Alles over vakanties op én met de fiets
-
gandalf
- Forum-lid
gandalf
27 jun 2011 16:57
nagyru80 schreef:Ik zie nu temperaturen van 24-25 graden op zaterdag. Dan zal het effectief nog wel veel warmer zijn. Heeft er nog iemand tips om bij deze temperaturen te klimmen. Behalve dan heel veel drinken natuurlijk.....
A la Floyd Landis in zijn beruchte etappe: als het kan koel water over je hoofd gooien. Was een lifesaver voor mij vorig jaar op de beklimming van de Alpe. Even je hoofd onder 1 van die stromen die daar uit de muur komt houden en je koelt 5 graden af. Heerlijk.
Vorig jaar lagen op de top en aan de voet van de Glandon tijdwaarnemingsmatten (bestaat dat woord?).
It is not a lie if you believe it...
-
havana
- Forum-lid HC
havana
27 jun 2011 17:36
Météo France houdt het er nog altijd op dat het na woensdag kouder wordt. Dat is wel te hopen want zoals vandaag is eigenlijk niet te doen.
-
ibeer
- Forum-lid
ibeer
27 jun 2011 18:59
Vandaag van La Grave de Lautaret en de Galibier gedaan. Je kon van deze kant niet helemaal tot boven komen doordat ze nieuwe asvalt aan het leggen waren. Door de tunnel afgedaald en daarna de Telegraphe tot St. Michel de Maurienne. De Telegraphe beklommen en daarna de Galibier tot de tunnel afdalen via de Lautaret naar La Grave. Door de hitte was het erg afzien op de Telegraphe en de Galibier. Wat opviel was dat ze op veel plaatsen het asvalt aan het repareren waren. Dinsdag en Woensdag maximaal 1 col per dag (Glandon en de Alpe d'Huez).
-
pinarello
- Forum-lid
pinarello
27 jun 2011 19:31
ibeer schreef:Vandaag van La Grave de Lautaret en de Galibier gedaan. Je kon van deze kant niet helemaal tot boven komen doordat ze nieuwe asvalt aan het leggen waren. Door de tunnel afgedaald en daarna de Telegraphe tot St. Michel de Maurienne. De Telegraphe beklommen en daarna de Galibier tot de tunnel afdalen via de Lautaret naar La Grave. Door de hitte was het erg afzien op de Telegraphe en de Galibier. Wat opviel was dat ze op veel plaatsen het asvalt aan het repareren waren. Dinsdag en Woensdag maximaal 1 col per dag (Glandon en de Alpe d'Huez).
Als je maar niet valt op het nieuwe asfalt
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Veel plezier nog daar.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
27 jun 2011 21:09
Wij gaan morgen weer met de wagen (net als vandaag), dit keer richting de Izoard.
Schijnt precies hetzelfde weer als vandaag te worden, dus dat wordt zweten.
Voor woensdag hebben we nog geen plannen, eerst maar eens kijken wat het weer doet. Misschien ga ik de Sarenne doen, die heb ik namelijk nog nooit gedaan.
-
apexrider
- Forum-lid
apexrider
27 jun 2011 22:17
havana schreef:Wij gaan morgen weer met de wagen (net als vandaag), dit keer richting de Izoard.
Schijnt precies hetzelfde weer als vandaag te worden, dus dat wordt zweten.
Voor woensdag hebben we nog geen plannen, eerst maar eens kijken wat het weer doet. Misschien ga ik de Sarenne doen, die heb ik namelijk nog nooit gedaan.
Ik vind de Izoard nog altijd een van de mooiste beklimmingen die ik ooit heb gedaan. Ik kan je aanraden de Izoard vanuit het zuiden (Guillestre) te doen. Vooral het begin (nog voor de eigenlijke klim) is erg fraai met als hoogtepunt het woestijnlandschap richting de top. Wij zijn er destijds ook met de auto vanuit Oz naar toe gereden. Ik kan me herinneren daar best lang over gedaan te hebben vanwege het vele langzame vrachtverkeer en de wegwerkzaamheden, inhalen is op die wegen is best wel link.
De Sarrene is ook erg fraai, wel oppassen in de afdaling.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
28 jun 2011 18:41
Vanochtend naar Guillestre gereden en vanaf daar de klim gedaan. Ik vond 'm persoonlijk veel minder zwaar dan de Madeleine, maar dat kan ook liggen aan het feit dat het 200% beter liep dan gisteren. Bovenop een bakkie koffie en weer terug naar de auto. Al bij al ben je dan toch de hele dag in touw. Net als gisteren behoorlijk warm weer (32 graden). Nu weer op de camping aan de Kronenburg.
Morgenochtend nog de Sarenne, de voorspelling is dat het 's ochtends droog blijft. Fingers crossed.
-
bottecchia
- Forum-lid
bottecchia
28 jun 2011 20:21
Je hebt het weer prima voor elkaar Havana! Leuk om beklimmingen te verzamelen die je nog niet eerder hebt gedaan. Zo mag ik zo'n weekje ook graag invullen. Voor met name de Izoard moet ik ooit nog eens die kant op.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
28 jun 2011 21:43
Ja, ik heb woord gehouden; alleen beklimmingen doen die ik nog niet kende (de Ornon uitgezonderd)
De Izoard vond ik de mooiste beklimming die ik tot dusver deed. Prachtige natuur, goed wegdek en hij is ook niet te super moeilijk, maar wel zo lastig dat je er een voldaan gevoel aan over houdt.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
29 jun 2011 13:48
Vandaag vrij goed weer ondanks voorspellingen dat 't zou gaan regenen. Het is een stukje kouder (20-24 graden) en dat is toch wel fijn fietsen. We zijn vanmorgen vanaf de camping richting de Sarenne gereden. Vanaf het stuwmeer omhoog; de eerste 1.5 km zijn zeer zwaar met percentages tussen de 10-13%. Daarna is de klim IMHO goed te doen. Het liep heel goed bij mij; ik kon de hele klim D2 omhoog rijden, ook de steilere stukken.
Laatste stuk is helaas Belgisch asfalt. Bovenop was het restaurant helaas gesloten, dus zijn we maar meteen omlaag gegaan. Linke afdaling wel. Op Alpe d'Huez uiteraard behoorlijk druk. Stokbroodje gekocht en onszelf omlaag laten vallen richting de camping.
Dat was het voor wat betreft de voorbereiding. Nu 2 dagen niks doen en zaterdag vlammen. Hopelijk wordt het niet zo extreem warm als ma/di.
-
kxlight
- Forum-lid HC
kxlight
29 jun 2011 14:12
Mooie voorbereiding. Succes zaterdag!
-
mrbianchi
- Forum-lid
mrbianchi
29 jun 2011 22:19
Donderdagavond ook maar vertrekken naar alpe d´huez voor de Marmotte!
Het is voor mij de eerste keer, kan iemand me helpen qua bevoorrading? heb in ieder geval een flinke lading aan repen bij me. Zit nog te twijfelen of ik ook isostar tabletten meeneem om zo van water sportdrank te maken. Wie weet wat voor sportdrank je bij de bevoorrading krijgt? Bij de Boretti kreeg je namelijk powerade, waardoor je zelf en je fiets een grote plakbende wordt...
Las ook ergens dat je in het geval van een lekker band je lekke binnenbandje weer kan omruilen voor een verse?
P.S. hoeveel bandjes nemen jullie mee tijdens de tocht? 2?