

Ik vrees voor lasogen!

:D

Voor Zaterdag a.s. wordt twintig graden voorspeld. Dus iedereen, mijzelf incluis, gaat met blote benen de weg op. The horror...

:)

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 28 mar 2011 10:32

Gisteren bij een temperatuur van 5 à 6 graden verschillende mensen met korte broeken gezien. Ze waren overigens wel super goed zichtbaar :p. De witte benen schitterden je tegemoet. Ik ben zelf gewoon met beenstukken en overschoenen naar buiten geweest. Sinds ik een kilo of 10 ben afgevallen heb ik het op de fiets onder de 15 graden altijd koud.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 29 mar 2011 01:55

dat wordt de benen scheren voor a.s. zaterdag
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

eelcoz

eelcoz 29 mar 2011 13:46

jaapieo schreef:je lichaam moet gewoon teveel energie stoppen in het warm houden van de benen.
onder de 20 graden is de lucht te koud om met korte broek te fietsen.
Echter zie je direct wie wedstrijden rijd en wie niet, een korte broek zie je een wedstrijdrenner met dit weer niet dragen.
Enkel in wedstrijden is het warm genoeg voor een korte broek.

Maar ik ga niet herhalen wat ruim 30 pagina's lang keer op keer herhaald is.

;)


Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar je stelt het af en toe wel erg zwart-wit. Je traint je hart- en longfunctie toch wel degelijk, ook als je bij 5 graden in korte broek fietst. Het is misschien niet zo goed voor je spieren, maar om nu te zeggen dat je training volkomen nutteloos is geweest. Daarnaast, vergeet ook niet dat niet iedereen fietsen als trainen ziet. Voor veel mensen is fietsen gewoon ontspanning, lekker een rondje rijden op een vrije zondag. Wanneer ze zich dan lekkerder voelen in korte broek, wie zijn wie dan om daar constant over te oordelen.

jacksshadow
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:52

jacksshadow 29 mar 2011 14:00

Vanmorgen (07.30) besloot ik in een optimistische bui met 3/4 broek, korte mouwtjes met armstukken en geen handschoenen naar mn werk (22 km) te fietsen. Wel een beetje mistig maar ach het zonnetje was al op.
Nog nooit zo verkleumd op mn werk gekomen, het ijs zat op de shifters, helm, mouwstukken en op mn vingers :-) Na een kwartier had ik genoeg gevoel in mn handen terug om om te kleden haha
rule #5

fietspraat
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 nov 2010 16:46
Contact

fietspraat 29 mar 2011 14:12

@jacks shadow: als je later reuma krijgt en met name knieklachten, moet je nog maar eens aan vanochtend terugdenken.
fiets,fiets,fiets en verder niets.

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 29 mar 2011 14:13

hehe cursusje meteorologie? heeeeel herkenbaar ;) hier .

Zeker bij ons in NH kan het lang duren voordat je echt lekker in een korte naar je werk kunt fietsen, maar elke keer moet ik daar weer opnieuw aan worden herinnerd;).
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

krilynck
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jul 2010 21:18

krilynck 29 mar 2011 14:59

Pff... ik zag er vanmorgen in die ijsmist ook één komen met een korte broek... Volgens mij ben je dan echt van tante lotje getikt. Ik had het zelfs koud met een trui en zomerjas aan, en dan trap je nog flink door ook. Bleh. Nu is het gelukkig een stuk beter. :)

jacksshadow
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:52

jacksshadow 29 mar 2011 15:10

Ik had dan nog wel een 3/4 broek aan he, dus de knietjes waren nog enigzins beschermd. Maar morgen toch maar weer in wintertenue met een wat meer lente-achtige in de tas voor de middag! Alhoewel, met het weerbericht in het achterhoofd volstaat een winteroutfit voor de middag ook wel...
rule #5

krilynck
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jul 2010 21:18

krilynck 29 mar 2011 16:40

Driekwart zou voor mij nog altijd te koud zijn geweest, maar als je dan een goede bovenlaag aan hebt kan het nog wel te doen zijn. Maar een flapperende korte broek met t-shirt, zoals die gast vanmorgen, is aan mij niet besteed. Ik kreeg het er gewoon koud van. ;)

joebar
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2009 01:04

joebar 30 mar 2011 17:15

In Nederland gebruik ik altijd de volgende website voor weerinfo.

http://members.home.nl/tianwa/noni/jour ... rnaal.html

Links op de pagina kun je mooi de temp. en windrichting/snelheid zien en natuurlijk de buienradar.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 30 mar 2011 19:13

Ik rijd al dagen in een korte broek en korte mouwen. Het is nu echt niet koud meer.
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie