Pagina 42 van 314
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 23 mei 2014 13:14
door ijzerenbriek
Rood en rood is twee.
Als het exact hetzelfde rood is dan zal het mooi zijn... voor een tijdje. Daarna worden die randen onherroepelijk vuil en is het om zeep.
Als het niet exact hetzelfde rood is trekt het ook op niets.
Dus zou ik heel zeker zwart nemen.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 23 mei 2014 13:16
door wielracer
Heeft er iemand nog meer problemen met de combi Continental 4000s versie 2 met Farsports carbonwielen?
Het lijkt net of de band net niet goed past in de velg. Er zit constant een bobbel in de band.
Dit ervaar ik niet met de eerste versie van de 4000s.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 23 mei 2014 17:27
door SpeedWing
Bedankt voor jullie reacties. Welk velglint gebruiken jullie voor de carbon clinchers?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 23 mei 2014 17:30
door Fr3ggel
Ik gebruik stan's notubes yellow tape ivm tubeless banden.
De rode banden op de foto zien wel gaaf uit. Maar als het voor me zelf was zou ik waarschijnlijk op safe gaan en zwart kiezen.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 23 mei 2014 18:57
door Orlok
SpeedWing schreef:Bedankt voor jullie reacties. Welk velglint gebruiken jullie voor de carbon clinchers?
Hoge druk velglint, de breedte is afhankelijk van de breedte van de velg. Bij mij had ik bijv. 16mm (opgave fabrikant/leverancier) nodig in een 20,5mm clincher. Om deze velgen te gebruiken met tubeless banden heb ik Yellow tape 21mm gebruikt, wat ook weer kan dienen als velglint in geval van een binnenband.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 23 mei 2014 20:11
door SpeedWing
Orlok schreef:SpeedWing schreef:Bedankt voor jullie reacties. Welk velglint gebruiken jullie voor de carbon clinchers?
Hoge druk velglint, de breedte is afhankelijk van de breedte van de velg. Bij mij had ik bijv. 16mm (opgave fabrikant/leverancier) nodig in een 20,5mm clincher. Om deze velgen te gebruiken met tubeless banden heb ik Yellow tape 21mm gebruikt, wat ook weer kan dienen als velglint in geval van een binnenband.
Bedankt voor je reactie. De velg is aan de binnenkant 16 mm breed. Zie laatste foto op:
http://www.wheelsfar.com/road-wheels/cl ... t-336.html
Heb ik dan 16 mm velglint nodig?
Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 23 mei 2014 22:59
door Serge du Temps
wielracer schreef:Heeft er iemand nog meer problemen met de combi Continental 4000s versie 2 met Farsports carbonwielen?
Het lijkt net of de band net niet goed past in de velg. Er zit constant een bobbel in de band.
Dit ervaar ik niet met de eerste versie van de 4000s.
Heb iets soortgelijks ervaren bij mijn velgen van HongFu.
Had 25mm Conti's waarbij het achterwiel niet lekker paste.
De binnenste velgranden waar de buitenband pakt zijn naar mijn idee de boosdoeners.
Wat bij mij werkte was de band op lage druk oppompen en net zo lang duwen/trekken totdat de band goed zat.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 24 mei 2014 10:34
door Orlok
SpeedWing schreef:Orlok schreef:SpeedWing schreef:Bedankt voor jullie reacties. Welk velglint gebruiken jullie voor de carbon clinchers?
Hoge druk velglint, de breedte is afhankelijk van de breedte van de velg. Bij mij had ik bijv. 16mm (opgave fabrikant/leverancier) nodig in een 20,5mm clincher. Om deze velgen te gebruiken met tubeless banden heb ik Yellow tape 21mm gebruikt, wat ook weer kan dienen als velglint in geval van een binnenband.
Bedankt voor je reactie. De velg is aan de binnenkant 16 mm breed. Zie laatste foto op:
http://www.wheelsfar.com/road-wheels/cl ... t-336.html
Heb ik dan 16 mm velglint nodig?
Bij mij is de opening van de 20,5mm clincher tussen de velgranden 13mm, daar hoort dus een 16mm velglint bij. Die van jouw blijkt een 23mm clincher te zijn met een breedte tussen de velgranden van 16mm, mijnsinziens hoort hier dus een 18mm velglint bij, maar dat hoort in principe de leverancier/fabrikant (wheewlsfar) aan jouw te zeggen.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 24 mei 2014 11:19
door JoostG
Ik heb ook 23 mm velgen van Farsports en gebruik Stans Yellow Tape van 21mm. In eerste instantie met biba en Vittoria Evo, nu met Schwalbe One Tubeless.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 24 mei 2014 13:48
door wielracer
Serge du Temps schreef:wielracer schreef:Heeft er iemand nog meer problemen met de combi Continental 4000s versie 2 met Farsports carbonwielen?
Het lijkt net of de band net niet goed past in de velg. Er zit constant een bobbel in de band.
Dit ervaar ik niet met de eerste versie van de 4000s.
Heb iets soortgelijks ervaren bij mijn velgen van HongFu.
Had 25mm Conti's waarbij het achterwiel niet lekker paste.
De binnenste velgranden waar de buitenband pakt zijn naar mijn idee de boosdoeners.
Wat bij mij werkte was de band op lage druk oppompen en net zo lang duwen/trekken totdat de band goed zat.
Dank je voor de uitleg, zal van de week even kijken of we dit kunnen verhelpen.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 24 mei 2014 20:54
door arnoudrace
arnoudrace schreef:
Heb deze Yishun's. Zijn goed en blijven goed. 50 mm en superlicht: 1,4kg
Ik heb de set inmiddels uitgebreid met een 38mm voorwiel voor bergen en zeer harde wind. Ook kunnen testen in Zwarte Woud afgelopen week. Moeten remmen op lange afdaling achter langzame auto en dus duurtest: uitstekend doorstaan, ook bij hittevorming.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 24 mei 2014 21:07
door BonoCross
Schitterende fiets @arnoudrace!
Ik heb deze week een 60mm full UD mat carbon clincher achterwiel bij Helin Liu gekocht om mijn setje 38mm wielen uit te breiden. Dit is de eerste keer dat ik zelf iets rechtstreeks uit China bestel. De communicatie verloopt tot nu toe goed. Hoe lang duurt het normaal gesproken, voordat het pakket in NL arriveert? Pakket is verstuurd via EMS.