Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 feb 2015 18:08

Lcsmet schreef:
daniel1975 schreef:Heb je aan de OSM kaart die standaard in de 1000 is geladen genoeg in Europa, of moet je nog een andere kaart inladen?
Mijn 800 is steeds vaker aan het klieren helaas :(
Vorige zomer mee in Frankrijk (Cevennes) geweest en het werkte gewoon.

Deze winter heb ik op de mijne ook nog de City Navigator kaart gezet omdat ik de lay out van deze kaart toch net iets strakker vind.
Maar op de OSM kaart staan ook de dijkpaden op en die staan op de CN kaarten dan weer niet op.
Ik kan dan zeker niet de CN kaart van mijn 800 overzetten?
Less is bore

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 14 feb 2015 18:24

Als de CN is gekocht op microSD kaartje, dan kan die ook in de Edge 1000. Als het een CN op DVD of download versie is, dan zal het niet werken.
Marco :)

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 14 feb 2015 19:16

Lcsmet schreef:
dijkjes schreef:.

Wat doe ik fout? of welke handeling moet ik nog meer doen om ook deze mogelijkheden werkend te krijgen wanneer ik een bestaande gps/koers wil fietsen?
Jouw vraag is al -tig keren gesteld en ook beantwoord.
Dus nog maar eens:
Het is heel simpel: als je aanwijzingen wil dan MOET je met Basecamp of Mapsource werken. Dus GEEN online tools, geen GPsies, Garmin Connect of Strava.

Daarbij is het belangrijk dat je in Mapsource of Basecamp EXACT dezelfde kaart gebruikt als de kaart op die op de Edge staat. Dus niet alleen OFM maar ook hetzelfde versienummer.

Bovendien dien je in Basecamp of Mapsource met de routing-tool te tekenen en qua formaat is er ook maar één keuze en dat is GPX.

Er zijn vele andere manieren om aanwijzingen te krijgen maar dit is de ENIGE manier waarop het redelijk werkt.

PS:andere methodes KUNNEN ook werken, maar bovenstaande werkt ALTIJD.

Kijk ook bij deze topics:
- Afslagbegeleiding Garmin ....
- Garmin Edge.....
Wat een onzin verkoop je hier. Indien je een route hebt kun je deze op het toestel in de new files folder zetten. Vervolgens garmin herstarten en je kunt de route als koers kiezen.

MaSa
Forum-lid

MaSa 14 feb 2015 19:39

MaSa schreef:Misschien een hele stomme vraag ......

Ik kom net thuis van mijn eerste ritje met de Garmin Edge 1000. Ik had een rondrit uitgestippeld en heb tijdens de rit niet naar de andere functionaliteiten zoals afstand etc. gekeken.

Ik heb de rit opgeslagen maar in de samenvatting is de afstand, gemiddelde afstand, het aantal calorieën etc. allemaal ''0''. De samenvatting geeft uitsluitend de gemiddelde hartslag weer.

Wat doe ik verkeerd? Heb ik gewoon stomweg niet op ''start'' gedrukt? M.i. heb ik wel ''start de rit'' ingegeven vanuit het rondrit scherm. Of had ik ook de snelheidssensor moeten installeren? Dit heb ik nog niet gedaan, hoefde bij de Edge 800 ook niet .....
Niemand?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 14 feb 2015 20:05

ooglenz schreef:......
Wat een onzin verkoop je hier. Indien je een route hebt kun je deze op het toestel in de new files folder zetten. Vervolgens garmin herstarten en je kunt de route als koers kiezen.
Deze discussie ga ik hier niet meer voeren.
Enkel dit:
Als je wil dat het ALTIJD werkt moet je de manier zoals hierboven beschreven toepassen.
Als het niet echt uitmaakt en je moet de door jou gemaakte route niet 100% juist na te rijden dan kan jouw manier ook voldoen.

Eerst je huiswerk maken en dan mag je schrijven wat jij schrijft. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

m/v
Forum-lid

m/v 14 feb 2015 21:41

Lcsmet schreef:
Enkel dit:
Als je wil dat het ALTIJD werkt moet je de manier zoals hierboven beschreven toepassen.
Als het niet echt uitmaakt en je moet de door jou gemaakte route niet 100% juist na te rijden dan kan jouw manier ook voldoen.

Is het dan voldoende om een gpx file die je hebt gedownload van een website te openen in Basecamp en dan te kiezen voor de functie:
"Create route from selected track"

En dan gewoon die nieuwe file naar je toestel sturen?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 feb 2015 21:50

Is het bij de 1000 dan anders dan de 800? Daar kun je ook gewoon de gpx naar New Files kopieren en klaar.
Less is bore

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 14 feb 2015 22:50

daniel1975 schreef:Is het bij de 1000 dan anders dan de 800? Daar kun je ook gewoon de gpx naar New Files kopieren en klaar.
Tot in den treure,
Als je een lijntje wil volgen wel.
I know myself like no one else
Nothing to defend

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 feb 2015 10:12

En dat wil ik :) ;)
Less is bore

SnelleSym
Forum-lid

SnelleSym 15 feb 2015 10:33

Is het geen idee om een sticky te maken met; hoe routes op de Edge 800/1000 te krijgen. te maken?
Zoals Lcsmet al zegt, de vraag komt zó vaak terug. Begrijpelijk als je net een Edge hebt aangeschaft, maar het word soms een beetje "vervelend" om door te lezen/bladeren. (of weer te moeten beantwoorden lijkt me)
Trainen voor 1 juni 2020 Klimmen tegen MS 10 jarig jubileum!

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 18 feb 2015 15:43

m/v schreef:
Lcsmet schreef:
Enkel dit:

Is het dan voldoende om een gpx file die je hebt gedownload van een website te openen in Basecamp en dan te kiezen voor de functie:
"Create route from selected track"

En dan gewoon die nieuwe file naar je toestel sturen?
Basecamp is verouderde software en niet meer nodig. Je kunt de gpx rechtstreeks op het toestel zetten in de new files folder. De garmin regelt zelf de omzetting. Iets wat voorheen basecamp deed

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 18 feb 2015 15:45

Lcsmet schreef:
daniel1975 schreef:Is het bij de 1000 dan anders dan de 800? Daar kun je ook gewoon de gpx naar New Files kopieren en klaar.
Tot in den treure,
Als je een lijntje wil volgen wel.
Als je een gpx op het toestel zet krijg je er ook gewoon routebegeleiding bij.

Plaats reactie