Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 15 apr 2007 16:55

Jongens, ik ben opzoek naar een Dream HX jet frame. Waar in Nederland (of Belgie) is deze in de winkel te bezichtigen?
Kan iemand mij ook prijzen geven van complete fietsen?
Train ze!

turnpike
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 apr 2007 16:13

turnpike 16 apr 2007 22:30

Ik heb zaterdag mn eerste racefiets gekocht: een colnago competition (tweede hands, zie foto) Weet iemand van jullie uit welk jaar deze fiets oorspronkelijk komt?
http://img67.imageshack.us/img67/8007/p4050001kq3.jpg
Groet

extreme-c
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 nov 2006 18:19

extreme-c 18 apr 2007 23:10

colnago alles gewonnen op de c40 nu alles op de extreme-c komop

extreme-c
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 nov 2006 18:19

extreme-c 18 apr 2007 23:11

Quoten: Origineel geplaatst door extreme-c op 18 April 2007



Zo mijn fietsie is klaar voor la marmotte ongeveer 6,3 kilo met de hyperon tube wielen
colnago alles gewonnen op de c40 nu alles op de extreme-c komop

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27863
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 apr 2007 23:19

Mooi hoor. Nu maar hopen dat ze je fiets niet wegen als je 't podium haalt

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 18 apr 2007 23:36

Prachtige fiets, vooral dit spuitschema , mooi hoor helemaal af.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 19 apr 2007 00:22

Ziet er goed uit, alleen zadel staat zo wel erg ver naar achteren. Lijkt me niet bevoorderlijk voor de krachten die zo op de rails komen te staan.
Waarom kies je voor tubes? Is dat niet wat lastig als je lek rijdt in Marmotte? Heb geen ervaring met tubes, dus misschien is mijn vraag erg dom???
You can never be too Specialized

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 19 apr 2007 09:31

een schitterende fiets eddy, maar dat wist je al, gelukkig is mijn uitleg voldoende helder geweest . gefeliciteerd
ik heb meermaals contact gehad met 'extreme-c' over zowel zijn colnago als over de opbouw van mijn extreme-c. ik ben erg bevooroordeeld als ik zeg dat ik de fiets schitterend vind, mijn fiets komt er 'vergelijkbaar' uit te zien. echter ik zal geen tubes gaan rijden. wat betreft dit rijden met tubes oa in de Marmotte. 'Extreme-c' is een van de 'wedstrijd-rijders' van de marmotte, met enkele malen podiumplaatsen. op zo'n niveau bieden de tubes wel het voordeel.
eddy nogmaals een schitterend opgebouwde fiets, helaas moet ik nog steeds wachten op mijn extreme-c, komt waarschijnlijk pas volgende week zo rond de 27ste. maar als ik dit zo zie en hoor, moet het 't wachten waard zijn.
veel veilige km's en succes met de voorbereiding op wederom een top marmotte

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 19 apr 2007 09:46

Mooie fiets (lijkt wel heel veel op de fiets die ik eerder postte). Overigens als dit je zadelstand is in combinatie met de lengte van je stuurpen is de fiets echt te kort voor je en haal je meer effect uit een langer frame (ik had hetzelfde gevoel op de Extreme die ik eerder postte. 

extreme-c
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 nov 2006 18:19

extreme-c 19 apr 2007 23:32

de stand van het zadel is normaal voor mijn doen, ik zit namelijk altijd erg ver achter het bracket. dit is frame maat 59 en hiervoor heb ik een c50 maat 60 gehad. daar kon ik voor mijn gevoel niet ver genoeg naar achter door de langere bovenbuis en het fietst voor mij bijzonder goed zo met de 59. ik heb altijd stuurpen 130 gehad en die kortere zit is geweldig voor mijn gevoel, ik kan nu veel beter de kracht van mijn bovenlichaam verdelen over de fiets.op deze fiets ben ik voor mijn gevoel lekker wendbaar en baas over de fiets wat ik bij de c50 minder had.
en de hyperon tube wielen dat moet je gewoon ervaren hoe dat fietst, ik hoef geen bandjes meer met breaker laag. ik heb clement criterium tubes erop uit 1981,de echte nog met made in italy erop.nu komen ze uit thailand en zijn ze stugger . het is een risico met lek rijden want na het wisselen moet je oppassen in de bochten. maar ik ga naar la marmotte om voorin te eindigen dus bij lekrijden of pech is het gedaan. had ik 2 jaar geleden ook na mijn spaakbreuk.
we kwamen met 9 man op de top van de eerste col en daar brak een spaak.gevolg was 10 min wachten op een wiel en heb daarna een vriend opgewacht om hem af te zetten aan de voet van de alp. daar ben ik gestopt toen. hoewel ik na de wielwissel voor de 30ste plek fietsten maar ja..........de vriend waar ik mee was wilde graag bij de eerste 3 komen in zijn cat.toch leuk om eens iemand te helpen na een rot start. hij werd 4e maar de dag was toch nog geslaagd.
over de stand van een fiets kan niemand iets zeggen denk ik persoonlijk, kijk maar eens hoe Escartin bij kelme op de fiets gegooid was hahahaha en toch kwam hij goed vooruit. ik denk maar zo als je je maar goed voeld op de fiets en als je maar lekker vooruit gaat.
ik wens iedereen een goede marmotte toe en hoop dat we allen gezond terug thuis komen, er is teveel ellende geweest de laatste jaren.
groetjes colnago fan
colnago alles gewonnen op de c40 nu alles op de extreme-c komop

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 20 apr 2007 01:21

het is nog enkele maanden ver,maar alvast succes en laat dan weer wat van je horen en zien.
btw gave fiets .

Plaats reactie