Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Dit heeft natuurlijk weinig met wielrenners te maken behalve dat die ene gefrustreerde idioot toevallig op een racefiets reed. Jammer dat op Geenstijl e.d dit soort gedrag direct in verband wordt gebracht met asociaal weggedrag bij wielrenners. Een beetje vreemd ook dat een enkeling hier dat verband legt.
Als die "wielrenner" in een auto had gereden was hij ook flink afgebrand op de social media maar dan was het waarschijnlijk wel een beetje on topic gebleven. Nu wordt de wij weer aangepakt op een manier die alleen Marokkanen en wielrenners kan overkomen. Ik maak mij eerlijk gezegd meer zorgen om de hoeveelheid randdebielen op de social media dan die paar debielen in ons land die dit soort dingen doen. De randdebielen van vandaag zijn immers de debielen van morgen...
Als die "wielrenner" in een auto had gereden was hij ook flink afgebrand op de social media maar dan was het waarschijnlijk wel een beetje on topic gebleven. Nu wordt de wij weer aangepakt op een manier die alleen Marokkanen en wielrenners kan overkomen. Ik maak mij eerlijk gezegd meer zorgen om de hoeveelheid randdebielen op de social media dan die paar debielen in ons land die dit soort dingen doen. De randdebielen van vandaag zijn immers de debielen van morgen...
Campagnolo Ultra Dork
touché! en +1Ernie C. schreef: Ik maak mij eerlijk gezegd meer zorgen om de hoeveelheid randdebielen op de social media dan die paar debielen in ons land die dit soort dingen doen. De randdebielen van vandaag zijn immers de debielen van morgen...
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid HC
Vind je het echt vreemd dat wielrenners een slechte naam hebben?Ernie C. schreef: Een beetje vreemd ook dat een enkeling hier dat verband legt.
Eh ja, dat vind ik vreemd. Ik wil namelijk niet over een kam worden worden geschoren als dit soort figuren. Het is wat mij betreft ook geen wielrenner. Wat mij betreft was dit een persoon die zich per racefiets verplaatst.Dat is substantieel anders.japiecarbon schreef:Vind je het echt vreemd dat wielrenners een slechte naam hebben?Ernie C. schreef: Een beetje vreemd ook dat een enkeling hier dat verband legt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid HC
Ik heb het niet over 1 persoon. Maar als ik om mij heen kijk kan ik heel goed begrijpen dat mensen slecht over wielrenners denken.
Wat doet een groep wielrenners van 30 man die willen oversteken?? De eerste gaat en de rest volgt gewoon, alle andere verkeers deelmnemers moeten maar even wachten.
Wanneer wielrenners in een groep rijden hoeven ze blijkbaar ook niet meer op het fietspad.
En zo kan ik nog wel even door gaan, en dat is wat ik ze als wielrenner. Wat moet een niet wielrenner er dan van vinden?
Wat doet een groep wielrenners van 30 man die willen oversteken?? De eerste gaat en de rest volgt gewoon, alle andere verkeers deelmnemers moeten maar even wachten.
Wanneer wielrenners in een groep rijden hoeven ze blijkbaar ook niet meer op het fietspad.
En zo kan ik nog wel even door gaan, en dat is wat ik ze als wielrenner. Wat moet een niet wielrenner er dan van vinden?
-
- Forum-lid
Volkomen mee eens. Als wielrenner erger ik mij al aan met name groepen wielrenners op de openbare weg. Hoe moet een automobilist die nul affiniteit met fietsen heeft dat dan wel niet ervaren?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ach, ik ben sinds een paar maanden ook verklaard tot racist omdat ik voor Zwarte Piet ben.rikkert schreef:Eh ja, dat vind ik vreemd. Ik wil namelijk niet over een kam worden worden geschoren als dit soort figuren. Het is wat mij betreft ook geen wielrenner. Wat mij betreft was dit een persoon die zich per racefiets verplaatst.Dat is substantieel anders.japiecarbon schreef:Vind je het echt vreemd dat wielrenners een slechte naam hebben?Ernie C. schreef: Een beetje vreemd ook dat een enkeling hier dat verband legt.
Het over 1 kam scheren is tegenwoordig toch standaard?
Less is bore
Ik denk inderdaad ook dat er nogal veel wielrenners zijn die de gehele groep in diskrediet brengt. Het schijnt namelijk ook not done te zijn om een fietsbel op je racefiets te hebben. Dat is op dit topic ook te lezen. Dit is een klein voorbeeldje van hoe asociaal en egoistisch de wielrenner is.
En hoe moet een fietser die nul affiniteit heeft met auto rijden dan reageren op automobilisten omdat er óók automobilisten zijn die snijden, je van de weg af rijden of met een slok op achter het stuur kruipen. Moet ik eens alle banden lek gaan steken van alle auto's hier in de straat?elefantino schreef:Volkomen mee eens. Als wielrenner erger ik mij al aan met name groepen wielrenners op de openbare weg. Hoe moet een automobilist die nul affiniteit met fietsen heeft dat dan wel niet ervaren?
Verder heb ik ook nul affiniteit met honden uitlaten, scate boarden en nordic walken maar hou wel rekening met de beoefenaars ervan.
Misschien is het iets regionaals, ik kom eerlijk gezegd niet zo heel veel zich misdragende wielrenners tegen. Eigenlijk nooit. Wellicht zijn het steeds dezelfde groepjes in een bepaalde regio. Wellicht moet Oom Agent dan eens een keertje gaan handhaven. Of je schrijft een puntig briefje naar de sponsor van het clubje. Dat zijn toko vertegenwoordigt wordt door een stelletje laaglandgorilla's op fietsen die zich niet weten te gedragen.
Laatst gewijzigd door TumTumTum op 10 nov 2014 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid HC
Nope, ga eens kijken bij een grote toertocht. En waar ik ook kom zie ik grote groepen op de weg rijden, zoieso is een groep van meer dan 10 wielrenners te groot voor op de openbare weg.
Hoe denk je dat mensen het vinden wanneer achter hen een groep wielrenners aankomt en er dan geroepen word VOOOORR!!!!!!! , die mensen weten niet wat dat betekend, en dan lijkt het me behoorlijk intimideren. Net zoals een hele groep die je tegemoed komt, dat is ook niet echt fijn.
Hoe denk je dat mensen het vinden wanneer achter hen een groep wielrenners aankomt en er dan geroepen word VOOOORR!!!!!!! , die mensen weten niet wat dat betekend, en dan lijkt het me behoorlijk intimideren. Net zoals een hele groep die je tegemoed komt, dat is ook niet echt fijn.
Tjongejonge wat kort door de bocht weer,en heerlijk meehuilen met de wolven in het boos......Frunk schreef:Ik denk inderdaad ook dat er nogal veel wielrenners zijn die de gehele groep in diskrediet brengt. Het schijnt namelijk ook not done te zijn om een fietsbel op je racefiets te hebben. Dat is op dit topic ook te lezen. Dit is een klein voorbeeldje van hoe asociaal en egoistisch de wielrenner is.
Fouten maken, verkeerd inschatten, je niet aan de regels houden, is al zo oud als de weg naar Rome. Kritiek leveren zonder jezelf de spiegel voorhouden, stigmatiseren, labeltje opplakken is wel erg van de laatste tijd.
Tuurlijk doen wielrenners wel eens wat wat niet mag, maar al die medeweggebruikers die dan zoveel commentaar hebben op al die wielrenners, houden die zich dan altijd aan de regels?
Om je een voorbeeldje te geven: boos zijn op wielrenners op de weg ipv fietspad en dan zelf harder rijden dan de toegestane 50km per uur. Welk recht van spreken heb je dan en hoe hypocriet is het dan om commentaar te leveren?
Ik ben er wel een beetje klaar mee met die populaire gemene wielrenner verhalen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
Maar volgens mij valt het allemaal wel mee hoor. Die reaguurders zijn vaak gasten die over alles en iedereen zitten te zeiken achter hun pctje. Maar in de echte wereld zijn ze ineens minder stoer.