Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 12 jul 2013 17:23

fiedoo schreef:het percentage kopwerk van de laatste kms is op het scherm vetoond: Mollema en Ten Dam oftewel Belkin 3%!
Inderdaad meer dan genoeg kopwerk.
Dit is het verschil tussen een kampioen en een would be kampioen of tweederansrenner. :evil:
Zulk een mentaliteit maakt mij kwaad.
Froome had volgens mij zelfs moeite om in het groepje mee te draaien.
Droevige, gefrustreerde reactie.

Pim360
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 nov 2011 20:56

Pim360 12 jul 2013 17:33

elefantino schreef:
fiedoo schreef:het percentage kopwerk van de laatste kms is op het scherm vetoond: Mollema en Ten Dam oftewel Belkin 3%!
Inderdaad meer dan genoeg kopwerk.
Dit is het verschil tussen een kampioen en een would be kampioen of tweederansrenner. :evil:
Zulk een mentaliteit maakt mij kwaad.
Froome had volgens mij zelfs moeite om in het groepje mee te draaien.
Droevige, gefrustreerde reactie.
+ 1

SandervdV
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 10 aug 2011 13:21

SandervdV 12 jul 2013 17:35

Je kunt nu eenmaal anders over dingen denken. Het wordt pas twijfelachtig als die meningen steeds weer 180 graden draaien... Ik was altijd al en ben nu ook nog skeptisch over wat er in het peleton rond rijdt. Ik mis de Armstrongs, Pantani's, Ullrichs, etc. Mannen -in de top van het klassement- die je kunt zien sterven in het zadel. Die het extraverte, de arrogantie van een kampioen hebben, of ze nu winnen of niet. Zoiets als wat Marianne Vos een beetje heeft. En over Belkin ben ik idd nog kritischer dan over anderen omdat Belkin dan ook nog eens behoorlijk hoog van de toren blaast en ik daar gewoon geen consistente kampioen zie rijden of een plan zie waardoor dat ooit zou kunnen gaan komen.
Misschien ben je het er niet mee eens, maar wellicht begrijp je me wel...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jul 2013 17:44

Je kunt heeeeel veel zeggen van Belkin, maar vandag niks nevatiefs.
En plan? Plan was om vooraan te rijden om het waaierrisico te vermijden. En dat lukte.
Ik vond Belkin ook overdreven positief vooraf, heel storend jn hun communicatie, maar ze maken het nu wel waar. Eerlijk is eerlijk!'
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jul 2013 17:45

SandervdV schreef:Nou, vertel mij nou maar eens waarom ten Dam en Mollema niet uitstralen dat ze hier wel eens enorm hard aan willen meewerken.... (ze blijven voor mij hun typisch nederlandse geen-winnaars mentaliteit uitstralen...)
Heb je met je ogen dicht zitten te kijken ofzo? Ten Dam draaide al mee op kop nog voor de bevoorrading!

Maar goed waarschijnlijk nooit zelf een waaierkoers gereden. Dan had je wel begrepen dat het nog al een groot risico geeft om vol vol mee te rijden, zeker gezien het aantal Saxo's dat er reden. Kom je van kop af met verzuurde poten en als ze je dan een beetje op de kant zetten ben je er gewoon af.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 12 jul 2013 17:45

Fantastische etappe!! Super gedaan van de Saxo ploeg!! Wat een strijd en power!! Mollema en Ten Dam superattent meegesprongen, beetje meegedraaid, maar de ploeg van Saxo mooi het werk laten doen. Noem het maar stom, maar hopelijk hebben ze hier weer een paar % gewonnen tov Contador over 2 dagen berg op, ze zullen het nodig hebben! Ik vind het dus gewoon slim! Net genoeg meedraaien, maar niet teveel verspillen..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

shota
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 feb 2008 19:19

shota 12 jul 2013 17:48

Ltd en mollema goed bezig. Super attent gereden. Sinds tijdens weer eens op puntje van de bank zitten kijken.
Pim360 en sandervdv misschien kennen jullie bob dylan wel. Oftwel time they are a changin. Ik wordt een beetje moe van jullie reacties nog geen 5 minuten na de rit zulk comentaar te leveren. Ze doen het gewoon super tot nu toe. Geniet er een beetje van zou ik zeggen. Op naar de ventoux

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 12 jul 2013 17:55

knutmo schreef:Mooiste vlakke etappe ooit!
Van de laatste jaren dan, vroeger kwam dit wel vaker voor. Wielrennen is gewoon leuk als je niet als kudde dieren achter een eenkleurige optocht aan rijdt
Afbeelding

Gebruikersavatar
hetfietsertje1958
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
Locatie: BabCity
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 12 jul 2013 17:57

bmwpower schreef:Fantastische etappe!! Super gedaan van de Saxo ploeg!! Wat een strijd en power!! Mollema en Ten Dam superattent meegesprongen, beetje meegedraaid, maar de ploeg van Saxo mooi het werk laten doen. Noem het maar stom, maar hopelijk hebben ze hier weer een paar % gewonnen tov Contador over 2 dagen berg op, ze zullen het nodig hebben! Ik vind het dus gewoon slim! Net genoeg meedraaien, maar niet teveel verspillen..
+1
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

papsnoetn01
Forum-lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:06
Locatie: almelo

papsnoetn01 12 jul 2013 18:01

fiedoo schreef:het percentage kopwerk van de laatste kms is op het scherm vetoond: Mollema en Ten Dam oftewel Belkin 3%!
Inderdaad meer dan genoeg kopwerk.
Dit is het verschil tussen een kampioen en een would be kampioen of tweederansrenner. :evil:
Zulk een mentaliteit maakt mij kwaad.
Froome had volgens mij zelfs moeite om in het groepje mee te draaien.
Afgaande op de reactie van Mollema aan de finish had ik niet echt de indruk dat hij freewheelend aan de meet gekomen is, dus wat nou tweederangs renner? De Belkin jongens hebben zeer oplettend gekoerst en ik ben wel benieuwd of vanavond nog aan het licht komt of er afspraken gemaakt zijn. Laten we blij zijn met de wijze waarop er nu gekoerst wordt en met de plaatsen in het G.C. We hebben wel mindere jaren meegemaakt :)

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 12 jul 2013 18:02

Schitterende etappe vandaag. En volgens mij hebben Mollema en Ten Dam méér dan winnersmentaliteit laten zien door 2 keer in de juiste waaier mee te zitten, kopwerk te verrichten en Mollema deed zelfs nog mee in de sprint. Klasse gereden van de hele Belkin ploeg!

Gebruikersavatar
jalex_h
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:24

Gebruikersavatar jalex_h 12 jul 2013 18:12

Mischien dat de Belkincriticasters al weer vergeten zijn dat het juist Belkin en OP-QS waren die voor de sprong van Saxo continu op kop reden? Saxo heb ik toen niet op kop gezien maar ze hebben er wel van geprofiteerd.
Enne, opletten is ook een kunst. Vraag dat maar aan Froome.
Gewoon heel goed werk van de Belkinjongens.
Laatst gewijzigd door jalex_h op 12 jul 2013 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie