Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Frank VDB

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 15 okt 2009 10:42

ZorroI schreef:
spook schreef:Wie verzint er de eerste VDB complottheorie...?

Hoi,

Niet dat ik er zelf in geloof maar toch zijn de overeenkomsten met Pantani opmerkelijk:

-Allebei op 34 jaar dood
-Allebei dood gevonden in een hotelkamer
-Allebei het nodige drugs/doping verleden
-Beide dood gevonden met nogal wat vage medische medicamenten
-Beide hadden nogal wat auto ongelukken voorheen onder invloed van...

En ja. Van bovenstaande punten zijn er wel een aantal aan elkaar verbonden lijkt me (drugs en auto ongelukken).

Mvg, Zorro

Nog 5 jaar en boonen wordt ook 34! :-)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 15 okt 2009 10:43

Ik noem het gewoon de waarheid bewust niet vertellen. Dus niet liegen maar gewoon zeggen dat je het niet meer weet.
Huybrechts weet wel beter.

En Erik-V: het zou natuurlijk heel goed kunnen dat hij voordat hij met de dame in kwestie al het e.e.a. ingenomen of toegenomen had.
En dat het wellicht alleen de bedoeling was hem te beroven.
Niets is wat het lijkt..

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 15 okt 2009 11:13

Vraag blijft natuurlijk wat die medicatie ( vooral de insuline) daar deed op de vloer in een rendez-vous-kamertje? En iemand die crimineel dronken is met een griet bij zich gaat zich daar toch niet mee bezighouden, denk ik.
Op zijn hotelkamer had ik het nog kunnen begrijpen, hoewel wat doe je met insuline ( als doping bedoeld) als het koersseizoen voorbij is?
En gaat iemand als VDB het risico nemen om insuline mee te nemen langsheen de douanecontroles?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

janom
Forum-lid

janom 15 okt 2009 12:48

VDB had gewoon iets in zich dat leidde tot zelfdestructief gedrag...
m.i. gewoon een soort van persoonlijkheidsstoornis.

En dan is helpen erg moeilijk vrees ik.
Je ziet dat m.i. vaker bij uitzonderlijk getalenteerde mensen:
dat ze nooit vrede hebben, en altijd in een soort conflict zijn met hun omgeving.

We hebben allemaal ongetwijfeld hier en daar onze afwijkende trekjes, maar de meesten van ons kunnen dat een plek geven en/of de omgeving heeft er geen last van en kan er "normaal" gefunctioneerd worden...
Bij andere mensen lukt dat niet, en die ontsporen.

ik heb dagelijks met dat soort mensen te maken, dus kan wel invoelen dat vdb niet te helpen was.

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 15 okt 2009 13:48

Jammer dat renners die iets meer hadden zo aan hun einde komen, maar dat hoort dan misschien ook weer bij dit type renner lees mens. Net iets te snel leven en verkeerde vrienden. In het rijtje Pantani en VDB hoort ook Chaba Jiminez.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 15 okt 2009 17:10

Mensen, mensen. gewoonn genieten van dat fantastische moment: wielergeschiedenis op La redoute..... ik kan er zelfs met de wetenschap van vandaag nog steeds van genieten.

VDB vs Bartoli

Droevig voor de mens Vandenbroecke en nog meer voor de mensen die hij achterlaat zoals zijn kinderen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

moustache
Forum-lid

moustache 15 okt 2009 17:20

mrcoffee schreef:Mensen, mensen. gewoonn genieten van dat fantastische moment: wielergeschiedenis op La redoute..... ik kan er zelfs met de wetenschap van vandaag nog steeds van genieten.

VDB vs Bartoli

Droevig voor de mens Vandenbroecke en nog meer voor de mensen die hij achterlaat zoals zijn kinderen.

Dikke +1000 voor dit fragment!

casper1990
Forum-lid

casper1990 15 okt 2009 23:17

Moustache schreef:
mrcoffee schreef:Mensen, mensen. gewoonn genieten van dat fantastische moment: wielergeschiedenis op La redoute..... ik kan er zelfs met de wetenschap van vandaag nog steeds van genieten.

VDB vs Bartoli

Dikke +1000 voor dit fragment!

dit is voor mij echt een magisch wieler moment

joe1972
Forum-lid

joe1972 15 okt 2009 23:37

Ik vind de beelden uit de Vuelta, de rit naar Avilla, nog mooier. VDB knalt zo ontzettend hard langs Zarrabeitia, dat je er alleen maar met open mond naar kan kijken. In beeld zie je VDB naar de motor met camera vliegen, terwijl in de verte de spanjaard in het niets verdwijnt. Verbijsterend mooi.

Het zal ook met de camerapositie te maken hebben, maar dat zijn voor mij dus de mooiste beelden. Die week in de Vuelta was zijn echte hoogtepunt. Michiel Wuyts geeft als live commentaar dat VDB op dat moment de sterkste renner ter wereld was en zo was het ook. Voor die ene week.
a.k.a Joe

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 15 okt 2009 23:43

Joe1972 schreef:Ik vind de beelden uit de Vuelta, de rit naar Avilla, nog mooier. VDB knalt zo ontzettend hard langs Zarrabeitia, dat je er alleen maar met open mond naar kan kijken. In beeld zie je VDB naar de motor met camera vliegen, terwijl in de verte de spanjaard in het niets verdwijnt. Verbijsterend mooi.

Het zal ook met de camerapositie te maken hebben, maar dat zijn voor mij dus de mooiste beelden. Die week in de Vuelta was zijn echte hoogtepunt. Michiel Wuyts geeft als live commentaar dat VDB op dat moment de sterkste renner ter wereld was en zo was het ook. Voor die ene week.

Wat liefde als doping al niet kan doen! Beelden zijn erg indrukwekkend.
What makes the boat go faster?

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 15 okt 2009 23:43

Iedere renner die met z'n koppie boven het rennersmaaiveld uitsteekt doet ons van onze sport houden. In het illustere rijtje van helden, hoort het eeuwige talent VDB thuis. Het buitenbeentje, de last post, de winnaar, de pakker, enfin superlatieven genoeg en te kort voor VDB. Een ongekend atleet, maar op de eerste plaats een mens met alle gevoelens en net zoveel sentimenten.
Hij maakte het leven nooit makkelijk voor zichzelf.
Ons leven gaat door zonder VDB.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

enrique1
Forum-lid

enrique1 16 okt 2009 14:36

Joe1972 schreef:Ik vind de beelden uit de Vuelta, de rit naar Avilla, nog mooier. VDB knalt zo ontzettend hard langs Zarrabeitia, dat je er alleen maar met open mond naar kan kijken. In beeld zie je VDB naar de motor met camera vliegen, terwijl in de verte de spanjaard in het niets verdwijnt. Verbijsterend mooi.

Eigenlijk laten ze in die reportage veel te weinig zien .Ze praten altijd over de vuelta en lbl.Wat lelli daar ook zei in die reportage van 2 wk voor het wk dat hij niet ging trainen en maar met sara op de kamer zat vind ik wel straf en dan nog zevende worden met 2 gebroken polsen .Voor de rest denk ik dan aan parijs nice in de sneeuw op de mont faron,scheldeprijs schoten 20km voor een jagend peleton en ze kregen hem niet te pakken ,omloop het volk,gent wevelgem, Die 1ste ronde van vlaanderen toen hij 2de was .Als hij toen niet gevallen was denk ik dat hij ze er allemaal afreed op de muur .ronde van oostenrijk eindklassement+4 ritten ......

Plaats reactie